حتما تا به حال انتخاب های زیادی در زندگی تان داشته اید که تعدادی از آن ها سرنوشت ساز بوده اند.
انتخاب لباس و کفش، مدرسه، دوست، رشته تحصیلی، شغل، همسر و ….

بنظر شما انتخاب میوه سالم و ناسالم، انتخاب سرنوشت ساز است؟

اگر بدانیم بعضی از میوه ها و سبزی های مصرفی آغشته به سم هستند و به بافت میوه نفوذ کرده و غالبا با آب شسته نمی شوند؛ انتخاب میوه سالم سرنوشت ساز خواهد بود.
اگر بدانیم سمومی که همراه میوه وارد بدن می شود می‌تواند موجب سرطان، نازایی، نارسایی جنین و بیماریهای ریوی شود؛  انتخاب میوه سالم سرنوشت ساز خواهد بود.
اگر بدانیم برخی مواد شیمایی می‌توانند باعث اختلالات هورمونی در انسان شوند؛ انتخاب میوه سالم سرنوشت ساز خواهد بود.
اگر بدانیم تجمع بیش از حد مجاز  فلزات سنگینی چون سرب، نیترات، کادمیوم و …  در بدن تجزیه نمی شود و باعث اختلال و بیماری می شود؛ انتخاب میوه سالم سرنوشت ساز خواهد بود.

با انتخاب میوه سالم سرنوشت چه کسانی تغییر می کند؟

در گام نخست به سلامت خود و خانواده مان کمک کرده ایم.
با بالا رفتن تقاضای محصول سالم در جامعه، تولید محصول سالم بیشتر می شود و سطح سلامت جامعه بالا می رود.
با افزایش محصولات سالم در جامعه شیوه ی کشت استاندارد و اصولی بیشتر می شود و کشاورزان زحمت کش کمتر در معرض سم قرار می گیرند و سلامتشان به خطر نمی افتد.
استفاده اصولی و استاندارد از سم و کود های شیمیایی باعث می شود آلاینده های زیان آور و ترکیبات شیمیایی مخرب به میزان کم تری وارد چرخه طبیعت شود.

آیا محصول سالم در بازار وجود دارد؟
کم نیستند کشاورزان و باغدارانی که با وجدان بیدار و ارزش نهادن به سلامت انسان ها و رعایت اصول کشاورزی سالم محصولات بی ضرر تولید می کنند. اما محصولات سالم قابل شناسایی نیستند و اگر با مشخصات وارد بازار شود به شکل گسترده نبوده.

راه حل پیشنهادی چیست؟
پیکا با همکاری جهاد کشاورزی محصولات کدگذاری شده و سالم را با مشخصات تولید کننده وارد بازار می کند. این محصولات در فروشگاه های معرفی شده برای تمام افراد جامعه به راحتی قابل دسترس است.

فعالیت پیکا چیست؟
هدف پیکا ارتقا سطح سلامت جامعه است. ما اعتقاد داریم محصولات غذایی مورد استفاده هر ایرانی باید در بالاترین سطح کیفیت و سلامت باشد. با این دیدگاه با همکاری تولید کنندگان محصول سالم و نظارت در تمام مراحل کشت، محصول تضمین شده سالم را وارد بازار می کنیم.  با این چشم انداز که کشاورزی ایران به شکل یکپارچه فقط محصول سالم و بی خطر تولید کند.

این کار با حمایت گسترده مردم انجام خواهد شد؛

                                                                                    تقاضای محصول سالم = تولید محصول سالم

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite