انتخاب طالبی شیرین، و راه تشخیص آن

انتخاب طالبی شیرین مثل بازی گل یا پوچ هست. وقتی قاچ بزنی با گاز اول از چهره ات پیداست بردی یا باختی. در این مقاله سعی داریم کمکتون کنیم؛ تا با خرید و انتخاب درست طالبی بعد از خوردن قاچ اول لبخند رضایت بخش روی لباتون نقش ببنده و همیشه برنده باشید.


										طالبی شیرین

تشخیص طالبی شیرین

  • طالبی شیرین باید حسابی رسیده باشه. اگر نارس باشه انتظار طعم مطلوب و شیرین نداشته باشید.
  • اگر طالبی شیرین را از نزدیک بو کنید؛ عطر و بوی خوشایندی حس می کنید. طالبی باید بوی ملایم شیرین داشته باشه. اگر بوی زیادی داشت یعنی بیش از حد رسیده و داخلش نرم و غیر قابل خوردن شده.
  • پوست طالبی زبر هست. رنگ آن باید کرمی مایل به زرد باشه.
    خطوط و شیار های روی میوه به رنگ سبز روشن، زرد مایل به سبز یا زرد مایل به کرم رنگ است. اگر خطوط سبز، تیرگی زیاد داشت نشان مانده شدن محصول هست.
    اگر با بخشی از طالبی مواجه شدید که روشن‌تر از بقیه پوست آن بود و شیاری نداشت، آن را کنار نگذارید. این یعنی آن بخش از طالبی روی زمین قرار داشته است. پوست طالبی را خوب بررسی کنید که جایی از آن له شدگی یا نرم شدگی نداشته باشه.
  • وزن طالبی رسیده و شیرین سنگین تر است. وقتی آن را در دست می گیرید باید نسبت به اندازه اش سنگین به نظر برسد. از بین طالبی های هم اندازه، طالبی سنگین تر را انتخاب کنید.
  • طالبی خوب باید سفت و محکم باشه. موقع انتخاب آن را به آرامی فشار دهید، انگشتان نباید در میوه فرارود.
    سر طالبی قسمتی که شبیه دکمه هست و به ناف آن مشهور هست را خوب بررسی کنید. این ناحیه به مقدار بسیار کم، از قسمت های دیگر نرم تر هست.
  • بهترین وقت خرید طالبی فصل تابستان است. در خرید خارج از فصل ممکن است با طالبی نارس یا بیش از حد رسیده و خراب روبرو شوید.
  • خطوط روی طالبی مرغوب مشخص و واضح است. البته این ویژگی به نوع و رقم طالبی هم بستگی دارد و ملاک قطعی نیست.

هنگام استفاده از طالبی اگر میوه را به صورت کامل مصرف نمی کنید، هسته ی قسمتی که می خواهید استفاده کنید را جدا کنید؛ تا بقیه ی قسمت ها بافت و طعم تازه ی خود را از دست ندهند.

از طالبی چه انتظاری دارید؟

اگر انتخاب و خرید شما موفقیت آمیز نبود و با خوردن اولین گاز طالبی خنده روی لبتون نیومد؛ ناراحت نشید. همه‌ی طالبی ها، چه شیرین چه بی مزه کارشون راخوب بلدن. توی بدنمون وظیفه‌شون رابه خوبی انجام میدن.

میوه طالبی چه خاصیتی دارد

طالبی در فصل گرم تابستان نیاز آبی بدن را تامین می کنه. تشنگی را تسکین میده. ادرار آور، ملین و باعث درمان یبوست هست. باعث طراوت، لطافت و شادابی پوست میشه. طالبی سرشار از ویتامن آ و سلولز هست. خواص خیلی زیاد دیگه هم داره. پس اگر طالبیتون شیرین نبود؛ از خوردنش منصرف نشید. بخاطر خاصیتش بخورید. میتونید برای خوش طعم شدنش از فالوده ی طالبی استفاده کنید.


										فالوده طالبی

طرز تهیه فالوده طالبی

طالبی را به همراه یک قاشق گلاب و مقداری شکر مخلوط کنید. میتونید همه ی مواد را در مخلوط کن بریزید یا بافت طالبی را با قاشق خالی کنید. سپس مخلوط طالبی، گلاب و شکر را با یخ نوش جان کنید و لذت ببرید. اگر خواستید با کلاس بیشتر این دسر را مصرف کنید بهتره بدونید این همون اسموتی طالبی هستکه با شیر یا بستنی قاطی میشه!

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite