بهترین زمان خوردن هندوانه

بهترین زمان مصرف هندوانه، بین دو وعده غذا، یعنی تقریبا سه ساعت بعد از غذا و یک ساعت قبل از غذا است.
مصرف هندوانه بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث اختلال هضم می شود. هندوانه خوردن در حالت ناشتا مخصوصاً در هوای گرم یا در هنگام تشنگی، مضر است.
همچنین بلافاصله بعد از ورزش خوردن هندوانه مضر است. بر اساس قانون طب سنتی ورود نوشیدنی های خنک به معده خالی ممنوع است. زیرا شکم خالی و معده گرم است. باید صبر نمود تا حرارت معده قدری کاهش یابد.
ناشتا مصرف کردن چیزهای خیلی خنک مانند هندوانه باعث سرد، ضعیف شدن و شلی عضلات معده می شود. همچنین باعث آسیب به کبد و طحال می گردد.

قانون کلی برای زمان مصرف میوه ها

به یاد داشته باشید که میوه ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید. کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.
اگر میوه ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت. در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می شود. این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت های زندگی می شود.

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید. تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و سپس روده تان شود. اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود.

چه کسانی هندوانه مصرف نکنند

هندوانه یکی از میوه های شیرین و آبدار است. خوردن آن در فصل گرم سال بسیار لذت بخش است. این میوه تابستانی دارای ویتامین های فراوان است. از بدن در برابر برخی از بیماری ها محافظت می کند.
طبع هندوانه سرد و تر است. برای افرادی با مزاج گرم و خشک مناسب است. بعضی افراد به این میوه حساسیت دارند. خوردن هندوانه برای این افراد ممنوع است.
ممکن است بعد از خوردن هندوانه دچار مشکلاتی در طحال شوید. علائم آن احساس درد یا نفخ در محل چپ شکم، ایجاد تیرگی در رنگ بدن، سفیدی چشمان است.

افراد سرد مزاج یا کسانی که معده سرد دارند بهتر است هندوانه مصرف نکنند. زیرا مصرف این میوه به مدت طولانی سبب عملکرد ضعیف دستگاه گوارش، هضم و درد مفاصل می شود. افراد سرد مزاج بهتر است همراه هندوانه عسل و قند بخورند.
افرادی که خون غلیظ دارند برای رقیق شدن خونشان باید بیشتر هندوانه مصرف کنند.

بهترین زمان خوردن هندوانه در ماه رمضان

مصرف میوه نظیر هندوانه، طالبی، انواع آلو، انگور و سایر میوه‌های آب‌دار و نیز سبزیجاتی نظیر خیار، کاهو، گوجه و عرقیجات می‌تواند از بروز تشنگی زودرس جلوگیری کند. بهتر است میوه و آۤبمیوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار تا سحر مصرف شود. اما با فاصله زمانی یک تا دو ساعت بعد از افطار و قبل از سحر.


										زمان مصرف هندوانه

قسمت سفید هندوانه چه خواصی دارد؟

پوست هندوانه نسبت به بخش گوشتی آن، حاوی آب و شکر کمتر و فیبر بیشتری است. علاوه بر خواص بخش گوشتی هندوانه، تحقیقات نشان داده است قسمت سفید پوست این میوه حاوی مقدار زیادی اسیدآمینه «سیترولین» است. این اسیدآمینه با مکانیسم اتساع سرخرگ ها، می تواند سبب بهبود گردش خون شود.

نتایج مطالعات نشان دهنده نقش مهم سیترولین در سیکل اوره بدن است. سیترولین قادر است نیتروژن خون را جذب و آن را به ادرار تبدیل کند. این آمینو اسید همچنین قادر است اسیدآمینه آرژینین تولید کند که در افراد دچار کمبود این اسیدآمینه مفید می باشد. آرژینین رشد ماهیچه ها را بهبود می دهد، سیستم ایمنی را تحریک و با خستگی مبارزه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite