میوه برای سرماخوردگی

همه‌ی ما تجربه‌ی بیماری سرماخوردگی را داشتیم. یک بیماری کم اهمیت و کوچک که برای اکثرمون کلافه کننده هست و دوست داریم زودتر از دستش خلاص بشیم. با رعایت کردن یک سری اصول بهداشتی و تغذیه‌ای میتونیم راحت‌تر با سرماخوردگی کنار بیایم.
معمولا در سرماخوردگی اشتها و میل به خوردن نداریم. اما باید سعی کنیم برای تقویت بدن حتما یک سری خوراکی هایی که برای مقابله با بیماری به بدنمون کمک می‌کنه مصرف کنیم؛ مثل: شیر گرم با عسل، سوپ، شلغم و مصرف زیاد میوه‌ یا آبمیوه‌های تازه. بهترین میوه ‌ها برای سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن میوه‌‌های سیب، لیمو شیرین، پرتقال و لیمو ترش هست.

خواص میوه‌های مناسب سرماخوردگی


										سیب برای سرماخوردگی

لیمو شیرین

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول بسیار کمک می‌کند.


										درمان بیماری

لیمو ترش

لیمو ترش چه به شکل آب گیری و چه به شکل پالپ شده برای درمان سرما خوردگی خواص متعددی دارد و می تواند برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید ترکیب لیمو ترش با موادی مثل دارچین روند درمان را تسهیل می کند.


										سیر درمان سرماخوردگی

پیاز

پُلی‌فِنول موجود در پیاز مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند؛ یعنی از بدن دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید. همین موضوع در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. کوئرستین نیز به کاهش واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کند، زیرا از تولید هیستامین در بدن جلوگیری می‌‌نماید. هیستامین باعث عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش می‌شود.

سیب

اسم سیب که میاد همه ما به یاد سلامتی میفتیم؛ چرا که سیب سرشار از خواص هست. اما شاید بسیاری از افراد ندانند که سیب خواصی متعدد برای درمان سرماخوردگی دارد. از مهم ترین فواید سیب می توان به کاهش سنگینی معده و کاهش گلو درد اشاره کرد.


										لیمو شیرین درمان سرماخوردگی

پرتقال

یک پرتقال ۱۳۰ درصد ویتامین C، دو درصد ویتامین A و۶ درصد کلسیم موردنیاز روزانه‌ی شما را تأمین می‌کند. این یعنی میوه‌ پرتقال یک بمب دستی حرفه ای برای انهدام ویروس های سرماخوردگی هست. پس خوردنش را فراموش نکنید.
همچنین پرتقال حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، پنتوتنیک‌اسید، فسفر، منیزیم، منگنز، سلنیوم و مس است. مقدار فراوان ویتامین C موجود در پرتقال سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.


										درمان سرماخوردگی

سیر

سیر دارای قدرتی فراتر از عطر و مزه بخشیدن به غذا است. سیر حاوی آلیسین است که ترکیبی سولفوریک بوده و هنگام تجزیه آنتی اکسیدان هایی قوی تولید می کند. نتایج مطالعه ای که در سال 2001 انجام شد؛ نشان داد، افرادی که به مدت 12 هفته بین ماه های نوامبر و فوریه مکمل های سیر مصرف کرده اند کمتر از افرادی که دارونما مصرف کرده بودند به سرماخوردگی مبتلا شدند. از میان افرادی که دچار سرماخوردگی شده بودند نیز آنهایی که مکمل سیر مصرف کرده بودند، روند سریع‌تر بهبود را تجربه کردند. سیر خام حاوی بیشترین میزان محتوای آنتی اکسیدانی است. اما اگر با بو و مزه این ماده غذایی مشکل دارید می توانید کپسول های عصاره سیر را مصرف کنید.


										پیاز درمتن سرماخوردگی

زنجبیل:

زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌تواند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوآنزا و سرماخوردگی، موثر باشد. همچنین این مواد می‌توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.


										درمان با زنجبیل

شما می‌توانید با استفاده‌ی مداوم از این میوه‌ها و رعایت روش‌های زیر سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید. تا کمتر به بیماری های ویروسی و سرماخوردگی مبتلا شوید. و در صورت مبتلا شدن بهبودی و سلامتی تان را سریع‌تر بدست آورید.
– مصرف غذاهای گیاهی
– رعایت اصول بهداشتی مثل شستن دست‌ها
– خوردن زیاد مایعات
– استفاده از دهان شویه آب و نمک، غرغره و شست و شوی بینی و حلق
– حفظ آرامش

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite