سلامتی با پیکا

آدرس سلامتی

برای رسیدن به هر چیزی، و رفتن به هر جایی باید آدرس داشته باشیم. در این مقاله می خوایم آدرس سلامتی را با هم پیدا کنیم و به سمتش حرکت کنیم.


										محصول سالم

شما چطوری وارد سایت ما شدید؟

جواب کاملا مشخصه یا آدرس سایت را وارد کردید یا روی لینک سایت زدید و وارد شدید. اگر سایت ما آدرس نداشت هیچ راهی برای پیدا کردن و وارد شدنش نبود.
همه ی سایت ها یه نشان و یک راه داره تا بتونیم پیداش کنیم و واردش بشیم.
با دقت بیشتر متوجه می شیم آدرس، تقریبا ما رو به تمام خواسته هامون می رسونه. وقتی شخصی رو به خونمون دعوت می کنیم تا آدرس ما رو نداشته باشه نمی تونه ما رو پیدا کنه.
وقت خرید برای پیدا کردن هر کالا به آدرس مخصوص خودش میریم. هیچ وقت لبنیات را از قفسه ی مواد شوینده بر نمی داریم. یا برای خرید نان به مغازه ی اسباب بازی فروشی نمی ریم.
پس وقتی هدف ما مشخص باشه و نشانی دقیق برای رسیدن به هدفمون داشته باشیم راحت می تونیم پیداش کنیم.
پس قبل از حرکت برای دستیابی به چیزی باید آدرس آن را پیدا کنیم.
وقتی از جایی خرید کنیم و از کیفیت راضی باشیم آدرس رو به همه معرفی می کنیم؛ خودمون هم همیشه از همونجا خرید می کنیم.

تا حالا دنبال آدرس سلامت بودیم؟

این روزا با بالا رفتن فرهنگ و سواد جامعه، دسترسی به اطلاعات و افزایش دانش عمومی، مردم بیشتر از قبل به سلامتیشون توجه می کنن. همه دنبال پیدا کردن آدرس سلامتی هستن تا هم خودشون هم خانواده و عزیزانشون رو به اون آدرس ببرن. همه آدرس درمانگاه،  مطب و بیمارستان های مختلف رو بلد هستن اما دلشون میخاد راهی رو پیدا کنن تا هیچ وقت مسیرشون به اون سمت نیفته.

نشان سلامتی از کدوم طرفه؟

برای رسیدن به سلامتی از مسیر های مختلفی باید عبور کنیم. میشه گفت اصلی ترین مسیر راه تغذیه است. اگر مسیر تغذیه سالم رو دنبال کنیم نصف بیشتر راه رو رفتیم و حسابی به سلامتی نزدیک شدیم. تغذیه اینقدر مهم و اثر گذاره که حتی میزان و زمان خوردن هم روی بدنمون و در نتیجه سلامتمون تاثیر داره. شاید این حکایت را شنیده باشید که:
“شخص غریبه ای وارد یه روستا می شه و دنبال طبیب و طبیب خانه میگرده اما پیدا نمی کنه. از اهالی روستا نشانی طبیب خانه رو می پرسه. اما با پاسخ عجیبی روبرو می شه و متوجه می شه در آن روستا طبیب خانه ای وجود نداره؛ زیرا مردم نیازی به طبیب نداشتن. در آن روستا هیچ کس بیمار نمی شده. وقتی علت را جویا می شه، جواب می شنوه: “تمام اهالی روستا این توصیه رو هنگام غذا خوردن رعایت می کنن؛ تا گرسنه نشدن غذا نمی خورد و قبل از سیر شدن دست از خوردن می کشن.”
امروزه به توصه های غذایی مثل کم خوردن، جویدن زیاد و آهسته خوردن، در یک وعده از یک مدل غذا خوردن و …. کمتر توجه می شه. اما اگر افرادی پیدا شوند و تمام توصیه های پزشکی تغذیه ای رو رعایت کنن باز هم خطر بیماری اونها رو تهدید می کنده.


										آدرس سلامتی

										مسیر سلامت

شناخت فرعی ها:

برای عبور از مسیر تغذیه و رسیدن به سلامت باید فرعی های این راه رو خوب بشناسیم. یکی از این فرعی ها انتخاب نوع غذاست. برای عبور از این فرعی باید غذای سالم استفاده کنیم. غذایی که تازه باشه، بتونه تمام عناصر و ویتامین های مورد نیاز بدن رو تامین کنه و آسیبی به بدن نرسونه.
شاید فرعی غذایی که به بدن آسیب نرسونه در گذشته نبود. چون غذایی که سلامت رو تهدید کنه وجود نداشت یا در حد بسیار کم. اما امروزه یکی از فرعی های بحران ساز و خیلی مهم غذاهایی هست که در شکل و ظاهر قبلی باقی ماندند اما برای سلامت بسیار خطر ناک هستن و یک شیب تند و پیچ شدید در راه رسیدن به سلامت ایجاد کردن.
منظور ما همون میوه و سبزیجاتیه که در فرعی غذاهای تازه بن بست ایجاد کردن و راه رسیدن به سلامت رو مسدود کردن. میوه هایی که با ظاهر سالم پر از ترکیبات شیمیایی سموم خطرناک هستن!

من گم شدم، یکی کمک کنه…

اگر با نفشه راه سلامت خوب آشنا باشیم میتونیم راه عبور از این شیب خطرناک و بن بست رو پیدا کنیم. باید بتونیم راه رسیدن به میوه و سبزی هایی که به شکل سالم کشت شدن رو پیدا کنیم. این محصولات باید چند ویژگی رو هم زمان داشته باشن تا در دسته ی محصولات تازه ی سالم قرار بگیرن. باید نیترات، سرب، کادمیوم نداشته باشن یا در حدی که بهداشت جهانی تعیین کرده داشته باشن. همچنین اثری از سموم شیمیایی روی محصولات نمونده باشه.
متاسفانه راه شناخت دیگه ای وجود نداره. چون از ظاهر محصول مشخص نیست که سالمه یا خطرناک. البته اندازه و رنگ محصولات سالم ممکنه یه مقدار متفاوت باشه ولی باز هم تشخیصش سخته.
تنها راهش اینه بتونیم تولید کننده هایی که سالم کشت می کنن رو پیدا کنیم و محصولشون رو آزمایش کنیم. بعد با خیال راحت استفاده می کنیم و به راحتی از فرعی تغذیه تازه و سالم عبور می کنیم.
میدونیم کار سختیه؛ این امکان برای همه وجود نداره که بتونن تمام محصولات رو آزمایش کنن.
ما برای اینکه در این مسیر پر پیچ و خمِ راه سلامت نا امید و سرگردان نشید، آدرس محصولاتی که سالم کشت شدن و مورد آزمایش قرار گرفتن رو براتون پیدا کردیم. فقط کافیه سر هر دو راهی که رسیدید به سمت اسم و نشان پیکا حرکت کنید. اون موقع مطمئن باشید از تمام فرعی های خطرناک و اضطراب آور انتخاب محصول سالم و تازه عبور کردید. فقط حواستون باشه از خوشحالی بقیه راه رو اشتباه نرید. تا پایان همراه نقشه و آدرس پیش برید. امیدواریدم به سلامت به مقصد سلامت برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite