فقر و گرسنگی در تاریخ

مردم در برهه‌ای از تاریخ با مشکلات جدی فقر و گرسنگی روبرو بوده‌اند. آمار مرگ‌و‌میر و بیماری‌های ناشی از گرسنگی بالا بود. حجم تولیدات کشاورزی متناسب با نیاز مردم جنگ زده و قحطی زده نبود.
تا اینکه اوره به عنوان یک راه چاره وارد چرخه ی کشاورزی شد. استفاده از اوره میزان تولیدات و رشد گیاه را به طور چشمگیری افزایش داد. استفاده از کود اوره بین کشاورزان محبوبیت پیدا کرد. حجم استفاده از اوره روز به روز بیشتر شد.

برای رقابت با رقیبان غیر انسانی انواع سموم به کمک انسان آمد و محصولات از شر انواع آفات و بیماری ها در امان ماندند. در آن زمان کمتر سمومی به صورت اختصاصی عمل می کرد و معمولا طیف زیادی از حشرات مورد حمله قرار می گرفتند. کیفیت محصولات روز به روز بهتر شد و تقاضای استفاده از کود و سم در بین کشاورزان بالا رفت. کشاورزان به دلخواه خود، بدون توجه به نوع آفت یا نیاز غذایی گیاه مصرف کود و سم را افزایش دادند. افزایش محصولات کشاورزیِ مرغوب و تامین مواد غذایی رضایت بخش بود. اما به دنبال آن افزایش بیماری های جدید و متنوع مثل سرطان بسیار نگران کننده و خطرناک شد. با بررسی و تحقیقات فراوان علمی ارتباط بسیار نزدیکی بین مصرف کودهای شیمیایی و سموم با شیوع بیماری‌ها پیدا شد.

فقر

سوء تغذیه رفع شد، سوء تغذیه ایجاد شد

با افزایش میزان تولیدات کشاورزی نگرانی برای گرسنگی جوامع کم تر شد. اما کمبود ویتامین ها، املاح و مواد معدنی در بدن مشکلات جدیدی را به وجود آورد. مشکلاتی نظیر ریزش مو، بداخلاقی، سرماخوردگی های مزمن، کم حوصلکی، خستگی مفرط، پوکی استخوان، پوسیدگی دندان، کوتاهی قد، افسردگی، کم خونی، ایمنی پایین بدن و سرطان دستگاه گوارش.(ملکوتی) جسم انسان ها سیر شد، میزان کالری مورد نیاز بدن دریافت شد، اما سلول ها گرسنه شدند!

استفاده مردم از قرص های ویتامین و دارو های درمانی روز به روز بیشتر شد. جوامع مختلف تا حدودی مشکل فقر و گرسنگی را حل کردند اما با مشکلی به مراتب بزرگ تر و پیچیده تر روبرو شدند. مشکلی که سلامتی و جان انسان‌ها را هدف قرار داد.

راه درمان چیست؟

درمان درست زیر پای ما قرار دارد. چیزی که مثل آب برای بقا، حیاتی و ضروری است. اما مثل تمام منابع دیگر در خطر نابودی قرار گرفته. خاکی که زیر پای ما قرار دارد تامین کننده ی غذای تمام موجودات و انسان‌های روی زمین است.
مصرف بی رویه کودهای شیمیایی، ورود مواد سمی و شیمیایی به خاک و بهره برداری بی رویه از خاک، سلامت این منبع حیاتی زمین را به خطر انداخته.

ارزش خاک

اگر خاک سالم باشد، گیاه سالم می شود و در نتیجه انسان ها نیز سالم خواهند بود. برای سلامت و حفظ خاک باید تلاش کنیم. اگر مواد آلی و باقی مانده گیاه دوباره به خاک برگردد، و نیاز گیاه به طور دقیق و اصولی تامین شود، نه تنها محصول سالمی خواهیم داشت بلکه کیفیت و طعم محصولات ایده آل می شود. در این صورت شاهد کاهش چشم گیر استفاده از قرص های مختلف تقویتی خواهیم بود. با تامین نیاز سلول ها تمام فعالیت های حیاتی سلول به درستی انجام می شود و سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا می کند.
به امید روزی که در هیچ کدام از هم وطنانمان دچار سوء تغذیه نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite