میوه آووکادو

میوه آووکادو چیست:

آووکادو یک میوه سنگی با بافتی خامه ای است که در آب و هوای گرم رشد می کند. مزایای مصرف میوه آووکادو شامل بهبود هضم غذا، کاهش خطر افسردگی و محافظت در برابر سرطان است.
آووکادو میوه ای هسته دار و سبز رنگ است که به نام هایی چون میوه تمساح نیز شناخته می شود.
تنها میوه ای است که مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده سالم (MUFA) را برای بدن فراهم می کند. آووکادو یک ماده غذایی کاملاً مغذی و دارای تقریباً 20 نوع ویتامین و مواد معدنی است.

میوه آووکادو حاوی ویتامین E، آنتی اکسیدان و برخی مواد معدنی مهم است. این مواد از ایجاد لک، کک و مک، و ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز جلوگیری می کند.
این میوه پر خاصیت همچنین باعث ایجاد یکنواختی در رنگ پوست می شود و به تغذیه و مرطوب سازی پوست هم کمک می کند.


										رژیم آووکادو

میوه آووکادو چه خاصیتی دارد:

آووکادو علاوه بر خواص سلامتی و زیبایی که برای ما به همراه دارد دارای شکل و طعمی متمایز است. در ادامه این مقاله ما شما را با سایر خواص میوه آووکادو آشنا می کنیم:

1. لاغر شدن یا افزایش وزن:

استفاده از میوه آووکادو در رژیم غذایی می تواند به افزایش وزن برای کسانی که از لاغری رنج می برند کمک کند. زیرا سرشار از چربی و کالری مفید است و تقریبا هر 100 گرم آووکادو تقریبا 160 کالری برای ما فراهم می کند.
گنجاندن آن در رژیم غذایی پر کالری به عنوان انتخابی سالم برای وعده های پر چرب در افزایش وزن بسیار موثر است.
همچنین برای کسانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. آنها می توانند به شیوه ای درست و زیر نظر دکتر تغذیه ی خود میزان معینی از این میوه ی خوش طعم را به عنوان یک میان وعده سالم و سرشار از چربی، پروتئین و فیبر مصرف کنند. زیرا استفاده از آووکادو منجر می شود؛ برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

2. انتخابی عالی برای تقویت بینایی:

آووکادو حاوی لوتئین و زاگزانتین است. این دو ماده شیمیایی بیشتر در بافتهای چشم متمرکز شده و از آنتی اکسیدان محافظت می کنند. همچنین آسیب هایی همچون ماورا بنفش را برای چشمانمان به حداقل می رسانند.
اسیدهای چرب اشباع نشده در آووکادو از جذب سایر آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی مفید مانند بتاکاروتن پشتیبانی می کند. درنتیجه افزودن آووکادو به رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن کمک کند.

3. پیشگیری از سرطان:

با مصرف کافی فولیک اسید در غذا می توانید در برابر سرطان روده بزرگ، معده، لوزالمعده و دهانه رحم از خود محافظت کنید. میوه آووکادو می‌تواند منبعی غنی از فولات یا همان فولیک اسید باشد. محققان معتقدند که فولات از جهش های نامطلوب DNA و RNA در طول تقسیم سلول محافظت می کند.
آووکادو می تواند نقشی در درمان سرطان داشته باشد. طبق نتایج تحقیقات متعدد، مواد شیمیایی استخراج شده از آووکادو به طور انتخابی از رشد سلولهای سرطانی و پیش سرطانی جلوگیری می کند. در نتیجه باعث مرگ سلولهای سرطانی می شود، و سلولهای سیستم ایمنی بدن به نام لنفوسیت ها را افزایش می دهد.

4. کاهش خطر افسردگی:

غذاهای حاوی مقادیر بالای فولات به کاهش خطر افسردگی کمک می کنند. زیرا فولات به جلوگیری از تجمع هموسیستئین کمک می کند؛ ماده ای که گردش خون و رساندن مواد مغذی را به مغز مختل کند. هموسیستئین اضافی در تولید سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین اختلال ایجاد کند که باعث تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها می شود.


										آووکادو در بارداری

میوه آووکادو در بارداری:

آووکادو به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی مهم با سایر عناصر میوه و سبزیجات متمایز می شود. این مواد شامل:
پتاسیم و فولات و سایر عناصر از جمله فیبر، چربی‌های غیر اشباع و آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی هستند. همه ی عناصر نام برده سبب افزایش سلامت مادر، بهبود نتایج زایمان و بالارفتن کیفیت شیر مادرمی گردد.

اما شایان به ذکر است که اطلاعاتی کافی در مورد ایمنی خوردن آووکادو در دوز مصرفی مشخص برای زنان باردار و شیرده وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود در صورت استفاده، آن را به مقدار متوسط مصرف کنید. در واقع فولات برای یک بارداری سالم بسیار مناسب است. همچنین مصرف کافی آن خطر سقط جنین و نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.
تحقیقات اخیر از دانشگاه مک گیل نشان داد که شیوع انواع نقایص مادرزادی در موشهایی که  از اسپرم موشهایی با کمبود فولات متولد شدند، در مقایسه با موشهایی که از اسپرم موشهای دارای سطح بالای فولات 30 درصد بیشتر است.

مشخصات میوه آووکادو رسیده:

میوه آووکادو را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد. معمولاً 4 تا 5 روز طول می کشد تا آووکادو به بلوغ برسد؛ یا اصطلاحا میوه رسیده شود.
برای زودتر رسیدن آووکادو می توانید آن را در یک کیسه کاغذی به همراه یک سیب یا موز قرار دهید. ازین طریق روند رسیدن سریع تر، و میبوه آماده ی خوردن می شود. از مشخصات آووکادوی رسیده این است که سطح بیرونی آووکادو سیاه یا بنفش تیره می شود؛ و هنگام فشار دادن میوه احساس نرمی می کنید. البته قبل از مصرف آووکادو و قبل از برش، آن را بشویید تا آلودگی و باکتری از چاقو به میوه منتقل نشود.

محبوب ترین روش خوردن آووکادو روش غوطه وری در سس،  معروف به گوآکامول است. از آووکادو همچنین می توانید به عنوان جایگزینی کره یا روغن در محصولات پخته شده خود استفاده نمایید. یا آن را له  و با ماکارونی مخلوط کنید و در تهیه ساندویچ استفاده کنید.


										رژیم آووکادو

نتیجه گیری:

میوه آووکادو با بافت خامه ای و طعم دلپذیری که دارد خود را از سایر میوه ها متمایز می کند. این میوه ی لذیذ در مناطقی با محیط گرم رشد می کند و همچنین به نام هایی چون گلابی یا کره تمساح نیز معروف است. در آخر ارزش غذایی 100گرم آووکادو را برای شما تهیه کردیم تا بیشتر از قبل با خواص بی انتهای این میوه ی محبوب آشنا گردید.

مواد مغذی گرم آووکادو تازه 100
کربوهیدرات ها 9 گرم
پروتئین 2 گرم
چربی ها 15 گرم
فیبر رژیمی 7 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite