میوه درمان کبد چرب

کبد چرب را با میوه ریشه کن کنید

کبد چرب درمان کامل و مقطعی ندارد. با مصرف میوه و مواد غذایی سالم، داشتن یک تغذیه خوب و انجام فعالیت های ورزشی می توان روند آن را تا حد قابل توجهی کنترل و کند نمود.
یکی از امیدوارکننده ترین بخش های درمانی برای فرد مبتلا به کبد چرب، تغذیه ی مناسب و مصرف میوه و سبزیجات است.
کبید چرب را با این میوه ها کنترل کنید:

موز

وجود پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه ای مفید برای تصفیه ی کبد تبدیل کرده. برای همین موز را به عنوان یکی از میوه های مفید برای کبد چرب پیشنهاد می کنند. مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می زداید.

لیموترش

لیموترش تاثیر فوق العاده‌ای بر کبد چرب دارد.
آب لیموترش تازه را در یک لیوان آب داغ بریزید؛ و اول صبح بطور ناشتا بنوشید. (البته اگر ناراحتی معده ندارید)
این کار باعث می شود کبد پاک شود و عمل سم زدایی و تصفیه آن افزایش یابد.
لیموترش تولید صفرا را تحریک کرده، معده و روده را پاک می کند.
توجه داشته باشید که مرکبات به طور کلی باعث پاکسازی کبد می شوند چون سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

سیب

سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می شود ؛ توصیه می شود که سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با چربی ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می کند.


										میوه برای کبد

خربزه و طالبی

خربزه و طالبی هم برای باز کردن منافذ کبد مفید میباشد البته نباید بی رویه مصرف شوند.

گریپ فروت و دارابی

گریپ فروت میوه‌ی مشهور دیگری برای کبد چرب است . گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مثل لیموترش جزو میوه های مفید کبد و ناجی کبد چرب هستند.
گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد میشود؛ چربی ها و توکسین ها را دفع می کند.
دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاروتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می شوند.


										درمان کبد چرب

انگور

یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

توت

توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند. این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.


										5

گردو

مقادیر زیاد اسید آمینه ال آرژنین در گردو به پاکسازی کبد کمک می کند. علاوه بر این منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا 3 است که برای پروسه ی سم زدایی طبیعی کبد سودمند است. ویتامین E موجود در مغزهایی چون گردو، علائم بیماری های کبد ناشی از چاقی را به طرز چشم گیری کاهش می دهند.

شیوه های استفاده از لبو:

– لبو را حلقه حلقه یا خرد کنید.. روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید. سپس پودر آن را دم کنید.
– آب لبو بهترین درمان کم خونی است. می توانید آب لبو را درقالب یخ بریزید. هنگام نیاز یک حبه را از فریزر دراورید و در لیوان آب یا شربت بریزید و میل کنید. می‌توانید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی و … هم همن استفاده کنید.


										میوه درمان کبد چرب

سیر:

سیربرای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است. این ترکیبات به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنند. علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد؛ که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.
هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید.


										لبو برای کبد چرب

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از غیرمنتظره ترین حاضرین در این لیست است. باور داشته باشید که این مغز خوشمزه برای کبد چرب مفید است. بادام زمینی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب و مهار اشتهای کاذب است.
با مصرف چند عدد بادام زمینی در طول روز در فواصل معین و احساس سیری، میل به خوردن تنقلات ناسالم و پر خوری که از عوامل اصلی ابتلا به کبد چرب است، به شدت کاهش می یابد.

لبو و آب لبو:

یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.
شیوه های استفاده از لبو:
– لبو را حلقه حلقه یا خرد کنید.. روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید. سپس پودر آن را دم کنید.
– آب لبو بهترین درمان کم خونی است. می توانید آب لبو را درقالب یخ بریزید. هنگام نیاز یک حبه را از فریزر دراورید و در لیوان آب یا شربت بریزید و میل کنید. می‌توانید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی و … هم همن استفاده کنید.

بروکلی

بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می باشد. سه بار در هفته، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

منبیع: https://namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite