میوه برای نوزاد هفت ماهه


										میوه برای نوزاد 17
در این مقاله همراه با شما والدین و مادران عزیز به موضوع میوه برای نوزاد هفت ماهه و بهترین تغذیه برای نوزاد هفت ماهه می‌پردازیم. کودک در سن 7 ماهگی به مرحله‌ای رسیده است که در کنار شیر مادر از مواد غذایی دیگر مانند فرنی، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کند. در این سن دریافت ویتامین‌هایی مثل C برای کودک شما ضروری است. بنابراین باید سعی کنید که آرام آرام پس از 6 ماهگی خوردن میوه را برای کودک خود  شروع کنید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای رشد کودک تامین شود.

میوه برای بچه ۷ ماهه

در این قسمت به معرفی میوه‌هایی که در 7 ماهگی می‌توانید به نوزاد خود دهید، می‌پردازیم.
بهترین میوه‌هایی که در این سن می‌توانید به کودک خود دهید شامل : انبه، هلو، موز، سیب و طالبی است. قبل از هر چیزی باید ابتدا میوه را خیلی تمیز بشویید و پوست آن را کاملا بگیرید. سپس این میوه ها را له کنید و به شکل پوره درآورید و با با قاشق‌های کوچک به نوزاد خود دهید. برخی میوه ها را نیز می‌توانید آبپز یا بخارپز و سپس له کنید و به نوزاد هفت ماهه خود دهید. برای له کردن میوه می‌توانید از غذاساز یا مخلوط کن استفاده کنید.

سبزیجات برای نوزاد ۷ ماهه

در سن 7 ماهگی می‌توانید برخی سبزیجات را در رژیم غذای نوزاد خود بگنجانید. سبزیجات ویتامین‌های بدن کودک شما را تامین می‌کند و سیستم ایمنی بدن آن‌ها قوی می‌کند. شما می‌توانید برای شروع از هویج، نخود فرنگی، سیب زمینی معمولی و سیب زمینی شیرین استفاده کنید. این سزیجات را پس از شستشو و پوست‌گیری باید با مقداری آب بپزید و با آن پوره ای برای نوزاد خود تهیه کنید که کاملا نرم باشد و بتواند آن را به راحتی ببلعد.

										میوه برای نوزاد 16

غذای مناسب نوزاد ۷ ماهه

شما می‌توانید غذاهای مخصوصی برای کودکان تهیه کنید و آن را به عنوان وعده غذایی به کودک خود دهید. یکی از غذاهای رایج برای نوزاد پوره سیب‌زمینی است. پس از نرم کردن سیب‌زمینی آب‌پز به آن مقداری شیر اضافه کنید تاکمی نرم شود و برای کودک مناسب باشد.
یکی از پوره‌های دیگر مناسب نوزاد 7 ماهه، پوره سیب و کدوتنبل است. برای تهیه این پوره خوشمزه مقداری از کدو تنبل را آب‌پر یا بخارپر کنید تا کاملا له شود. سپس مقداری سیب پخته شده را له کنید و به کدوتنبل له شده اضافه کنید. آن را با هم مخلوط کنید مقداری آب روی آن بریزید و بگذازید روی شعلع گاز به قوام مطلوبی برسد. پس از نرم و سرد شدن می‌توانید به کودک خود بدهید.

یکی دیگر از غذاهای مقوی برای کودک 7 ماهه زرده تخم مرغ به همراه نخود فرنگی است. برای تهیه این غذا باید تخم مرغ و نخود فرنگی را آب‌پز کنید. سپس زرده آن را جدا کنید و با نخود فرنگی پخته شده ترکیب کنید و آن را به پوره‌ای لطیف تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید عدس یا لوبیا همراه با برنج بپزید آن را به صورت بسیار نرم و یک‌نواخت درآورید. این غدا به دلیل داشتن آهن به رشد کودک شما بسیار کمک خواهد کرد.

غذای خوشمزه و آسان دیگر ترکیب پنیر خامه‌ای و انبه است. 2 قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای به همراه پوره میوه‌ای مثل انبه در مخلوط کن با مقدار کمی شکر ترکیب کنید. سپس آن را از صافی عبور دهید تا بافت نرمی به شما دهد.

میوه ممنوع برای بچه هفت ماهه

بعضی از میوه‌ها به دلیل خاصیت اسیدی و برخی به دلیل آلرژی‌زا بودن، برای کودک زیر یک سال شما ممنوع است.

مرکبات، توت‌ها، کیوی و گریپ فروت از جمله میوه‌های غیر مجار برای کودک شما است. همچنین سعی کنید میوه‌هایی که در کشت آن‌ها از آفت‌کش زیادی استفاده شده است را در رژیم کودک 7 ماهه قرار ندهید. بنابراین اگر ممکن است از میوه‌های ارگانیک یا سالم مثل محصولات پیکا در تغذیه کودک خود استفاده کنید.

چگونه به نوزاد میوه دهیم؟

زمانی که قصد دارید میوه را در تغذیه کودک قرار دهید؛ سعی کنید در ابتدا از مقدار بسیار کم و جزئی شروع کنید. وبه مرور زمان مقدار آن را کمی بیشتر کنید. از میوه‌های مختلفی استفاده کنید تا کودک شما طعم‌های متفوت را احساس کند. در ابتدا به این نکته توجه کنید که چه میوه‌ای برای نوزاد دلبندتان آسان‌ هضم‌تر است. به یاد داشته باشید کودک در این سن توانایی جویدن را ندارد. بنابراین میوه را به هیچ وجه به صورت درسته یا تیکه‌های بزرگ در دسترس کودک قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite