میوه برای کودک یازده ماهه


										میوه برای نوزاد 6
در این مقاله با شما مادران و والدین صاحب فرزند به موضوع بهترین میوه برای کودک یازده ماهه و میوه برای کودک ده ماهه می‌پردازیم. معمولا نوزادان در 6 ماه اول زندگی تنها شیر مادر یا شیر خشک را استفاده می‌کند. پس از 6 ماه می‌توانید میوه‌ها و مواد غذایی خورد شده را به رژیم غذایی نوزادتان اضافه کنید. میوه‌ها سرشار از انواع ویتامین است و برای رشد کودک شما ضروری است. اما آن را باید طبق زمان‌بندی سنی به نوزاد خود دهید و نباید از ابتدا به نوزاد میوه دهید. در ادامه میوه برای کودک یازده ماهه را بررسی می‌کنیم.

میوه برای کودک 11 ماهه

کودک یازده ماهه در آستانه 1 سالگی است و توانایی نشستن را دارد. بهترین زمان برای قرار دادن میوه در رژیم غذایی نوزادان هنگامی است که بتواند بنشیند. برای صبحانه کودک 11 ماهه خود می‌توانید به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید. برای این کار ابتدا میوه‌ای را که انتخاب کردید کاملا بشویید و آن را پوست بگیرید. سپس با پشت قاشق آن را نرم کنید وبه شکل پوره درآورید. مقدار این میوه را به مرور زمان می‌توانید زیاد کنید و 5 تا 6 قاشق مرباخوری میوه را جایگزین فرنی و کاسترد کنید.
همچنین در هفته دوم از ماه دهم، می‌توانید یک خرمای تازه را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید، سپس آن را له کنید و به عنوان دسر بعد از نهار به کودک خود دهید.

میوه‌های مجاز برای کودک 11 ماهه


										میوه برای نوزاد 2
شما می‌توانید میوه‌هایی مثل سیب، موز، آووکادو، انبه، طالبی را به نوزاد خود دهید.
سیب به دلیل داشتن ویتامین c می‌تواند کمبود آهن را در بدن نوزاد شما جبران کند و به نوزاد شما کمک می‌کند بدن سالمی داشته باشد.
طالبی را می‌توانید پس از 9 ماهگی به رژیم کودک خود اضافه کنید. این میوه سرشار از ویتامین‌های گروه E, C , A است.  طالبی به دلیل طعم شیرین و قندی که دارد در شادی و سلامت کودک شما موثر است.
آووکادو را می‌توانید از 4 تا 6 ماهگی به غذای نوزاد اضافه کنید این میوه منبع خوب از مواد مغذی و سرشار از ویتامین A و C و فولاد است. می‌توانید آووکادو را با موز ترکیب کنید و روزانه 1 قاشق غذاخوری به نوزاد خود دهید.
از موز می‌توانید به عنوان صبحانه برای نوزاد خود استفاده کنید. موز میوه‌ای با بافت نرم و بسیار مناسب برای نوزاد است. همچنین این میوه منبع خوب ویتامین B6 و C است.

انبه از میوه‌هایی است که شما می‌توانید پس از 6 ماهگی به غذای نوزاد اضافه کنید. این میوه به دلیل داشتن ویتامین B6 و فیبر و پتاسیم به رشد کودک شما کمک می‌کند. همچنین خوردن آن به دلیل بافت نرم برای کودک راحت است و خیلی راحت به پوره تبدیل می‌شود.

میوه‌های غیر مجاز برای نوزادان زیر 1 سال

سعی کنید به نوزاد خود میوه‌هایی مثل گریپ فروت، پرتقال، توت فرنگی و میوه‌های غیر ارگانیک دیگر تا سن 1 ساگی ندهید. میوه‌ها و غذاهای اسیدی ممکن است خشم را در کودک شما تقویت کند و کودک را عصبی کند. همان طور که گفته شد سعی کنید به نوزاد میوه‌ای را بدهید که میزان آفت‌کش در آن حداقل باشد. میوه‌های سالم پیکا بهترین گزینه برای تغذیه نوزاد شما است.

نحوه غذا دادن به کودک 10 تا 11 ماهه


										میوه برای نوزاد 1
شما در روز می‌توانید 3 بار به کودک خود میوه دهید. این مقدار نباید بیشتر از نصف واحد از میوه باشد. اگر پس از خوردن میوه کودک شما دچار اسهال شد بلافاصله با متخصص اطفال نوزاد تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید. قبل از دادن میوه به کودک پیشبند اورا ببندید و با قاشق کوچک مخصوص کودکان به او غذا دهید. اگر کودک شما مشتاق بود بگذارید تا خودش غدا خوردن را تجربه کند و شما می‌توانید نظاره‌گر باشید و گاهی به او کمک کنید. همچنین می‌توانید طرز غذا خوردن را به او آموزش دهید.

نکاتی درباره کودک 11 ماه

  • در این سن کودک شما به شناخت، عقلانیت و توانایی تصمیم گیری میرسد.
  • روش‌های جدیدی برای بازی کردن با اسباب بازی‌ها پیدا می‌کند.
  • توانایی درک نه گفتن را پیدا می‌کند.
  • نوزاد 11 ماهه اسامی افراد را  می‌شناسد.
  • صداهای ساده را می‌تواند تکرار کند.
  • نوزاد 11 ماهه دارای چهار دندان است.
  • چهره‌های آشنا را در جمع از غریبه‌ها جستجو می‌کند.
  • اولین نافرمانی خود را نشان می‌دهد.
  • نوزاد یازده ماهه خود به تنهایی می‌ایستد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite