بیماری خطرناک،
             سرما خوردگی یا آنفولانزا؟

پاییز رنگارنگ

فصل پاییز یک تابلوی نقاشی پر از رنگ هست. یک عده با شروع پاییز سبد حصیری را پر از کامواهای رنگارنگ می‌کنند و لباس و ژاکت زمستانه می‌بافند. خانواده‌های زیادی هم درگیر انواع و اقسام سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند. بازار قرص، دارو، واکسن آنفولانزا، آنتی‌بیوتیک و پنی‌سیلین داغ می‌شود. در هر محیط عمومی سمفونی سرفه و عطسه به گوش می‌رسد؛ تقریبا اکثر افراد دستمال به دست دارند. در بیشتر خانه‌ها غذاهایی مثل آش، سوپ، شلغم و میوه‌هایی مثل پرتقال، لیموشیرین و سیب پیدا می‌شود. ما هم توصیه می‌کنیم برای پیشگیری و درمان حتما از شلغم استفاده کنید. هر روز صبح آب گرم عسل با مقداری لیمو یا نارنج بخورید. اگر کودکانتان شلغم دوست ندارند در آش و یا سوپ به صورت رنده شده استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ هویج

تهیه یک سوپ مقوی بسیار راحت و آسان است. دستور پخت سوپ هویج را برای شما عزیزان قرار می دهیم تا در این روز‌های سرد در کنار خانواده‌ی گرمتان میل کنید.
مرغ را با پیاز خرد شده، هویج رنده شده، نمک، فلفل و مقداری زعفران بپزید. مرغ را ریشه ریشه کنید. جو پرک، جعفری، نخود فرنگی و قارچ اضافه کنید. میتوانید با رب گوجه و آبلیمو سوپ را طعم دار کنید و یا شیر و خامه اضافه کنید. در صورت اضافه کردن شیر مقدار کمی از آب سوپ را به شیر و خامه اضافه کنید، سپس با سوپ مخلوط کنید. روی شعله مناسب قرار دهید تا غلیظ شود. نوش جان!
فقط قبل از سرو سوپ فکر کمی فکر کنید. امکان دارد این سوپ پر از خاصیت که درمان کننده و بهبودی بخش بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا است؛ خود عامل بیماری شود؟ یک بیماری بسیار خطرناک تر از سرما خوردگی!


بیماری خطرناک

با تاسف فراوان باید بگوییم اگر هویج و سبزیجات و سایر محتویات سوپ حاوی نیترات باشد بسیار خطرناک تر از بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا خواهد شد. چرا که نیترات بالای سبزیجات با شسته شدن از بین نمی رود. نیترات در بدن تجزیه نمی‌شود. تجمع آن در بدن باعث اختلالات بسیار زیادی در اندام‌های مهم از جمله دستگاه گوارش و زمینه ساز سرطان می‌شود. البته نیترات به تنهایی یک ماده‌ی سمی نیست بلکه با واکنش‌های شیمیایی به نیتروزآمین، که ماده‌ای سرطان‌زا است؛ تبدیل می‌شود. اگر امیدوار باشیم که بر حسب اتفاق، معجزه و یا شانس سوپ حاوی نیترات نباشد چقدر اطمینان دارید که مواد شیمیایی دیگری مثل کادمیوم، سرب و حتی سموم شیمیایی در سوپ شما وجود ندارد؟

قصد ترساندن شما را نداریم اما متاسفانه با شیوه‌ی کشاورزی غیر اصولی این روزها و استفاده‌ی بی‌رویه از کود و سم شاهد بروز انواع بیماری در سطح جامعه هستیم. البته تعداد کشاورزان با‌وجدان و دغدغه‌مند کم نیست. کشاورزانی که با کمک کارشناس گیاه‌پزشک محصول سالم تولید می کنند. اما محصولاتشان قابل شناسایی از سایر محصولات نیستند. آن‌ها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند در رقابت با محصولات نا‌سالم محصولاتشان را در بازار به فروش برسانند. با حمایت و رونق محصول سالم، میزان گسترش این محصولات بیشتر می شود و شما با خیال راحت می توانید یک سوپ سالم و مقوی میل کنید. پیکا تلاش می‌کند تا سفره‌ی تمام خانه‌های ایرانی سالم شود. ما نگران سلامت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite