تشخیص بادمجان

تشخیص بادمجان خوب

محبوب ترین شکل بادمجان که همه آن را به آن شکل می شناسند بادمجانی با ویژگیهای ظاهری بنفش براق و قطر اشکی است. اما باید بدانید که بادمجان در انواع مختلفی از رنگ ها و شکل ها وجود دارد.
بادمجان نیز همانند سیب زمینی و گوجه فرنگی یک سبزی شب بو می باشد که اصل آن از هند و آسیا سرچشمه می گیرد. در واقع خیلی ها بادمجان را به عنوان سبزی جات تلقی می کنند در حالیکه بادمجان میوه ای است که از آن در طبخ انواع غذاها استفاده می گردد. بادمجان در دسته ی صیفی جات قرار دارد.
علت محبوبیت جهانی بادمجان طعم بسیار لذیذ آن بعد از پخت است. البته گاهی طعم بادمجان با کمی تلخی همراه می شود. با انتخاب و کشت بذر مناسب امروزه بادمجان تلخ کمتر وارد بازار می شود.
با این حال در ادامه این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که نحوه تشخیص بادمجان خوب چگونه است. و همچنین نحوه تشخیص بادمجان تلخ و نحوه تشخیص بادمجان شیرین را به شما می آموزیم.

نحوه تشخیص بادمجان خوب:

باید وزن تقریبا سنگینی داشته باشد:

یک بادمجان خوب باید به اندازه کافی در دستان شما سنگین باشد. این سنگینی وزن نشانه تازه بودن و خوب بودن گوشت بادمجان است. می‌توانید برای بهتر متوجه شدن این موضوع چندین بادمجان را در دست خود بگیرید و آنها را مقایسه وزنی کنید.


										بادمجان شیرین پیکا

										راه تشخیص بادمجان خوب

										بادمجان شیرین

پوستی صاف و براق داشته باشد:

نکته دیگر در تشخیص بادمجان خوب که کمک می کند بتوانیم انواع تلخ و شیرین آن را تفکیک کنیم این است که؛ یک بادمجان خوب باید پوستی صاف و براق داشته باشد. داشتن پوست کدر در یک بادمجان نشانه نگهداری نامناسب و کیفیت پایین آن است. اگر بادمجانی پوست چروکیده داشت این به این معناست که بادمجان قدیمی می باشد و مدت‌ها قبل برداشت شده است. داشتن پوست چروک و بی حال یقینا می تواند به معنای تلخ بودن آن هم باشد. زیرا تلخی با افزایش سن در بادمجان به وجود می آید. پس در هنگام خرید بادمجان بهتر است دقت کنید تا بادمجانی را انتخاب نمایید که پوست آن زنده و براق باشد؛ زیرا به معنای تازه بودن و تازه برداشته شدن این محصول است. همچنین بهتر است علائم کبودی و تغییر رنگ را بر روی بدنه بادمجان بررسی کنیم. کبودی می‌تواند علامت وجود گوشت آسیب‌دیده در زیر پوست بادمجان باشد.

ساقه ی سبز داشته باشد:

ساقه بادمجان باید سبز باشد و قهوه ای یا خشک شده نباشد. همچنین می بایست فاقد هرگونه کپک و پوسیدگی باشد. این علائم که گفته شد یکی دیگر از روش های تشخیص بادمجان خوب است.

اندکی سفت باشد:

در هنگام خرید یک بادمجان خوب باید به این نکته توجه کنید که باید کمی گوشت بادمجان سفت باشد. هنگامی که انگشت خود را به سطح بدنه بادمجان فشار می دهید، باید کمی به سمت داخل برود اما خیلی هم نباید نرم باشد. زمانی که انگشت خود را بر روی سطح یک میوه رسیده فشار می دهید اگر خیلی نرم باشد نشان بیش از حد رسیده بودن بادمجان است؛ که این نشانه خوبی در تشخیص بادمجان نیست.

اندازه و سایز بادمجان:

انتخاب بادمجان در اندازه کوچک یا متوسط می تواند یکی دیگر از عواملی تشخیص بادمجان خوب باشد. بیشتر بادمجان های تلخ، بادمجان هایی با سایز بسیار بزرگ هستند. زیرا تعداد دانه های بیشتری دارند و دانه ها دقیقا همان چیزی هستند که باعث تلخی بادمجان می شوند. بنابراین اگر دوست ندارید دیگر هیچگاه طعم بادمجان تلخ را زیر زبانتان احساس کنید، بهتر است در انتخاب سایز بادمجان هم دقت نمایید.

تشخیص بادمجان تلخ از شیرین:

  1. نحوه تشخیص بادمجان شیرین و خرید آن کار سختی نیست، نشانه هایی وجود دارد که در راه تشخیص بادمجان به شما کمک می کند. با استفاده از آنها می‌توانید بادمجان هایی تازه با دانه های شیرین خریداری نمایید.
    ابتدا بذر بادمجان را بررسی کنید. هنگام فشردن باید سفت و محکم باشد و نباید بیش از حد نرم لطیف باشد. یکی از راههای تشخیص بادمجان خراب پژمرده بودن پوست روی آن است.
  2. برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ بهتر است که بادمجان های بنفش تیره را انتخاب کنید. از خرید رنگ بنفش روشن یا مایل به قرمز اجتناب کنید، زیرا بادمجان بنفش، تیره است و به رنگ سیاه نزدیکتر است و اصولا این نوع بادمجان ها دانه های تلخ کمتری دارند.
  3. وقتی به سطح بادمجان فشار وارد می کنید، هیچ اثری از فشار نباید بر روی بدنه ی آن باقی بماند و دوباره باید به جای خود بازگردد.اگر غیر از این بود می توانید تشخیص دهید که بادمجان تلخ است.

4. از خرید بادمجان هایی که لبه های قهوه ای رنگ دارند، خودداری کنید.
5. اندازه های کوچکتر را بخرید و از انتخاب سایز های خیلی بزرگ بادمجان خودداری نمایید. زیرا همانطور که در بالا برایتان شرح دادیم؛ بادمجان‌های بزرگتر دانه های بیشتری هم دارند. در نتیجه احتمال تلخی بادمجان بیشتر است.
6. برای جلوگیری از تلخ شدن بادمجان بهتر است تا به محض خرید آن را مصرف کنید. نگهداری بادمجان ممکن است باعث پژمردگی آن گردد.

تشخیص بادمجان نر و ماده و تاثیر آنها بر تلخی و شیرینی بادمجان:

برخی از افراد معتقدند که بادمجان های ماده از نظر طعمی شیرینتر هستند. پس اگر هنگام خرید بادمجان نوع نر آن را انتخاب نمایید، این احتمال وجود دارد که بادمجانتان طعم تلخی به همراه داشته باشد. تشخیص بادمجان نر و ماده امری بسیار ساده می باشد. بادمجان نر دارای یک نقطه قهوه ای رنگ و گرد در قاعده ی خود است، در حالی که بادمجان ماده دارای یک نوار بلند می باشد.با ایتفاده از نکاتی که در این مقاله بیان شد می توانید هنگام خرید بادمجان مورد نظر خود را به راحتی تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite