خاصیت کدو حلوایی


										کدو-حلوایی-3
در این مطلب همراه با شما به موضوع خاصیت کدو حلوایی می‌پردازیم همچنین دستور پخت غذا با کدو حلوایی را به شما آموزش می‌دهیم.

کدو حلوایی یا کدو تنبل جز سبزیجات محبوب ار خانواده کدوها به حساب می‌آید. این ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.

شما می‌توانید از کدو حلوایی در تهیه غذاهای خوشمزه و دسرهای مقوی و به عنوان چاشنی در غذا استفاده کنید. از کدو حلوایی می‌توانید برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید. ویتامین‌های موجود در این ماده غذایی از گروه‌های a، b، c ، e ، k است.


										کدو-حلوایی-2

خواص کدو حلوایی

کدو حلوایی برای بدن بسیار مفید است و اگر آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنید می‌توانید مقدار زیادی مواد مغذی برای بدن خود تامین کنید. در ادامه به مهم ترین خواص کدو حلوایی می‌پردازیم.

  • درمان یبوست، قلنج و بیماری‌هایی مانند: یرقان، عفونت‌های مثانه
  • از بین بردن انگل و درمان بیماری‌های روده
  • محافظت از پوست و مو و تقویت آن
  • تقویت مغز و قوای جسمی
  • رفع سردرد و مشکلات بی خوابی

چرا کدو تنبل باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؟

این میوه مقوی به دلیل پایین بودن کالری آن، خاصیت سیر کنندگی بالای آن و رفع یبوست بسیار به کاهش وزن کمک می‌کند. بنابراین اگر قصد لاغری دارید حتما در رژیم غذایی خود از کدو تنبل استفاده کنید.

غذا با کدو حلوایی

همان طور که گفته شد از کدو حلوایی می‌توان در تهیه انواع غذاها و دسرها استفاده کرد. در ادامه طرز پخت چند غذای خوشمزه با کدو تنبل را به شما آموزش می‌دهیم.

پنکیک کدو حلوایى

پنکیک کدو حلوایى یک صبحانه و یا یک پیش غذای بسیار لذیذ است. برای تهیه آن به شیر، آرد ، پوره کدو حلوایی، دارچین ، روغن، تخم مرغ، شکر قهوه ای، بیکینگ پودر و نمک نیاز داریم. در ابتدا شیر و پوره کدو حلوایی را و روغن را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک دست شود، و به آن مواد، مواد خشک را اضافه می‌کنیم و حدود 15 دقیقه به آن استراحت می‌دهیم.
یک تابه که قطر آن بلند را روی گاز می‌گذاریم تا کاملا داغ شود. مواد را با ملاقه در تابه داغ بدن روغن می‌ریزیم و سطح آن را صاف می‌کنیم. دو طرف مواد را سرخ می‌کنیم و این کار را تا تمام شدن مواد انجام می‌دهیم.

کیک کدو حلوایی


										کدو-حلوایی-1
برای تهیه کیک کدو حلوایی به دارچین،هل ، آرد، تخم مرغ، 100 گرم روغن، بیکینگ پودر، نمک و کدو حلوایی نیاز است. در ابتدا 400 گرم کدو حلوایی را پوست کنده و به قطعات کوچک آن را تقسیم کنید.

آن‌ها را با مقداری آب بپزید و پس از پخته شدن له کنید. 2 پیمانه آرد را همراه با یک قاشق مربا خوری بیکینگ پودر مخلوط کنید. پس از آن مقدار بسیار کمی نمک به اضافه هل و دارچین در صورت دل خواه با هم ترکیب کنید.

روغن را همراه با یک دوم پیمانه شکر با هم مخلوط کنید، و به آن ترکیب 4 عدد تخم مرغ همزده و کدو حلوایی‌های پور شده را اضافه کنید تا با هم ترکیب شوند.
در وسط مواد خشک ترکیبات روغن، تخم مرغ و کدو حلوایی را ریخته و به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شون.

در آخر قالب خود را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید و به مدت 40 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید.
سعی کنید کیک را 2 ساعت پس از پختن از قالب جدا کرده و استفاده کنید.

سوپ کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه این سوپ کدو: خامه، کره، آب مرغ، پودر کدو، نمک و پیاز نیاز.

در ابتدا 2 عدد پیاز متوسط را روی شعله گاز تفت دهید تا پیازها کاراملی شوند. یک پیمانه آب مرغ به همراه 300 گرم پوره کدو حلوایی به پیازها اضافه کنید.

حدود 30 دقیقه آن را روی حرارت گذاشته و آن را هم بزنید. زیر گاز را خاموش کرده و وقتی حرارت را خاموش کردید خامه را به آن بیافزایید. پس از سرد شدن می‌توانید این سوپ خوشمزه را همراه با نان تست میل کنید.

خورش کدو حلوایی


										کدو-حلوایی-5
خورش کدو حلوایی غذای محبوب در بین ایرانی‌ها است. برای تهیه این غذا به مرغ، کدو حلوایی، آلو، روغن، ادویه و چاشنی‌های دل‌خواه، پیاز و رب گوجه فرنگی نیاز است.
ابتدا مرغ را به همراه ادویه، آب، هویج و یک عدد پیاز روی حرارت قرار دهید تا بپزد.
در مرحله بعد یک عدد پیاز را نگینی خورد کرده و در روغن همراه با ادویه و رب گوجه تفت دهید.

سپس مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و همراه با پیازها تفت دهید.
100 گرم آلو را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی حرارت گاز با مرغ‌ها بپزد.
در آخر نیز تکه‌های پخته شده کدو حلوایی را روی مواد بگذارید و بدون هم زرن 10 دقیقه به آن زمان دهید تا طعم کدو با خورش مخلوط شود.

اکنون خورش شما آماده سرو است و می‌توانید همراه با برنج آن را نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite