نگهداری پیاز در یخچال


										شیوه ی نگهداری پیاز در یخچال

در این مطلب همراه با شما به بررسی موضوع نگهداری پیاز در یخچال می‌پردازیم. پیاز جز یکی از پرطرفدارترین سبزیجات دنیا به حساب می‌آید. پیاز هم به صورت خام و هم به صورت پخته استفاده می‌شود. می‌توان گفت که پیاز هر روز در آشپزخانه ایرانی برای تهیه غذا استفاده می‌شود. این گیاه خوراکی پرطرفدار بیش از 3000 سال قدمت دارد. پیاز را می‌توان به صورت سرخ شده، کاراملی، خام و … نگهداری کرد که روش نگهداری پیاز در خانه را به شما آموزش خواهیم داد.

اگر پیاز را به هر دلیلی بخواهید نگهداری کنید راه‌های مختلفی برای آن است، باید به این نکته توجه داشته باشید که پیاز را به هر شکل و نوع پخت باید به صورت مخصوصی نگهداری کنید.

نگهداری پیاز خام

نگهداری پیاز خام کار دشواری نیست، برای نگهداری پیاز هوا باید خشک و نسبتا خنک باشد. همچنین اگر فضای نگهداری پیاز تاریک‌تر باشد به مدت بیشتری می‌توان آن را نگهداری کرد. در این شرایط می‌توانید پیاز را حدود 2 تا 3 ماه در توری و سبدهای مخصوص نگهداری کنید. حتی پیاز خام را می‌توانید تا حدود 8 ماه در فریزر نگهدارید.


										نگهداری پیاز

نگهداری پیاز در فریزر

برای نگهداری پیاز به مدت طولانی بهتر است از فریزر استفاده کنید. همان طور که می‌دانید نگهداری پیاز در یخچال به مدت طولانی امکان پذیر نیست، بنابراین بهتر است برای نگهداری طولانی مدت از فریزر استفاده کنید. برای نگهداری پیاز در فریزر بهتر است آن را به صورت درسته درون فریزر قرار ندهید و آن را به قطعات ریزتر تقسیم کنید، سپس درون پلاستیک‌های زیپ دار قرار دهید و آن را فریز کنید.
برای اینکه کیفیت پیاز فریز شده شما بهتر باشد، بهتر است هوای داخل پلاستیک را تا جایی که می‌شود بکشید و آن را در کیسه یک دست کنید.

نگهداری پیاز در فریزر بدون خرد کردن

اگر می‌خواهید پیاز را بدون خرد کردن درون یخچال قرار دهید، ابتدا باید پوست رویی پیاز را بکنید و آن را کاملا بشویید و کاملا خشک کنید. پیاز‌ها را به طور جداگانه در کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و کاملا آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید.

نگهداری پیاز به صورت ترشی


										روش های نگهداری پیاز در یخچال

یکی از روش‌های نگهداری پیاز به صورت ترشی است. ترشی پیاز را می‌توانید با انواع غذاها میل کنید. برای تهیه تر شی پیاز 1 عدد پیاز قرمز خورد شده نیاز است. نصف فنجان سرکه سیب و یک قاشق غذا‌خوری شکر و نمک را با هم ترکیب کنید، سپس یک فنجان آب گرم به این محلول اضافه کنید. پیاز را در ظرف مخصوص شیشه بریزید و روی آن را با محلول پر کنید تا کاملا پیاز‌ها در این محلول غوطه‌ور شوند. درب ظرف را محکم ببندید و به مدت یک شبانه روز درون یخچال قرار دهید وپس از آن همراه با غذا می‌توانید آن را استفاده کنید.

نگهداری پیاز به روش کاراملی کردن

پیاز کاراملی عطر و طعم بسیار لذیذی دارد و همراه بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. برای تهیه پیاز کاراملی، پیاز را به همراه روغن حرارت دیده تفت دعید تا به رنگ قهوه ای روشن و طلایی در بیاید.
سپس یک چهارم فنجان روغن زیتون در تابه ریخته تا داغ شود و پیازها را به آن اضافه کنید و هر 5 دقیقه یک بار آن را تکان دهید تا قهوه ای کاراملی شود. سپس پیازهای پخته شده را درون کیسه‌های زیپ دار یا قالب بریزید و در یخچال قرار دهد. این پیاز را تا 3 ماه بعد می‌توانید استفاده کنید.

نگهداری پیاز به صورت پوره

برای تهیه پوره پیاز ابتدا آن را بشویید و چند قسمت کنید، سپس آن را در غذاساز یا مخلوط‌کن قرار دهید تا پوره شود. پوره‌ها را می‌توانید در قالب‌های یخ مکعبی منجمد کنید و آن را برای تهیه غذا‌های مختلف از جمله سوپ و کباب استفاده کنید.

منابع

https://namnak.com/

https://mihannovin.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite