پوست کندن کدو حلوایی


										پوست گرفتن کدو حلوایی
در این مقاله همراه با شما همراهان گرامی به موضوع پوست کندن کدو حلوایی می‌پردازیم. کدو حلوایی و کدو تنبل از خوانواده کدو محسوب می‌شود، رسیده این میوه به رنگ نارنجی در بازار موجود است. کدو تنبل به شیوه‌های مختلفی مصرف می‌شود.

این میوه مزه شیرینی دارد و پوست ضخیمی دارد. از گوشت آن در تهیه انواع دسرها و غذاها استفده می‌شود، همچنین این میوه منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌های a ، c ، b ، e و بتاکارتون، آلفا کارتن، تیامین، نیاسین، مس ، فیبر، کلسیم و پتاسم است.

تخمه کدو تنبل نیز به عنوان آجیل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص کدو حلوایی

  • مفید برای مو و پوست با اثر ضد پیری
  • درمان آکنه‌های پوستی
  • کاهش حملات قلبی و آسم
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از زخم معده و سرطان پروستات
  • کاهش استرس و افسردگی

عوارض جانبی کدو تنبل

در صورت زیاده روی در مصرف کدو تنبل ممکن است مشکلات زیر برای شما اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که مصرف زیاد کدو تنبل برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

  • افزایش وزن
  • افت فشار خون
  • مشکلات گوارشی
  • واکنش آلرژیک

طرز نگهداری کدو حلوایی

سعی کنید کدو تنبل را قبل از برش دادن و پوست کندن در جای خنک نگهداری کنید. پس از برش تخم کدوها را از آن جدا کنید و مقدار باقی مانده را در پلاستیک فریزری قرار دهید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

اگر بخواهید به مدت طولانی‌تری کدو حلوایی را نگهدارید، بعد ار پوست گیری آن را به قطعات کوچکتر مکعبی دراورید و پس از بخارپز کردن آن را در ظرف سر دار قرار داده و در فریزر قرار دهید.

بهترین روش پوست کندن کدو حلوایی


										پوست گرفتن کدو حلوایی
پوست کندن کدو تنبل شاید به خاطر ظاهر خاصی که دارد شاید به نظر کار سختی بیاید اما اگر روش پوست کندن کدو حلوایی را بدانید می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. در ادامه طرز پوست کندن کدو تنبل را به شما توضیح می‌دهیم.

قبل از پوست گیری کدو حلوایی آن را کاملا بشویید.
نحوه پوست کندن کدو تنبل به این شکل است که در ابتدا قسمت بالایی آن که ساقه قرار دارد را با چاقو به ارتفاع 1 تا 2 سانت جدا کنید.
برشی به صورت عمودی از قسمت بالایی که نازک است تا انتهای آن بزنید، و آن را از وسط نصف کنید.
با چاقو یا پوست گیر تیز به صورت لایه لایه پوست آن را جدا کنید.

برای پوست کندن راحت‌تر می‌توانید قسمت بالایی و پایینی کدو تنبل را با چاقو جدا کنید و هرکدام را جدا پوست بگیرید.
برای پوست گیری راحت می‌توانید از تخته استفاده کنید تا کدو در دست شما نلغزد.

اگر می‌خواهید برش‌های مکعبی درست کنید کدو تنبل را در ابتدا به صورت حلقه‌های ا سانتی‌متری در آورید. بهتر است این حلقه‌ها به شکل عمودی و با عرض برابر با قطرش باشد، همچنین اگر این برش‌ها را به صورت افقی تکرار کنید قطعات مکعبی یکسان تشکیل می‌شود.
اگر می‌خواهید از کدو تنبل در سوپ استفاده کنید می‌توانید برش‌هایی به صورت خلالی در آن به وجود آورید، یا اینکه آن را روی تخته گوشت به صورت نگینی در آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite