نگهداری پیاز سرخ شده


										2
در این مقاله همراه با شما همراهان همیشگی به موضوع نگهداری پیاز سرخ شده مطالبی را به شما خواهیم گفت. پیاز داغ یا پیاز سرخ شده به دلیل طعم و عطر خوشمزه‌ای که به غذا می‌دهد در آشپزی ایرانی بسیار کاربردی است. معمولا از آن برای تزیین غذا و در طبخ غذا استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلیل کمبود وقت، مقدار زیادی پیاز سرخ شده تهیه کنند و هر وقت بخواهند از آن استفاده کنند. تهیه پیاز داغ کار زمان‌بر و سختی است، بنابراین برای نگهداری پیاز پخته شده روش‌هایی وجود دارد که با این روش‌ها می‌توانید به مدت زیادی پیازها را نگهداری کنید. در ادامه به روش‌های نگهداری پیاز سرخ شده خواهیم پرداخت.

نگهداری پیاز سرخ شده در یخچال

اگر بخواهید پیاز را کوتاه مدت 2 تا 3 روز استفاده کنید می‌توانید آن را در ظرف سر دار قرار دهید و درون یخچال نگهداری کنید. ولی این روش برای نگهداری طولانی مدت توصیه نمی‌شود. اگر پیاز داغ را در یخچال نگهداری کنید به دلیل حرارت کمی که هنگام گرم شدن به آن می‌خورد ممکن است سم و میکروب درون آن از بین نرود. بنابراین توصیه می‌شود که پیاز را در یخچال نکهداری نکنید.

نگهداری پیاز سرخ شده در فریزر

پس از تهیه پیاز داغ می‌توانید آن را به مدت طولانی‌تری در یخچال نگهداری کنید. برای این کار باید پیاز داغ تهیه شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن آن کاملا گرفته شود.

سپس آن را در پلاستیک زیپ دار یا ظرف سر دار قرار دهید و آن را یک دست کنید و درون فریزر قرار دهید.

در این روش بین 3 تا 6 ماه می‌توانید پیاز شرخ شده را نگهداری کنید و از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که پیاز را طی 6 هفته مصرف کنید تا طعم و عطر آن کیفیت مطلوبی داشته باشد.

توجه داشته باشید که پیاز را قبل از اینکه فریز شود، خنک کنید و آن را در ظرف در بسته قرار دهید. ظرفی که انتخاب می‌کنید باید کاملا کیپ شود تا کپک نزند.

بهتر است برای اینکه پیاز داغ شما کپک نزند آن را کاملا سرخ کنید و پیاز داغ را نرم برندارید. همچنین می‌توانید مقداری نمک در روی آن بریزید.

ارزش غذایی پیاز سرخ شده

از لحاظ ارزش غذایی اگر فرایند پختن و سرخ کردن روی غذا اتفاق بیفتد ارزش غذایی آن کمتر می‌شود. پیاز به صورت خام منبع خوبی از ویتامین c و b است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار خوب است. اما نوع سرخ شده آن این ویتامین‌ها را از دست می‌دهد.

زمانی که شما پیاز را سرخ می‌کنید مقداری از ارزش غذایی آن کم می‌شود. هنگامی که آن را فریز می‌کنید نیز مقداری دیگر از مواد مغذی خود را از دست می‌دهد و کیفیت تازه را نخواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود که مواد غذایی را تازه و خام مصرف کنید تا ارزش غذایی آن حفظ شود.

در پیاز سرخ شده‌ی فریز شده نیز به همین شکل است، با سرخ شدن و فریز شدن سم در غذا تولید نخواهد شد اما کیفیت و ارزش غذایی آن کم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite