پوست کندن بادمجان کبابی

در این مطلب با شما دوستان همیشگی به موضوع بادمجان کبابی و پوست کندن بادمجان کبابی می‌پردازیم. بادمجان گیاه خوراکی بسیار لذیذ و محبوبی است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند.

این گیاه حاوی کربوهیدرات فیبر و پروتئین است. از بادمجان برای تهیه غذاهایی مثل کشک بادمجان ، حلیم بادمجان، خورشت بادمجان، دلمه، میرزاقاسمی و یتیمچه در آشپزی ایرانی استفاده می‌شود. همچنین بادمجان بسیار غذای پرطرفدار در بین ایرانی‌ها است. نوع کبابی آن نیز بسیار کاربرد دارد و از آن در غذاهای مختلف استفاده می‌شود.


										2

خواص و فواید بادمجان

  • درمان بی خوابی
  • زیبایی و سلامت پوست و مو
  • کم کردن لخته خون در بدن
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • کنترل قند خون
  • پیشگیری از سرطان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • استحکام استخوان
  • کمک به تولید آهن در بدن
  • داری خواص ضد پیری و ضد باکتریایی

بادمجان کبابی

یکی از روش‌های طبخ بادمجان، کبابی کردن آن است. در روش کبابی کردن، بادمجان مزه دودی می‌گیرد و این مزه دودی مورد پسند بسیاری از افراد است. از بادمجان کبابی در تهیه کشک بادمجان، ماست بادمجان، میرزا قاسمی و غذاهای دیگر استفاده می‌شود. شما می‌توانید به روش‌های که در ادامه می‌گوییم بادمجان را کبابی و در غذا استفاده کنید.

بادمجان کبابی چقدر کالری دارد

به طور کلی هر 100 گرم بادمجان 176 کیلو کالری دارد. بادمجان کبابی به علت اینکه بدون روغن و مواد دیگری پخته می‌شود می‌توان گفت که بسیار کم کالری است.

بادمجان کبابی روی ذغال

اگر منقل یا باربیکیو دارید کار کبابی کردن بادمجان برای شما راحت است. در این روش پس از شستن بادمجان‌ها آن‌ها را به سیخ بکشید یا روی توری مخصوص کبابی بگذارید تا دو طرف آن حسابی کبابی شود.

بادمجان کبابی در فر

اگر در خانه منقل یا کباب پز ندارید می‌توانید برای تهیه بادمجان کبابی از فر استفاده کنید. در این روش بادمجان عطر دودی خاصی ندارد اما روش راحتی است. پس از شستن و خشک کردن بادمجان در سینی فر کاغذ روغنی یا آلومینیوم پهن می‌کنیم و بادمجان‌ها با چاقو شیار می‌دهیم و در فر می‌گذاریم (در دمای 180 درجه سانی گراد به مدت 30 دقیقه) تا بپزد. در این روش بهتر است پس از گذشت چند دقیقه بادمجان‌ها را بچرخانیم تا همه جای آن کبابی شود.

بادمجان کبابی بر روی شعله‌ی گاز

روش دیگر کبابی کردن بادمجان روی شعله گاز است. گرچه در این روش گاز شما ممکن است مقداری کثیف شود اما روش خوبی برای کبابی کردن آن است. در این روش ابتدا بادمجان‌ها را پس از شستشو خشک می‌کنیم.

سپس روی گاز شعله پخش کن قرار می‌دهیم و بادمجان‌ها را روی شعله پخش کن می‌گذاریم و مرتب آن‌ها را می‌چرخانیم تا اطراف آن کاملا به طور یک نواخت برشته شود.

بادمجان کبابی در مایکروفر

اگر در خانه ماکروفر دارید می‌توانید بادمجان‌های خود را در مایکروفر کبابی کنید. پس از شستن و خشک کردن بادمجان‌ها را بر روی سینی ماکروفر بگذارید.

سپس چند شیار روی آن ایجاد کنید، روی درجه گریل ماکرو به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید. پس از چند دقیقه بادمجان‌ها را بچرخانید تا کاملا هر طرف آن پخته شود.

طرز پوست کندن بادمجان کبابی


										بادمجان سالم پیکا

پس از کبابی کردن بادمجان‌ها به یکی از روش‌های بالا نوبت به پوست کندن آن‌ها می‌رسد. به طور کلی بادمجان کبابی راحت پوست کنده می‌شود.

.برای این کار ابتدا بگذارید تا بادمجان کاملا خنک شود، تا پوست‌ها بهتر و راحت تر جدا شوند

.سپس به کمک کارد یا دست می‌توانید پوست سوخته را به صورت ورقه ای از گوشت بادمجان جدا کنید

.روش دیگر برای جدا کردن پوست بادمجان استفاده از فشار آب است. به این صورت که، پس از خنک شدن بادمجان‌های کبابی آن‌ها را زیر شیر آب بگیرید تا پوست‌ها جدا شود. در این روش علاوه بر پوست‌ها ممکن است مقداری از گوشت بادمجان نیز جدا شود

از روش‌های دیگر پوست گیری بادمجان کبابی این است که در یک کاسه با آب سرد میریزیم ، سپس بادمجان‌های کبابی داغ را داخل آب سرد قرار می‌دهیم تا با این کار به پوست بادمجان شوک وارد شود. سپس راحت می‌توان پس از چند دقیقه پوست را جدا کنید.

بادمجان کبابی با ماست

یکی از غذاهایی لذیذی که می‌توان با استفاده از بادمجان کبابی تهیه کرد بورانی بادمجان یا بادمجان کبابی با ماست است. پس از کباب کردن و پوست کندن بادمجان، آن را با چاقو ریز می‌کنیم یا با گوشت کوب له می‌کنیم. ماست دلخواه خود را در ظرفی بریزید و به آن سیر رنده شده و نمک و پودر نعنا اضافه کنید. سپس بادمجان‌های خورد شده را به ماست اضافه کنید و کامل با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. اکنون بورانی شما آماده است و می‌توانید با سبزی و گردو آن را تزیین کنید و نوش جان کنید.

بادمجان کبابی شکم پر

در این غذا پس از کبابی کردن بادمجان برشی در وسط آن می‌دهیم. سپس سسی که می‌خواهید در وسط بادمجان شما باشد تهیه کنید. می‌توانید از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز داغ، سبزی و رب گوجه فرنگی در تهیه سس استفاده کنید.

سپس سس را به آرامی با دست یا قاشق در وسط بادمجان کبابی بگذارید و نگذارید مواد از بادمجان بیرون بیاید. می‌توانید این بادمجان را در فر بگذارید یا روی گاز آن را سرخ کنید و آن را نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite