روش پوست کندن انبه

در این مقاله با شما همراهان همیشگی روش پوست کندن انبه را بررسی می‌‌کنیم. انبه یک میوه گرمسیری است. در زبان انگلیسی به آن منگو (mango) و در زبان عربی به آن منجو گفته می‌‌شود. این میوه در کشورهای هند، پاکستان و کشورهای جنوب شرق آسیا رشد می‌‌کند. از این می‌وه علاوه بر مصرف خوراکی به عنوان طعم دهنده نیز استفاده می‌‌شود. وزن انبه حدودا بین 500 گرم تا 5/2 کیلوگرم است. از انبه می‌‌توان در سالادها، اسموتی و نوشیدنی‌ها، ترشی و به عنوان ادویه در غذا استفاده کرد. میوه انبه بسیار مغذی و سرشار از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، پتاسیم، سدیم، کلسیم و … است. انبه پوست چرمی محکمی دارد و به روش‌های مختلف می‌توان پوست انبه را گرفت.


										نحوه پوست کندن انبه

طریقه پوست کندن انبه

شاید در نگاه اول پوست کندن انبه کار ساده‌ای به نظر بیاید. ولی پس از امتحان کردن و پوست کندن آن متوجه می‌‌شویم که کار آسانی نیست. پوست میوه کاملا به آن چسبیده. گرفتن پوست انبه قلق و شیوه‌ی خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی روش‌های مختلف پوست کندن انبه می‌‌پردازیم.

روش جوجه تیغی برای پوست کندن انبه:

در این روش به وسیله یک چاقو انبه را به 3 قسمت تقسیم ‌کنید. ۲ تکه گوشتی و ۱ تکه حاوی هسته بدست می‌ آید. سعی کنید تا جایی که می‌‌توانید برش‌ها را نزدیک به هسته بزنید؛ چرا که جدا کردن هسته از گوشت انبه سخت است.


										شیوه پوست گرفتن انبه

2 قسمت گوشتی انبه را به صورت عمودی و افقی برش بزنید . تا مربع‌های 5/1 سانتی ایجاد شود. پوست را برش نزنید و فقط تا نزدیکی آن ببرید .


										طریقه پوست گیری انبه

از پشت پوست انبه را فشار دهید . انگشتان خود را پشت و دور انبه گذاشته و آن را بر عکس کنید تا گوشت می‌وه بالا آید.


										پوست گیری انبه

سپس به وسیله چاقوی نازک تیکه‌های مربعی را از پوست آن جدا کنید. این روش را به این دلیل جوجه تیغی می‌‌نامند که وقتی انبه را برعکس می‌‌کنیم شکلی شبیه به پشت جوجه تیغی تشکیل می‌‌شود.


										مراحل پوست کندن انبه

روش پوست کندن انبه با گیره:

برای پوست کندن انبه با گیره ابتدا پوست انبه را به وسیله چاقوی تیز یا پوست گیر جدا کنید. سر و ته آن را بزنید. سپس دو عدد گیره نگه دارنده را در سر و ته انبه نزدیک هسته فرو کنید. دور تا دور انبه را به ابعاد دلخواه تا هسته برش بزنید. پس از آن به وسیله چاقو برش‌ها را از هسته جدا کنید. در این روش ابعاد انبه بزرگ تر خواهد بود.
اگر گیره ندارید می‌توانید پس از پوست کندن انبه آن را به اندازه دل خواه برش دهید و استفاده کنید.


										پوست کندن انبه پیکا

پوست کندن انبه با لبه لیوان

در این روش مانند روش جوجه تیغی انبه را به 2 یا 3 قسمت برش دهید. سپس لبه برش‌های انبه را بر روی لیوان یا ظرف لبه تیز به گونه‌ای قرار می‌دهیم که گوشت و پوست بر لبه قرار گیرد و با فشار از هم جدا شود. معمولا برای پوست کندن انبه‌های خیلی رسیده از این روش استفاده می‌شود. همچنین زمانی که شکل ظاهری انبه برای شما مهم نبود و می‌خواهید در نوشیدنی و اسموتی از انبه استفاده کنید این روش بسیار آسان و مناسب است.

روش بیرون آوردن هسته انبه

برای بیرون آوردن هسته اول باید به ظاهر آن نگاه کنید و ببینید که انبه شما سطح پهن دارد یا ندارد. سپس به وسیله چاقوی تیز برشی طولی تا عمق نزدیک به هسته در آن ایجاد کنید و آن را از وسط نصف کنید. در این روش به سادگی هسته در یک قسمت انبه می‌‌ماند و با لبه چاقو می‌توانید آن را جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite