فروش میوه خشک


										میوه خشک 2
در این مقاله با شما همراهان همیشگی به موضوع فروش میوه خشک و میوه خشک گوجی شده خواهیم پرداخت. معمولا برای محافظت از طعم میوه و نگهداری میوه به مدت طولانی مدت میوه را خشک می‌کنند.

گاهی نیز به دلیل اینکه طعم میوه خشک از نوع تازه آن بهتر است، اقدام به خشک کردن میوه می‌شود. برای اینکه برخی از میوه‌ها در برخی از فصول سال کمیاب است شما می‌توانید از نوع خشک آن استفاده کنید.

خصوصیات میوه خشک


										میوه خشک 3
میوه خشک نسبت به میوه تازه تردتر و حتی شیرین‌تر است. از لحاظ خواص می‌توان گفت که در فرایند خشک برخی از ویتامین‌ها ممکن است کمتر شود ولی کاملا از بین نمی‌رود.

در برخی میوه‌ها نوع خشک آن طعم بیشتری دارد. همچنین مواد مغذی آن فرق زیادی با نوع تازه آن ندارد. به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی می‌توانید از میوه‌های خشک در طول روز بهره‌مند شوید. شما می‌توانید در خانه نیز اقدام به خشک کردن میوه کنید.

فروش میوه خشک شده

همان طور که گفته شد میوه‌های خشک شده امروزه به عنوان یک میان وعده بسیار سالم و مفید به افراد توصیه می‌شود. شما می‌توانید در خشکبارها و آجیل فروشی‌ها آن را به صورت بسته بندی شده یا کیلویی خریداری کنید.

همچنین میوه خشک به صورت آنلاین از طریق برخی از سایت‌ها به فروش می‌رسد. پس شما می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید میوه‌های خشک در اندازه دل‌خواه خود کنید. می‌توان گفت که فروش میوه خشک شده و تهیه آن در کشور ما بسیار آسان است. و به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.
قیمت میوه خشک کمی بالا است. اما به دلیل ارگانیک بودن و خواص بالای آن ارزش دارد که برای آن هزینه کنید.

روش‌های خشک کردن میوه


										میوه خشک
برای خشک کردن میوه علاوه بر دستگاه خشک کن، می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید.
پس از برش زدن نازک میوه‌ می‌توانید آن را در ظروف توری یا سینی‌های فلزی گذاشته و در هوای گرم و رطوبت پایین خشک کنید. در روش خشک کردن با آفتاب و هوای آزاد مدت زمان خشک شدن میوه به رطوبت میوه بسیار بستگی دارد. حتما بگذارید تا میوه شما کاملا خشک شود. سپس اقدام به جمع‌آوری و نگهداری آن کنید تا از کپک زدن جلوگیری شود.

همچنین می‌توانید برش‌های میوه را در سینی فر یا ماکروفر گذاشته و به وسیله حرارت آن را خشک کنید. در این روش میوه خشک شما سریع‌تر آماده می‌شود. سعی کنید حرارت فر خود را خیلی بالا نبردید. این کار باعث می‌شود میوه شما آرام آرام آب خود را از دست دهد و از سوختن جلوگیری ‌شود.

شما می‌توانید برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه خشک مقداری آب لیمو روی آن بریزید. همچنین با استفاده از ماندولین ورقه‎‌های میوه شما یک دست‌تر خواهد شد.

زمان لازم برای خشک شدن میوه‌ها در فر

هر میوه ای نسبت به رطوبت و آبی که در آن قرار دارد مدت زمان مشخصی را می‌خواهد تا در فر خشک شود. در زیر به زمان لازم برای خشک شدن میوه‌ها در فر می‌پردازیم.

  • سیب: 6 ساعت
  • گیلاس: 12 ساعت
  • انگور: 8 تا 10 ساعت
  • پوست مرکبات: 8 تا 10 ساعت
  • توت فرنگی: 12 ساعت
  • هلو: 6 ساعت
  • زردآلو: 12 ساعت
  • آلو: 6 ساعت
  • گلابی: 6 ساعت
  • موز: 6 ساعت

میوه خشک گوجی


										میوه خشک 4
میوه گوجی از میوه هایی است که نوع خشک ان بسیار محبوب است و استفاده می‌شود. این میوه نوعی توت قرمز است که از درختچه‌هایی بومی چین برداشت می‌شود. از لحاظ ظاهری به ذغال اخته شبیه است و جزء میوه‌های وارداتی محسوب می‌شود.

معمولا از این میوه برای رفع خستگی و افزایش سطح انرژی استفاده می‌شود. در ایران نوع خشک میوه گوجی در دسترس قرار دارد. از میوه خشک گوجی بیشتر در تهیه چای و دمنوش استفاده می‌شود. برای تهیه میوه خشک گوجی با مراجعه به خشکباری‌های بزرگ یا به صورتت آنلاین از طریق سایت‌های معتبر می‌توانید اقدام به خرید آن کنید.

خواص گوجی بری

گوجی جز محصولات پرخاصیت برای سلامتی محسوب می‌شود. این میوه برای جلوگیری از سرطان پوست مناسب است. همچنین برای ثبیت قند خون، درمان ناباروری، سلامت چشم، سلامت کبد، کاهش استرس، درمان سنگ کلیه و پاک‌سازی خون موثر است. میوه گوجی بسیار کم کالری است و از چربی کمی برخوردار است. همچنین غنی از انواع ویتامین‌ها، فیبر و آنتی اکسیدان است. شما می‌توانید از این میوه در سالاد و نوشیدنی خود استفاده کنید تا بتوانید از خواص آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite