خواص میوه خشک پرتقال


										پرتقال خشک 1
در این مطلب همراه با شما دوستان به موضوع خواص میوه خشک پرتقال و خشک کردن میوه پرتقال می‌پردازیم. امروزه از میوه خشک به عنوان یک میان وعده مفید و خوشمزه استفاده می‌شود. همچنین خوردن آن در کنار آجیل‌ها ‌قرار گرفته. یکی از میوه‌ خشک‌های محبوب و خوشمزه که امروزه بسیار استفاده می‌شود میوه خشک پرتقال است. خواص پرتقال خشک بسیار زیاد است. از همین رو در فصولی که پرتقال تازه پیدا نمی‌شود پیشنهاد می‌شود که پرتقال خشک مصرف کنید.

خاصیت میوه خشک پرتقال

همان طور که گفته شد میوه خشک پرتقال خواص زیادی دارد و متخصصین تغذیه خوردن آن را بسیار توصیه می‌کنند. در ادامه خواص میوه خشک پرتقال را برای شما توضیح خواهیم داد.

										پرتقال خشک 2

میوه خشک پرتقال سرشار از ویتامین C

با وجود اینکه در فرایند خشک کردن مقداری از ویتامین c میوه از دست می‌رود. با این وجود پرتقال خشک یا چیپس پرتقال منبع مناسبی برای ویتامین C است. که این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

پرتقال خشک سرشار از پتاسیم

پتاسیم بالایی در میوه خشک پرتقال وجود دارد. پتاسیم موجود در آن باعث شادابی، بالا بردن سطح انرژی فرد، کنترل خشم و ایجاد آرامش می‌شود. از دیگر خواص پتاسیم می‌توان به کاهش فشار خون، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان اشاره کرد. اگر شما روزانه به اندازه مورد نیاز پتاسیم جذب کنید خطر سکته قلبی 20% کاهش پیدا می‌کند. همچنین با مصرف چیپس پرتقال به دلیل پتاسیم بالا از سنگ کلیه جلوگیری می‌شود.

پرتقال خشک برای قلبی سالم

پرتقال خشک به دلیل آنتی اکسیدان و مواد مفید و مغذی که دارد در تقویت و سلامت قلب بسیار موثر است. ویتمامین‌های موجود در پرتقال به جذب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین از گرفتگی رگ به وسیله چربی‌های مضر جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص پرتقال خشک تقویت رگ‌های خونی که کار انتقال مواد غذایی و اکسیژن به قلب را دارد، می‌توان اشاره کرد. این میوه خشک به دلیل داشتن پتاسیم ماهیچه قلب را نیز تقویت می‌کند و باعث بهبود نارسایی قلبی می‌شود.

کنترل کلسترول و قند خون با پرتقال خشک

میوه خشک پرتقال به دلیل اینکه با پوست خشک می‌شود و پوست سفید آن خورده می‌شود در کنترل چربی و قند خون بسیار موثر است. این ماده به دلیل کاهش قند خون از بیماری دیابت جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر قند و چربی خون شما بالا است، حتما از پرتقال خشک در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

خواص ضد سرطانی پرتقال خشک

از دیگر خواص بسیار مفید میوه خشک پرتقال می‌توان به ضد سرطان بودن آن اشاره کرد. این میوه خشک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا از فعالیت رادیکال‎‌های آزاد در بدن جلوگیری، و درنتیجه از سرطان جلوگیری می‌کند. چیپس پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C و فیبر از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

عطر و طعم خاص پرتقال خشک

این میوه خشک علاوه بر خواصی که برای سلامتی بدن دارد، به دلیل رایحه و عطر مطبوع آن بسیار محبوب است. این عطر و طعم به سلامتی دهان و دندان بسیار کمک می‌کند. می‌توان از میوه خشک پرتقال به عنوان یک طعم دهنده در نوشیدنی، دمنوش و انواع غذاها استفاده کرد.

پرتقال خشک مفید برای بارداری

یکی از مواد مغذی موجود در پرتقال خشک اسیدفولیک است. اسید فولیک به ترمیم و رشد سلولی بسیار کمک می‌کند و در ساخت DNA تاثرگذار است. همچنین خواص ضد افسردگی نیز دارد. بنابراین فولیک اسید از مواد ضروری برای رشد جنین و سلامت زنان باردار محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود که زنان باردار از میوه خشک به عنوان یک میان وعده استفاده کنند.

خشک کردن میوه پرتقال


										پرتقال خشک
برای خشک کردن پوست پرتقال باید طبق دستور زیر پیش روید تا پرتقال خشک شما از کیفیت مطلوبی برخوردار شود.
در ابتدا پرتقال‌ها را بسیار تمیز بشویید. سپس سعی کنید آن‌ها را به طور مساوی از قطر برش‌های مساوی و نازک بزنید. برای بهتر شدن کیفیت میوه خشک و افزایش طعم آن محلولی از آب و شکر درست کنید. سپس به مدت 15 دقیقه برش‌های پرتقال را در آن قرار دهید. توجه داشته باشد برای تهیه آب و شکر، به ازای هر لیتر آب 2 قاشق شکر اضافه کنید.
پس از 15 دقیقه پرتقال‌ها را از محلول درآورده و روی توری ب‌گذارید تا آب اضافه آن خارج و سریع‌تر خشک شود. در آخر آن را درون دستگاه‌های مخصوص میوه خشک گذاشته و به آن زمان می‌دهیم تا به طور یک نواخت کاملا خشک شود. پرتقال به دلیل رطوبت بالا باید مدت زمان بیشتری در دستگاه بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite