نگهداری خیار در یخچال

در این مطلب همراه با شما همراهان عزیز همیشگی به موضوع نگهداری خیار در یخچال می‌پردازیم. خیار جز سبزیجات محبوبی است که در تهیه انواع سالادها و در سبد میوه بسیار استفاده می‌شود. خیار از خانواده کدویان است و 95% آن را آب تشکیل می‌دهد. مقدار مواد مغذی خیار زیاد نیست و دارای ویتامین‌ کا است.

خیار به دلیل داشتن آب زیاد، خیلی زود فاسد می‌شود و به مدت طولانی کیفیت خود را از دست می‌دهد و دچار کپک و فساد می‌شود. بنابراین نگهداری طولانی مدت خیار برای افراد دقدقه به حساب می‌آید در این مطلب روش نگهداری خیار برای مدت طولانی را به شما آموزش خواهیم داد.


										2

روش نگهداری خیار برای مدت طولانی

با استفاده از یکی از روش‌های زیر می‌توانید به مدت طولانی‌تری خیار را در یخچال نگهداری کنید. با ما همراه باشید.

نگهداری خیار با استفاده از نایلون زیپ دار و دستمال آشپزخانه

در این روش پس از شستشوی کامل خیار آن را در کاملا محکم در دستمال آشپزخانه  بپیچید و درون نایلون‌های زیپ دار قرار دهید و زیپ آن را کاملا ببندید به طوری که هوا وارد آن نشود و درون یخچال قرار دهید.

اگر کیسه زیپ‌دار ندارید می‌توانید پس از پیچیدن خیار در دستمال آن را در ظروف پلاستیکی در دار قرار دهید. توجه داشته باشید که در ظرف شما کاملا بسته شده باشد. با این روش به مدت 10 روز می‌توانید از خیار‌های با کیفیت استفاده کنید.

نگهداری خیار با استفاده از دستمال نخی

در این روش نیز پس از شستشو و خشک شدن کامل خیارها آن را بین پارچه نازک نخی قرار دهید و آن را درون ظروف سر‌دار محکم قرار دهید. در این روش بهتر است خیار را در بین قفسه‌های میانی یخچال قرار دهید و اگر خیار را شستشو ندهید طول عمر آن بیشتر خواهد شد، اما باید توجه داشته باشید که هنگام مصرف شستشوی آن را فراموش نکنید.

نگهداری خیار با سلفون

یکی از روش‌های بسیار خوب برای نگهداری طولانی مدت خیار نگهداری آن با  سلفون است. در این روش شما باید هر خیار را به صورت جداگانه درون سلفون کاملا بپیچید. سپس درون سبدهای مخصوص یخچال بگذارید. با این روش تا حدود 2 هفته در یخچال می‌توانید خیار را نگهداری کنید.

اگر می‌خواهید خیار را در یخچال نگهداری کنید سعی کنید آن را در معرض میوه‌هایی که اتیلن تولید می‌کند( گوجه فرنگی، سیب، موز، هلو، زردآلو) قرار ندهید.  چرا که طول عمر آن را کمتر می‌کند.

توجه داشته باشید که دمای یخچال حتما بین 5 تا 10 درجه باشد. اگر دمای یخچال شما پایین تر از این میزان باشد ممکن است باعث انجماد خیار شود و خیار کیفیت مطلوب خود را از دست بدهد.

نکاتی خرید خیار برای نگهداری طولانی


										3
اگر می‌خواهید خیار را به مدت طولانی تری نگهداری کنید باید به یک سری نکات در هنگام خرید خیار توجه کنید. هر چه خیار تازه تر باشد برای نگهداری مناسب تر است. معمولا خیارهایی که از زمان برداشت تا رسیدن آن به میوه فروشی‌ها چند روز گذشته باشد قابل ذخیره سازی نمی‌باشد. در هنگام خرید خیار به آن دست بزنید، سعی کنید خیارهایی که سفت تر هستند را انتخاب کنید و از خرید خیارهای نرم بپرهیزید.

اگر خیار به مدت چند روز در دمای محیط قرار گرفته باشد دیگر قابل نگهداری نیست. نکته دیگر برای خرید این است که توجه داشته باشید رنگ آن حتما سبز باشد و خیلی تیره نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite