نگهداری پیاز سنبل

در این مقاله همراه با شما به موضوع نگهداری پیاز سنبل می‌پردازیم. گل سنبل عطر بی نظیری دارد و معمولا در نوروز ایرانی‌ها بر سفره هفت سین خود می‌گذارند. این گل تنوع و رنگ‌های مختلفی دارد و زادگاه اصلی آن هلند است. سنبل گیاهی گل دار و پیازی است، گلچه‌های این گیاه به شگل زنگوله در کنار هم قرار دارند و ارتفاع آن به 20 سانت می‌رسد. نگهداری پیاز سنبل برای سال بعد کار سختی نیست و روش‌های مختلفی دارد که در این مطلب به روش‌های آن می‌پردازیم.

										سنبل

شرایط محیطی گل سنبل باید چگونه باشد؟

برای اینکه طول عمر گل سنبل شما زیاد شود باید روش‌های نگهداری آن را بدانید. خاک گلدان سنبل شما بهتر است خاک برگ یا کوکوپیت باشد. این گیاه در زمان گلدهی به نور زیاد نیاز دارد ولی پس از پایان مرحله گل دهی می‌توانید آن را در جای پرنوری از فضای خانه نگهداری کنید. سنبل گیاهی است که به آبیاری زیاد نیاز ندارد و می‌توانید هر زمان که خاک آن خشک شد به آن آب دهید. برای طول عمر بیشتر گیاه سنبل پیشنهاد می‌شود در زمان کاشت آن حدود 10% کود دامی‌به آن اضافه کنید.

روش‌های نگهداری پیاز گل سنبل

نگهداری پیاز گل سنبل کار سختی نیست، برای گل دهی پیاز آن باید دوره گرمایی و سرمایی را بگذراند. در ادامه چند روش نگهداری سنبل را بررسی می‌کنیم.

نگهداری پیاز سنبل در یخچال


										3
یکی از روش‌های نگهداری پیاز سنبل نگهداری آن در یخچال است. برای این کار پس از خشک شدن گل‌های سنبل آن را در محیطی آزاد به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید و از آن تا زمانی که برگ‌های آن سبز است نگهداری کنید. این کار باعث می‌شود پیاز گل شما محکم و سفت شود. پس از خشک شدن برگ‌های سنیل قسمت‌های بالایی آن را با قیچی جدا کنید.

سپس به آرامی پیاز را از گلدان جدا کنید، طوری که آسیب نبیند آن را در روزنامه بپیچید و در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید پیاز این گیاه را همراه با گلدان درون روزنامه بپیچید و در یخچال قرار دهید.

توجه داشته باشید دمای یخچال شما بین 5 تا 10 درجه باشد و قبل از انتقال آن در صورت امکان به پیازها قارچ کش بزنید.

در هنگام انتقال پیاز از گلدان حتما خاک اطراف پیاز را تمیز کنید تا از پوسیدگی در هنگام نگه داری جلوگیری شود.

نگه داری پیاز سنبل در انبار

شرایط نگه داری پیاز سنبل در انباری مانند نگهداری آن در یخچال است. در این روش بهتر است که پیاز گل را با گلدان نگهداری کنید. توجه داشته باشید که محیط انباری شما باید سرد و تاریک باشد. اگر پیاز گل را در محل نمناک قرار دهید احتمال فساد آن زیاد است.

برای نگه داری پیاز گل سنبل بهتر است از گلدان یا ظروف پلاستیکی استفاده نکنید، بهترین چیز برای نگهداری پیاز سنبل کارتن‌های مقوایی یا سینی‌های با عمق کم است.

نکته دیگر در نگه داری سنبل باید به آن توجه کنید این است که محل نگه داری پیاز سنبل از تهویه مناسبی برخوردار باشد. همچنین خنک باشد تا دوره سرمایی خود را بگذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite