بهترین میوه برای درمان بواسیر

در این مقاله به شما همراهان گرامی به بررسی بهترین میوه برای درمان بواسیر می‌پردازیم. بواسیر بیماری است که با التهاب بافت هیموروئیدی مقعد همراه است. در اثر وارد آمدن فشار زیاد به قسمت به مقعد بر اثر دفع مدفوع معمولا ایجاد می‌شود. بواسیر یا هیمورئید بیماری است که با رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه‌های مناسب قابل درمان است. استفاده از میوه به دلیل داشتن فیبر بالا روند دفع را آسان می‌کند که این امر باعث درمان این بیماری خواهد شد. بنابراین تغذیه مناسب در درمان این بیماری نقش موثری دارد.

درمان بواسیر با میوه

همان طور که گفته شد انتخابمیوه مناسب به دلیل کاهش توده‌های بواسیر به این بیماری کمک خواهد کرد و استفاده منظم میوه به مرور بهبودی را به وجود می‌آورد.

توت‌ها یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان بواسیر به حساب می‌آیند. این میوه به دلیل داشتن آنتوسیانین و پروآنتوسیانین التهاب و درد بواسیر را کاهش می‌دهد. همچنین فیبر موجود در توت‌ها به خصوص توت‌های سیاه روند دفع را آسان می‌کند.

میوه‌هی ریز دیگر مانند تمشک گیلاس آلبالو نیز به درمان این بیماری بسیار کمک خواهند کرد؛ چرا که به تقویت جداره های عروق خونی کمک ویژه ای می‌کند. همچنین فلانوئید موجود در این میوه‌ها خون‌ریزی و درد ناشی از هموروئید را بسیار کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که میوه‌هایی با رنگ قرمز از آنتی اکسیدان و فلانوئید بیشترب برخوردار است و مصرف آن به افراد مبتلا به بواسیر به شدت توصیه می‌شود.

میوه‌هایی مانند خیار و خربزه، موز، گلابی، آلو و کدو تنبل در روند بهبود بواسیر بسیار موثرند.

استفاده از انجیر خشک و میوه‌هایی خشکی مثل برگ زردآلو و آلو بخارا را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که روند دفع را آسان می‌کند.

در طول درمان بواسیر به چه میزان میوه مصرف شود؟

[/textbox][textbox]خوردن ۱۲ واحد میوه در روز به شما در جلوگیری از یبوست کمک خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که زمان مصرف این میوه‌ها به درستی رعایت شود. به طور مثال ۴ واحد از این میوه ها را می‌توانید به عنوان صبحانه میل کنید، ۸ واحد باقی مانده را در طی روز استفاده کنید. اگر دچار اضافه وزن هستید سهی کنید میوه‌های با کالری کم مثل خیار را انتخاب کنید، چرا که یکی دیگر از علل بروز هموروئید اضافه وزن است.

غذاهای ممنوع برای بیماری بواسیر

 

  • استفاده از برخی خوراکی‌ها برای بیماری بواسیر بسیار مضر است و روند بهبودی را متوقف میکند.
  • اگر دچار بیماری بواسیر هستید سعی کنید در طول دوره درمان از مصرف فلفل قرمز اجتناب کنید. زیرا کاپسایسین موجود در فلفل قرمز باعث تحریک بیماری می‌شود. همچنین توصیه می‌شود مصرف گوشت قرمز و چربی های اشباع در این دوره به حداقل برسد. علت این کار ایجاد یبوست در اثر مصرف این مواد است.
  • خوردن الکل یکی از مواردی که باعث ایجاد این بیماری می‌شود. مصرف الکل انبساط عروق را به همراه دارد که موجب گشاد شدن آن‌ها شده. که این امر التهاب عروق و تشدید بواسیر را به همراه دارد. استفاده ازخوراکی هایی با فیبر بالا به دلیل هضم نشدن حجم مدفوع شما را بالا برده که این امر باعث می‌شود آب بدن شما کشیده شود و هموروئید را تشدید کند.
  • سعی کنید در طول دوره درمانی این بیماری از مصرف خوراکی های شور و قهوه بپرهیزید. همچنین استفاده از محصولات لبنی را به حداقل رسانید چرا که این محصولات درد ناشی از بیماری را افزایش می‌دهد.
  • مصرف بادمجان، انبه، سیر، زنجبیل، میخک، سویا و حیویات در طول دوره درمان این بیماری توصیه نمی‌شود و باید مصرف ان را به حداقل رسانید.

 

تغذیه مناسب برای درمان بواسیر

بیماری هموروئید به دلیل داشتن تغذیه ناسالم و نامناسب به وجود می‌ید بنابراین تغییر و بهبود رژیم غذایی این بیماری را ریشه کن خواهد کرد.
پیشنهاد می‌شود برای این بیماری از خوراکی و میوه‌های دارای فیبر یا ملین استفاده شود.
سعی کنید مصرف آب را در طی روند درمان افزایش دهید چرا که آب یبوست را کاهش داده و باعث می‌شود عملکرد فیبر به درستی انجام گیرد.
منابع دارای ویتامی k مانند برگ‌های سبز، اسفناج، کاهو و … به انعقاد خون کمک می‌کند و برای درمان بواسیر مفید است.
همچنین شما می‌توانید منیزیم و ویتامین C را در رژیم خود جای دهید تا از این بیماری جلوگیری کنید.
مصرف روغن زیتون برای هموروئید بسیار مفید است، چرا که کمک می‌کند رگ‌های خونی حالت ارتجاعی داشته و خونریزی کمتر شود.

http://www.drtajbakhsh.ir/

https://namnak.com