بهترین میوه برای درمان پروستات

در این مقاله همراه با شما به موضوع بهترین میوه برای درمان پروستات می‌پردازیم و میوه‎‌های خوب برای درمان پروستات را به شما معرفی خواهیم کرد. یکی از بخش‌های مهم دستگاه تولید مثل آقایان پروستات است. وظیفه مهم پروستات افزودن مایعات دیگر به مایع منی است، که این کار شرایط مناسب برای تحرک اسپرم را به وجود می‌آورد. تورم پروستات مشکلاتی مثل نشت ادرار، عفونت ادراری، تکرر ادرار و دیگر مشکلات خواهد شد.

علت ایجاد تورم پروستات چیست؟

[/textbox][textbox]به گفته بسیاری از متخصصان علت اصلی تورم پروستات تاثیرات هورمونی به دلیل افزایش سن است. همچنین افزایش تعداد سلول‌های هایپرپلازی منجر به رشد زیاد غده پروستات خواهد شد. پروستات با علائمی چون تکرر ادار، وجود ادرار در خون، بی‌خوابی، ناراحتی و درد شدید، نشت ادرار، طولانی شدن مدت زمان ادرار خواهد شد. زمانی که فرد دچار درد مثانه، عدم دفع ادرار، درد ناحیه کمر، تب، تهوع، اسفراغ و ورم بیشتر ناحیه پروستات شد حتما باید به پزشگ مراجعه کند.

چه میوه برای پروستات خوبه

شما با مصرف روزانه بعضی از میوه‌ها و قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی می‌توانید به درمان پروستات کمک کنید. در ادلمه به معرفی چند میوه مفید برای پروستات خواهیم پرداخت.

گوجه فرنگی: این میوه به دلیل داشتن ترکیبی به نام لیکوپن، باعث پیشگیری از سرطان پروستات می‌شود و روند سرطان را کاهش می‌دهد. از این رو مصرف گوجه فرنگی به آقایان بالای ۶۰ سال توصیه می‌شود.

آووکادو: آووکادو دارای مقدار زیادی از بتا سیتواسترول است که، وجود این ماده در کاهش التهاب پروستات نقش موثری دارد.

انار: آب انار و خود انار به دلیل ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی در پیشگیری از بزرگ‌شدن پروستات ناشی از فعالیت تستوسترون تاثیرگذار است.

مواد غذایی برای درمان پروستات

علاوه بر میوه‌ها، مصرف برخی مواد غذایی و سبزیجات به درمان پروستات کمک خواهد کرد.
کلم و کلم بروکلی: به طور کلی کلم‌ها دارای مواد ضد سرطان‌ی مانند گلوکوسینولات بوده است. بنابراین مصرف کلم در پیشگیری از سرطان پروستات موثر خواهد بود.
چای سبز: دمنوش چای سبز به درمان و پیشگیری از بیماری‌های پروستات کمک خواهد کرد. چای سبز به دلیل داشتن کاتچین‌ها که آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند، می‌تواند در فعالیت هورمون‌ها تاثیرگذار باشد، این امر ممکن است در درمان بزرگی پروستات مفید باشند.
ماهی‌های چرب: به دلیل داشتن امگا ۳ لازم در پیشگیری از بیماری‌های پروستات کمک خواهد کرد. اگر ماهی دوست ندارید باید حتما از مکمل‌های امگا ۳ استفاده کنید.
مصرف سبزیجات و مواد غذایی مثل ریحان، گزنه، تخم کتان، تخک خار، سیر، فلفل دلمه‌ای، زنجبیل، توفو، دانه هندوانه و سیب زمینی آفریقایی به افرادی که از مشکلات پروستات رنج می‌برند، پیشنهاد می‌شود.

نکاتی برای درمان پروستات

همان طور که در این مقاله گفته شد با تغذیه مناسب و مصرف یک سری مواد غذایی می‌توان به درمان پروستات کمک کرد.
دو وان حمام آب سرد و گرم تهیه کنید. چند قطره روغن اسطوخودوس در آب سرد و مقداری نمک اپوسم در آب گرم بریزید. در ابتدا ۳ دقیقه درون آب گرم نشینید، سپس به مدت ۱ دقیقه درون آب سرد بنشینید. این روند باید به مدت ۳ بار دیگر تکرار شود. این دوش مخصوص به درمان پروستات کمک خواهد کرد.

انجام یوگا برای درمان تورم پروستات بسیار توصیه می‌شود. یوگا یک روش پیشگیری و درمانی موثر برای اقایان مبتلا به تورم پروستات به حساب می‌آید. انجام وضعیت‌هایی مثل قهرمان، کگل، کابر پوز، انگشت پا، حرکت سر و زانو و تعظیم نما به درمان پروستات کمک خواهد کرد.
استفاده از روغن‌های گیاهی و ماساژ پروستات با روغن‌هایی مثل رزماری باعث بهبود و درمان پروستات خواهد شد.

منابع:
https://www.shia-news.com
https://www.tebinja.com