غذا با بادمجان

 غذا با بادمجان موضوعی است که در این مطلب همراه با شما دوستان عزیز به بررسی آن می‌پردازیم. اگر شما طرفدار بادمجان هستید و طعم آن را دوست دارید حتما در ادامه با ما همراه باشید. بادمجان جز گیاهان خوراکی خوشمزه و مفید محسوب می‌شود.

با این گیاه خوراکی خوراکی غذاهای لذیذ و متنوعی می‌توان درست کرد. از بادمجان در تهیه پیش غذا ، غذای اصلی و ترشی در ایران استفاده می‌شود. بادمجان در بین گیاه خواران نیز غذای محبوب به شمار می‌ آید چرا که طعم ان به تنهایی کامل و خوشمزه است، همچنین دستور غذایی گیاهی متنوعی با بادمجان وجود دارد.

غذای گیاهی با بادمجان

بعضی فکر می‌کنند که غذای گیاهی خسته کننده هستند تنوع کمی دارند، اما این طور نیست اگر شما رژیم غذایی گیاه خواری دارید می‌نوانید غذاهایی لذیذی با کدو بادمجان و دیگر سبزیجات درست کنید. در ادامه به دستور پخت چند غذا با بادمجان می‌پردازیم.

بادمجان کبابی با ماست یا بورانی بادمجان

[/textbox][textbox]بورانی بادمجان یک پیش غذا یا غذای اصلی گیاهی است که مواد تشکیل دهنده عمده آن باذمجان و ماست است. برای تهیه بادمجان کبابی با ماست پس ازکباب کردن و پوست کندن بادمجان، آن را ساطوری می‌کنیم. سپس بادمجان را با ماست دل خواه ترکیب کرده و یک یا دو عدد سیر در آن رنده می‌کنیم. می‌توانید از ادویهای دلهواه مانند پود نعنا نمک و فلفل و گردو خورد شده در این غذا استفاده کنید.

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی از دیگر غذاهای گیاهی خوشمزه است که با بادمجان تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا می‌توانید هم از بادمجان کببی و هم بادمجان سرخ شده استفاده کنید. پس از سرخ یا کبابی کردن بادمجان آن را ساطوری و له می‌کنید ، سپس گوجه‌ها را در آب جوش بریزید تا کمی پخته شود و پس از پخته شدن پوست آن را می‌کنید و آن‌ها را ساطوری کرده و به بادمجان اضافه می‌کنید.

سیرها را ریز کرده و در تابه با مقداری روغن سرخ کنید و به نرکیب بادمجان و گوجه اضافه کنید و آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقق با یکدیکر تفت دهید. پس از ترکیب و پخته شدن مواد با هم نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌ها کی رسد.، می‌توانید مواد را در همین تابه کنار بزنید و تخم مرغ‌ها را در همان تابه بشکنید و وقتی نیم پز شد با ترکیبات مخلوط کنید. پس از چند دقیقه غذای شما آماده خوردن می‌باشد.

بادمجان سوخاری

اگر در رژیم گیاه خئاری هستید و دلتان غذای سوخاری کشید ما به شما بادمجان سوخاری را پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه این غذا پس از شستن و پوست کندن بادمجان‌ها آن را به شکل دل خواه برش بزنید و پس از نمک زدن به مدت ۱ ساعت به آن زمان دهید تا آب آن گرفته شود.

سپس آن را آبکشی کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد تخم مرغ، آب، شیر و نمک و فلفل را با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس بادمجان‌ها در مواد تهیه شده و بعد در آرد بزنید و در تابه ای با روغن داغ سرخ کنید. این غذا را می‌توانید به عنوان یک پیش غذای خوشمزه میل کنید.

کباب بادمجان و گوجه فرنگی

برای تهیه این غذا بادمجان‌ها را به طول ۱ سانتی متر برش دهید روی آن‌ها نمک بزنید و درون طوری فر با دمای ۴۵۰ درجه فارنهات بگذارید. و با قلمو مقداری روغن زیتون را روی بادمجان‌ها بمالید، بگذارید تا ۱۵ دقیقه در فر بپزد تا زیر آن‌ها طلایی شود، سپس بادمجان را برعکس کنید و بگذارید ۱۰ دقیق بماند تا روی آن نیز طلایی شود.

سپس یک عدد پیلز را خلالی کنید و در روغن سرخ کنید، پس از سرخ شدن پیاز‌ها یک یا دو عدد سیر را به ترکیب پیازها اضافه کنید و آن را تفت دهید. بعد سرخ شدن سیر و پیاز چند عدد گوجه پخته شده را با مقداری نمک به پیازها اضافه کنید و بگذارید آب آن گرفته شود. پس از پخته شدن گوجه‌ها آن را درون ظرف پریکسی به قطر ۱ سانت میریزیم و بادمجان‌های طلایی را روی آن قرار می‌دهیم.

در صورت تمایل مقداری ریحان روی آن می‌گذاریم و سپس لایه دیگر از گوجه و باذمجان و ریحان را می‌گذاریم تا لایه‌ها تمام شود.

در آخر روی لایه خورئ نان سوخاری می‌ریزیم و کمی روغن و نمک فلفل روی آن می ریزیم . به مدت ۱۵ دقیقه در فر می‌گذاریم تا روی آن طلایی شود.

بادمجان کبابی شکم پر

بادمجان کبابی با گوشت چرخ کرده

بادمجان کبابی با گوشت چرخ کرده

برای تهیه بادمجان شکم پر در ابتدا آن را با پوست از وسط نصف کنید و داخل آن را باقاشقی خالی کنید. مواد خارج شده از بادمجان را ساطوری کرده.

پیاز داغ و سیر داغی را تهیه می‌کنیم و به آن گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و با سس آن را تفت می دهیم.

سپس بادمجان‌های ساطوری را به آن اضافه کرده و آن را تا زمانی که تغییر رنگ دهد هم می‌زنیم. می‌توانید به سس گوشتی که دارید جعفری ساطوری و ادویه‌های دل خواه نیز اضافه کنید.

سپس مواد تهیه شده را در بادمجان بگذارید و روی آن سس گوجه رقیق شده با آب لیمو بریزید و در صورت دلخواه پنیر پیتزای رنده شده روی آن بریزید.

در آخر بادمجان‌ها به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر بگذارید. در این مرحله غذای شما آماده شده می‌توانید آن را میل کنید.ترکیب بادمجان کبابی و گوشت چرخ کرده غذای لذیذی می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا بادمجان را کبابی میکنیم و بدون اینکه سر آن را جدا کنیم پوست آن را می کنیم.

سپس مواد گوشت کبابس را آماده کرده و در اطراف بادمجان می‌پیچیم و کوشت را به شکل بادمجان در می‌آوریم.

سینی فر را با مقدار کمی روغن چرب کرده و بادمجان‌ها را روی سینی می‌چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه آن را می‌پزیم. بعد از ۳۰ دقیقه غذای شما آماده خوردن است و می‌توانید با برنج یا نان آن را نوش جان کنید.

:منابع

https://namnak.com

https://parsiday.com/

https://www.kojaro.com/