بهترین میوه برای کلیه

در این مقاله همراه با شما به بررسی بهترین میوه برای کلیه می‌پردازیم و بهترین میوه‌هایی که به سلامت کلیه شما را بررسی می‌کنیم. کلیه ارگانی در بدن است که مسئول سم‌زدایی در بدن می‌باشد. امروزه با زندگی شهرنشینی، افزایش استرس، الگوهای غلط غذایی، مصرف کافئن و سیگار سموم و مواد مضری وارد بدن انسان می‌کند. اگر میزان سموم وارد شده به کلیه بیشتر از ظرفیت سم‌زدایی آن باشد، در طول زمان عملکرد آن کاهش می‌یابد و دچار مشکل می‌شود. مشکلاتی که ممکن است برای کلیه پیش بیاید شامل تولید سنگ و شن، عفونت، ایجاد کیست و تومر است و اگر درمان نشود در نهایت منجر به مرگ انسان می‌شود

میوه‌های مفید برای کلیه

هندوانه: یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و آب‌دار هندوانه است که بسیار در پاکسازی و عملکرد کلیه موثر است. چرا که این میوه بسیار ادرارآور است و سموم بدن را دفع می‌کند. آب هندوانه در عملکرد بهتر کلیه تاثیر بیشتری دارد.
توت‌ها: توت‌ها و خوانواده بری که شامل تمشک و توت فرنگی نیز می‌شوند خواص بی‌نظیریبرای بدن شما دارند. همچنین در پاک‌سازی کبد و کلیه بسیار تاثیرگذار می‌باشند. این میوه‌ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از سرطان و تجمع باکتری جلوگیری می‌کنند.

لیموترش: یکی از بهترین تصفیه کننده‌ها برای بدن لیموترش است. این میوه به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی غنی باعث تقویت کلیه و کبد شما می‌شود.

سیب: پیشنهاد می‌شود برای در امان بودن از بیماری‌های کلیوی و قلبی در وعده صبحانه هر روز یک عدد سیب میل کنید. این میوه به دلیل کاهش کلسترول در بدن و تنظیم تریگلیسرید به عملکرد بهتر کلیه کمک می‌کند.

انگور قرمز: هرچه رنگ انگور قرمزتر باشد برای کلیه مفیدتر است. انگور قرمز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی به دفع مواد مضر بسیار کمک خواهد کرد. شما می‌توانید به عنوان میان وعده، در سالاد یا صبحانه از انگر قرمز استفاده کنید.

استفاده از میوه‌هایی مثل آناناس، انبه، هلو، انار، موز، گریپ فروت و آووکادو برای سلامتی کلیه شما بسیار مفید است.

 

سبزجات مفید برای کلیه

بروکلی: کام بروکلی دارای سولفورافان می‌باشد که این ماده به آسیبهای کلیوی بسیار کمک می‌کند. بنابراین مصرف این گیاه مفید برای افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند بسیار کمک خواهد کرد.
تربچه: مصرف تربچه ادرارآور است، بنابراین به دفع سموم کمک می‌کند و باعث پاکسازی کلی‌ها می‌شود.
کرفس: گیاه کرفس و روغن آن به دلیل داشتن لوتئولین و دیگر ترکیبات به دفع و درمان سنگ کلیه بسیار کمک می‌کنند.
سیب زمینی شیرین: بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین از بروز سرطان در اندام‌های داخلی و کلیه جلوگیری می‌کند.

نکاتی برای درمان سنگ کلیه

  • خوردن موز در طی دوران درمان
  • مصرف آب زیاد
  • نوشیدن آب میوه‌های طبیعی مثل آب پرتقال
  • استفاده از میوه‌هی سرشار از فیبر
  • اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار
  • افزودن جو به رژیم غذایی
  • اجتناب از مصرف پروتئین بیش از حد
  • در صورت ابتلا به سنگ کلیه حتما از پزشک متخصص خود درخواست کنید تا رژیم غذایی مخصوصی به شما بدهد تا بتوتنبد سنگ را به راحتی دفع کنید.

منابع:
https://www.asriran.com
https://bazdeh.org