بهترین میوه برای کمر درد

در این مقاله همراه با شما به بررسی بهترین میوه برای کمر درد و تغذیه مناسب برای درمان کمردرد خواهیم پرداخت. کمردرد از بیماری‌هایی است است که می‌تواند به دلایل مختلفی مثل اضافه وزن، مشکل ستون فقرات، عفونت و … باشد. اگر شما رژیم غذای متعادلی داشته باشید می‌توانید از کمردرد جلوگیری کنید. همچنین مصرف یک سری مواد غذایی باعث کاهش کمردرد می‌شود. در ادامه به یهترین میوه برای کمر درد می‌پردازیم.

میوه‌های مفید برای درمان کمردرد

همان طور که گفته شد استفاده از یک سری مواد غذایی باعث کاهش و بهبود کمردرد خواد شد. میوه‌هایی قرمزی مثل گیلاس و بری‌ها که رنگ ارغوانی و قرمز دارد به دلیل داشتن رنگ قرمز برای دردهای آرتروز و دردهای ناشی از دیسک کمر بسیار مناسب هستند. همچنین مصرف میوه‌هایی مثل گریپ فروت، گلابی و انار نیز در درمان بیماری کمری مناسبند.
میوه‌هایی مثل زردآلو خشک، انجیر خشک و آلو خشک به دلیل داشتن مواد قدرتمندی که دارند، توانایی بازسازی بافت‌هایی از بدن را دارند که به دیسک مهره وصل است. مصرف این میوه‌های خشک در درمان بیمری کمری بسیار موثر است.
کندر نیز به عنوان یک مسکن ارگانیک، تا حد زیادی ناراحتی دیسک کمر را کاهش می‌دهد.

مواد غذایی تسکین دهنده درد کمر

سبزیجانتی مانند برگ کلم، هویج، اسفناج و چغندر به دلیل داشتن مواد مغذی در استحکام استخوان‌ها بسیار موثرند. این موضوع باعث درمان دردهای ناشی از ستون فقرات خواهد شد.
زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین که یک آنتی اکسیدان قوی است به دردمان التهاب کمری کمک می‌کند. با افزایش گردش خون در اثر استفاده از زردچوبه، گسستگی دیسک اتفاق می‌افتد که باعث کاهش درد کمر خواهد شد.
دارچین دارای سینامالدهید است. این ماده شیمیایی خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب اطراف مفاصل و پشت و کمر کمک می‌کند.
رازیانه ، رزماری. فلفل قرمز و زنجبیل ماده‌ی طبیعی موثر برای درمان دیسک کمر محسوب می‌شود. مصرف این مواد برای درمان کمر درد بسیار توصیه می‌شود.
با تجویز پزشک برای کاهش کمردرد می‌توانید از کلسیم، منیزیم، ویتامین د، ویتامین کا، آهن و ویتامین ب ۱۲ استفاده کنید.
محصولات لبنی منبع مناسبی از کلسیم هستند که ستون فقرات را سالم نگه می‌دارند. توجه داشته باشید که مصرف سیر به عنوان یک مسکن برای درد کمری موثر است.

چه موادی باعث افزایش کمر درد می‌شود؟

با مصرف زیاد شکر و حبوبات لپتن و انسولین زیاد می‌شود که این مواد باعث افزایش تورم و درد است.
نیکوتین و تنباکوی موجود در دخانیات پروسه درمان کمردر را کند می‌کند. همچنین ترک آن باعث تشکیل بافت‌های سالم و جدید در کمر می‌شود.
مصرف نوشابه به دلیل داشتن اسید می‌تواند کلسیم و منیزیم را در بدن از بین ببرد و باعث کاهش تراکم استخوان شود. همچنین مصرف زیاد قهوه می‌تواند تراکم استخوان را تا حد زیادی از بین ببرد.

نکاتی برای کاهش دردهای کمری

  • هنگام خواب یک بالشت کوچک زیر زانوهای خود بگذارید.
  • عضلات مرکزی یا درونی خود را تقویت کنید.
  •  از منابع کلسیم و ویتامین D در رژیم خود استفاده کنید.
  • از کفش طبی استفاده کنید.
  • ورزش‌های کششی انجام دهید.
  • سعی کنید صاف بایستید و هنگام نشستن قوز نکنید.
  • به هیچ عنوان اشیا سنگین حمل نکنید.
  • غذاهای حاوی فیبر مصرف کنید.

https://namnak.com
https://www.afkarnews.com