در این مقاله از وبسایت پیکا به بررسی موضوع ایده‌ های پولساز کشاورزی خواهیم پرداخت. امروزه شما می‌توانید با ایده‌های مختلف کشاورزی به پولسازی و کسب درمادهای خوبی برسید. در قدیم معمولا خانواده‌های روستایی کشاورزی را برای امرار معاش انتخاب می‌کردند. امروزه با پیشرفت شهرنشینی بسیاری از روستاییان به شهرا مهاجرت کرده‌اند ولی از آن طرف علم کشاورزی بسیار پیشرفت کرده است و با روش‌های نوین کشاورزی بسیاری از افراد به این حرفه روی می‌آورند. در ادامه به شما چند ایده پولساز کشاورزی را معرفی می‌کنیم که با آن بتوانید به کسب درآمد مناسب برسید.

ایده های پولساز کشاورزی
ایده های پولساز کشاورزی

راه‌اندازی گلخانه

شما برای تاسیس گلخانه در اول کار می‌توانید از فضای کوچک مثل پشت بام یا حیاط خانه خود استفاده کنید. سرمایه لازم برای احداث گلخانه مقداری بالا است و برای برخی از کارها احتیاج به نیروی کار دارید. همچنین قبل از احداث باید اقدام به گرفتن مجوزهای لازم کنید. برای احداث گلخانه نیاز به هزینه اجاره زمین، طراحی گلخانه به صورت مهندسی شده، سیستم آبرسانی، سیستم گرمایشی و خرید کاشت بذر یا نهال نیاز است.

پرورش قارچ

پرورش قارچ برای راه اندازی یک کسب و کار گزینه بسیار مناسبی است، چرا که نیاز به سرمایه و فضای خیلی زیادی نیست. همچنین با ایده پرورش قارچ می‌توانید در مدت زمانی کوتاه نسبتا خوبی برسید. برای تاسیس یک کارگاه خانگی پرورشخانگی می‌توان با سرمایه ۵/۱میلیون تومان کار خود را آغاز کنید. اما اگر می‌خواهید این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید اندازه فضا برای کشت قارچ به میزان تولید شما بستگی دارد و متفوت است. به طور مثال در یک سالن چهل متری حدود ۵ تن قارچ می‌توان پرورش داد. همچنین برای پرورش قارچ نیاز به اقداماتی مثل عایق کاری سالن برای جلوگیری از اتلاف گرما و سرما، قفسه‌بندی و … نیازاست.

پرورش گل آفتابگردان

کاشت گل آفتابگردان معمولا برای بدست آوردن دانه‌های روغنی، یک ایده پولساز محسوب می‌شود. شما می‌تواند با تجارت آفتابگردان درآمد بالایی داشته باشد. گل آفتابگردان فوایده زیادی مثل: تغذیه برای گرده افشانی، پرورش آسان، سم‌زدایی کرن خاک، دانه‌های خوراکی خوشمزه و … دارد. به طور کلی ۶۷ گونه مختلف از گل آفتابگردان در سراسر دنیا پرورش داده می‌شود. بهترین آن‌ها برای پرورش خورشید طلایی بزرگ، ماموت روسی، بلوند توت فرنگی، مولین راگ، سفید ایتالیایی و پرتو آفتاب است.

پرورش بادام زمینی

پرورش بادام زمینی نیز از ایده‌های جالبی است که می‌توان برای شروع یک کسب و کار آن را انجام داد. شما می‌توانید با حداقل هزینه در یک فضای کوچک شروع به پرورش آن کنید. بهتر است قبل از تکثیر بادام زمینی با عوامل و شرایط پرورشی آن حتما آشنا شوید. برای کشت بادام زمینی از خاکی با بافت شنی، لومی و لومی شنی استفاده می‌شود. دمای مرد نیاز برای کشت آن دمای بالایی(۲۲ تا ۲۵) است. رطوبت خاک بادام زمینی را باید مناسب و تامین باشد و به صورت همیشگی حفظ شود. همچنین نور مناسب و زیاد از شرایط ایده آل برای پرورش آن است. برای کوددهی آن نیز بهتر است از کودهای فسفاته و کامل کمک بگیرید.

ایده های پولساز کشاورزی
ایده های پولساز کشاورزی

پرورش دانه سویا

امروزه از دانه سویا استفاده های بسیاری می‌شود و منبع خوب پروتینی به حساب می‌آید. از دانه سویا برای تهیه شیر سویا، سس سویا، روغن سویا و… استفاده می‌شود. شمابا داشتن سرمایه متوسط می‌توانید آن را شروع کنید. کاشت سویا را می‌توانید باداشتن زمین خالی کوچکی شروع کنید و به درآمد خوبی برسید. به طور کلی هزاران گونه مختلف سویا وجود دارد. برای فروش و سود بیشتر بهتر است نوع خوراکی و سبز را کاشت کنید.

برگ‌های سویا  زرد، سفید،‌ سیاه، خاکستری و خالدار است و دانه آن بسته به نوع سویا متفوت است. از دانه سیاه سویا در طب گیاهی مصرف می‌شود. معمولا از دانه زرد آن بیشتر برای تهیه روغن استفاده می کنند.

تولید چای سیاه

چای سیاه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های دنیا محسوب می‌شود که تقاضا برای آهن همواره وجود دارد و در حال افزایش است. چای سیاه، سبز و سفید همگی از یک گیاه چای به نام Camellia Sinensis برداشت می‌شود. تفاوت در چای‌ها در فرآیند و روش تولید آن ها می‌باشد. به طور کلی گیاه چای در خاک اسیدی و مناطقی که بارش سنگین دارند پرورش داده می‌شود. چای ایرانی به صورت رسمی و ارتدکس تولید می‌شود که این چای ارتدکس دارای برگ کشیده و پیجیده در هم است.

پرورش کاکتوس

یکی دیگر از ایده های پولساز کشاورزی پرورش کاکتوس است. کاکتوس به دلیل نگهداری آسان و طول عمر نسبتا خوب یکی از محبوب‌ترین گیاهن آپارتمانی به حساب می‌آید. امروزه پرورش و فروش کاکتوس‌ها یک کسب و کار بسیار سودآور محسوب می‌شود. شما می‌توانید پرورش کاکتوس را از محیط خانه با سرمایه‌ای کم آغاز کنید. در پرورش کاکتوس باید توجه کنید که فضا و مکانی را انتخاب کنید که نور خورشید کافی داشته باشد. همچنین به دلیل سطحی بودن ریشه‌های کاکتوس بهتر است تز گلدان‌های کم عمق استفاده کنید.

ایده های پولساز کشاورزی
ایده های پولساز کشاورزی

تولید و پرورش ذرت

ذرت  محصولات کشاورزی است که از سازگاری بسیار بالایی برخوردار است. معمولا در شرایط مختلف آب و هوایی ذرت کشت می‌شود. تولید ذرت با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، یکی از سودآورترین تجارت‌های کشاورزی محسوب می‌شود. یهتر است برای کاشت ذرت انتخاب بذر مناسبی داشته باشید. توجه داشته باشید که بذر خوب در پرورش ذرت اهمیت بالایی دارد. در پرورش  ذرت باید به تغذیه آن بسیار دقت کنید چرا که  این تغذیه در فصل رشد بسیار مهم است و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منابع:

https://angize.com/