در این مقاله از وب سایت پیکا با شما دوستان عزیز به لین سوال پاسخ میدهیم که چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم. امروزه همه ما به دنبال کسب درآمد و سودآوری بالا هستیم تا کیفیت زندگی خود را بالا ببریم و امرار معاشمان راحت و بدون دغدغه انجام شود. این روزها یکی از راه‌های کسب درآمد و سود احداث گلخانه ایت. باید توجه داشته باشید که برای سودآوری از طریق گلخانه باید دانش و آگاهی کافی داشته باشید و بدون تحقیق وارد این حرفه نشوید. در ادامه این مطلب راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهیم تا از طریق احداث گلخانه بتوانید کسب و سود و درآمد خوبی کنید.

چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم

کسب درآمد با گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس

گلخانه‌های کوچک‌مقیاس یکی از راه‌های عملی برای بهبود شرایط اقتصادی خانواده‌ها و مقابله با بیکاری است. این کار باعث می‌شود کشور از رکود خارج شود و اشتغال‌زایی خوبی را به همراه دارد و به نوعی کارآفرینی است. امروزه باوجود شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام فرایند بازاریابی ساده‌تر شده است و می‌توانید با داشتن کانال یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را عرضه کنید و برای آن بازاریابی کنید. راه‌اندازی و فعالیت در گلخانه‌های کوچک از مواردی است که  از سوی جهادکشاورزی  حمایت خوبی می‌شود. از آنحا که یکی از روش‌های رسیدن به کسب درآمد کاشت محصولات گلخانه‌ای است می‌توان به این سوال که چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم پاسخ داد.

کسب سود مناسب با احداث گلخانه

با انجام یک سری کارها با گل‌خانه خود می‌توانید پولدار شوید. در ابتدا به این موضوع توجه کنید که گلخانه با نوآوری همراه است و باید در آن خلاقیت داشته باشد. باید توجه داشته باشید که قلمه زدن و استفاده از کودهای مناسب درگلخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید در گلخانه خود چند گونه را به صورت دائمی و چند گونه را به صورت فصلی کنید. شما می‌توانید نسبت به شرایط و تقاضای محل زندگی خود اقدام به کاشت و پرورش محصولات پر سودتر و پرفروش‌ تر کنید. بهتر است قبل از هر اقدامی در ابتدا شروع به یادگیری و تحقیق کنید و بدون مطالعه و

یادگیری و مشورت با افراد متخصص هرگز اقدام به احداث گلخانه نکنید.

چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم
چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم

برای احداث گلخانه چه‌قدر پول لازم است؟

بسته به اینکه چقدر سرمایه اولیه داشته باشید، نوع و میزان هزینه احداث گلخانه متغیر است. گلخانه‌ انواع مختلفی دارد. ارزان‌ترین گلخانه، نوع چوبی آن است. گلخانه‌ها هر سه یا ‌چهار سال یک بار تعویض می‌شود. هزینه بذر مورد استفاده به مرغوب بودن و نوع آن بستگی دارد. علاوه بر هزینه‌های گفته شده، اجاره کردن زمین و کود و آب هم وجود دارد که به شهر محل زندگی و نوع کود مصرفی بستگی دارد و متغیر است. شما می‌توانید سم را به طور رایگان  از جهاد کشاورزی شهر خود دریافت کنید.

فضای داخل گلخانه نیاز به گرم شدن دارد و از مهم‌ترین کارهایی است که در گلخانه باید به آن بپردازیم و هزینه آن باید در نظر گرفته شود. برای کشت موفق در گلخانه شما به یک مهندس کشاورزی نیاز دارید. کشاورزی گلخانه ای نیاز به کارگر ثابت ندارد و فقط موقع و برداشت محصول به کارگر احتیاج است.

میزان سوددهی گلخانه

به طور کلی گلخانه‌ها در سال اول سوددهی ندارد و اگر  حرفه‌ای باشد فقط می‌توانید در سال اول دخل و خرج را با هم برابر کند. معمولا از سال دوم سوددهی گلخانه شروع می‌شود. سود حاصل از آن  بسیار زیاد به بازار بستگی دارد. سود کار گلخانه ماهانه نیست و هنگام برداشت محصولات مشخص می‌شود. اگر شما در این کار حرفه‌ای باشید، می‌توانید تا سالی ۱۰۰ میلیون تومان به بالا نیز سود کنید.

چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم
چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم

سود گلخانه در برخی مواقع چندین برابر بیشتر از کشاورزی معمولی است.

البته اگر می‌خواهید در این کار موفق باشید بهتر است فاصله محل زندگی با گلخانه کم باشد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به آن سر بزنید.

همچنین در مواقع بحرانی مثل باران و تگرگ فورا به وضعیت رسیدگی کنید.

از لحاظ ظاهری و رنگ و لعاب محصولات گلخانه‌ای معمولا بهتر از محصولات معمولی است، اما به طور کلی از نظر طعم و مزه معمولا محصولاتی که

در زمین زراعی کشت می‌شوند، کیفیت بهتری دارند.

شما می‌توانید در کشاورزی گلخانه‌ای بذر را دستکاری کنید و محصولات جدیدی تولید کنید.  بنابراین با در نظر گرفتن و رعایت این نکات می‌توان به سوال چگونه با گلخانه زدن پولدار شویم پاسخ داد.

منابع:

https://www.mehrnews.com