در این مقاله از وب سایت پیکا به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه با کشاورزی پولدار شویم. شاید بسیاری فکر کنند که با کشاورزی نمی‌شود پولدار شد، اما اگر شما این کشاورزی را با آگاهی و علم انجام دهید می‌توانید به سوددهی قابل قبولی برسید و با آن پولدار شوید. شما با شناسایی نیاز جامعه و کاشت و برداشت به موقع محصولات می‌توانید به درآمد خوبی از طیق کشاورزی برسید. این که شکا در کجه زندگی می‌کنید و وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی ان منطقه چگونه است در کاشت و تولید محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد.

چگونه با کشاورزی پولدار شویم

معرفی نهال‌های پرسود

شما با کاشت و پرورش بعضی از نهال‌ها می‌توانید به سوددهی مناسبی برسید. در ادامه به معرفی ۳ نهال پرسود خواهیم پرداخت.

نهال گردو

یکی پرسودترین نهال‌ها نهال گردو است. در ایران گردو در منطق غربی و شرقی معمولا پرورش داده می‌شود. نهال گردو به فراوانی در قوچان، بینالود،کرمان، کوهای لاله زار، بردسیر، جیرفت، سیرجان و … یافت می‌شود. نگه داری و صادرات گردو نیاز به سرد خانه و وسایل پر هزینه ندارد. همچنین به علت خشک بودن هسته آنها کمترین صدمه را میبیند. کاشت درخت گردو از طریق بذر گردو انجام می‌شود و باید در دو سالگی به وسیله پیوند وصله‌ای پیوند زده شوند.

نهال بادام

نهال پرسودی دیگری که  شما می‌توانید اقدام به خرید و کاشت آن کنید، نهال بادام است.  بادام در بسیاری از مناطق ایران به علت کم آبی قابل کاشت نیست و این امر باعث می‌شود که با خرید و پرورش نهال بادام پر از سود باشد. با کاشت نهال بادام می توان به خیالی آسوده ماهانه، آن را به روش غرق آبی، کشت کند و با صرف کمترین هزینه به سود آوری بسیار زیادی برسید. به طور میانگین هر درخت بادام  به بلوغ رسیده سالانه بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم بادام خشک به ثمر می‌رساند. جالب است بدانید که برخی از نهال‌های بادام مقاوم به کم آبی هستند و در برابر طیف زیادی از بیماری ها به خوبی از خود دفاع  می‌کنند.

چگونه با کشاورزی پولدار شویم
چگونه با کشاورزی پولدار شویم

نهال انگور

نهال پرسود بعدی که به بررسی آن می‌پردازیم نهال انگور است. در ایران کشت نهال انگور در برخی نقاط به طور بسیار وسیعی انجام می‌شود. از نظر میزان تولید میوه ی نهال انگور، ایران در رده هفتم قرار دارد. به طور کلی درخت انگور ۲ تا ۳ ماه به سرمایی زمستان برای ثمر دادن نیاز دارد. انگور جز میوه‌هایی به شمار می‌رود که سالانه فروش بسیار بالایی دارد و فراوره‌های گوناگونی می‌توان از آن به دست آورد.

کشت زعفران

ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌گان زعفران در دنیا به حساب می‌آید. معمولا در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، قاینات، فردوس، بشرویه، سرایان، بیرجند، تربت جام، تایباد، باخرز، گناباد، سبزوار، ششتمد، نیشابور و بجستان، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، نطنز و استان‌های فارس کرمان، سمنان، لرستان، قزوین، اردبیل و استان آذربایجان شرقی و شهرستان ایذه واقع در استان خوزستان زعفران کشت می‌شود. نوعی از کشت زغفران وجود دارد که به آن روش هواکشت می‌گویند. این نوع کشت در محیطی بسته و گلخانه ای انجام می‌شود .

زعفران بخاطر  گران بودن، به طلای سرخ معروف است. ارزش آن به طلا که فلزی گران قیمت است محسوب می‌شود، شباهت دارد و تولید و صادرات آن باعث ورود ارز بسیاری به کشور می‌شود.

کاشت و پرورش گل محمدی

با کاشت و پرورش گل محمدی می‌توانید به راحتی به درآمد سالانه مطلوبی برسید. سرمایه  مورد نیاز برای پرورش گل محمدی به میزان اجاره یک هکتار زمین و هزینه‌های اولیه آماده کردن زمین و کاشت آن است. می‌توان گفت سودی که از این کاربه دست می‌آورید بسیار قابل توجه است. گل محمدی گیاهی بسیار کم توقع است گه با هزینه نگهداری نسبتا پایینی می‌توان آن را کشت داد. گل محمدی مقاوم به شرایط مختلف محیطی است و در زمین‌های سنگلاخی و کوهپایه‌ای نیز قابل کشت می‌باشد.

منابع:

https://www.agriservicesiran.com/

http://pooldarsho.ir/

.