در این مقاله از وب سایت پیکا با شما همراهان همیشگی موضوع بهترین روش کاشت تمرهندی را بررسی خواهیم کرد. تمر هندی درختی گرمسیری است که زادگاه آن مناطق استوایی افریقا و آسیای شرقی می‌باشد. درخت تمر هندی بین ۱۲ تا ۱۸  متر ارتفاع دارد و می‌توان گفت درختی همیشه سبز با شک.فه‌های صورتی است. میوه این گیاه لوبیا شکل و ترش مزه است که در غذا و به صورت خام استفاده می‌شود. این گیاه خواص زیادی از جمله  درمان گلودرد، اختلالات گوارشی، درد بدن و تمیزکننده و… دارد.

دمای مناسب تمر هندی

همان طور که گفته شد این درخت در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و دمای پایین تر از ۲- سانتیگراد درخت را از بین می برد. بنابراین این گیاه در مناطقی که کاملا سرد است و زمستانهای با زیر صفر درجه داشته باشد نباید آن را کاشت کرد. همچنین این درخت باید در جایی کاشته شود که حداقل ۸ تا ۶ ساعت نور مستقیم آفتاب به آن بخورد. ریزش میوه‌های جوان و گلها و یا عدم گلدهی از اثرات کمبود نور دز این گیاه است.

تمر هندی زمانی که  به صورت نهال است بهتر است  از رطوبت کافی برخوردار باشد، به خصوص زمانی که فصل میوه دهی  فرا می رسد به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

بهترین روش کاشت تمرهندی
بهترین روش کاشت تمرهندی

خاک مناسب تمر هندی

تمر هندی جز گیاهانی است که برای رشد به فضای باز و ازاد نیاز دارد و در محیط گلخانه‌ای قابل کشت نمی‌باشد. ریشه‌های این گیاه در خاک بسیار گسترش پیدا می‌کند بنابراین محیط گلدان برای آن مناسب نیست. مناسب‌ترین خاک که می توان از آن برای کاشت تمر هندی استفاده کرد، خاکی حاصل خیراست که پی اچ آن به سمت اسیدی باشد  وجنس آن ماسه ای  باشد.

کود دهی تمر هندی

  برای تقویت و تغذیه و رشد بیشتر تمر هندی باید در فصل رشد اقدام به کود دهی آن کنید. بنابراین در بهارشما باید از کودهای پوسیده حیوانی برای تقویت این گیاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هنگام کود دهی سعی کنید به گونه ای کود را به پای گیاه اضافه کنید که ۴۰ سانت از تنه درخت فاصله داشته باشد. مورد دیگر که در ک.دهی درخت تمر هندی باید به ان توجه کرد این است که می‌توانید از کودهای شیمیایی هم برای تقویت این گیاه طبق اصول استفاده کنید..

کاشت  تمرهندی از طریق بذر

برای کاشت این گیاه به صورت بذر باید قبل از کاشت، بذر آن را یک شب در آب گرم قرار دهید . سپس آن را به عمق ۱۲ میلی متر در یک خاک مناسب و با کیفیت بکارید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر این گیاه ۲۳ درجه سانتی گراد است. تا زمان جوانه زنی خاک را باید کاملا مرطوب نگه دارید. بعد از جوانه زنی نیز باید هفته ای یک بار گیاه را آبیاری کنید. جوانه زنی حدود ۲ تا ۸ هفته طول می کشد. نهال تمر هندی باید از سرما حفظ شود.

بهترین روش کاشت تمرهندی
بهترین روش کاشت تمرهندی

کاشت تمر هندی از طریق پیوند

برای کاشت تمر هندی از طریق پیوند  باید یک شاخه کاملا سالم و جوان را به اندازه ۱۵ سانتی‌متر از گیاه اصلی جدا کنید. سعی کنید قلمه ای را انتخاب کنید که چند گره داشته باشد. سپس برگ‌هایی که به قلمه متصل اند را باید از قلمه جدا کنید، بعد قلمه را باید در یک محیط با ترکیبی از خاک برگ و شن قرار دهید تا ریشه بزند. سپس تا زمان ریشه دهی شما باید همواره رطوبت خاک را حفظ کنید. بهترین دما برای ریشه دهی ان دمایی بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است. بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه قلمه تان ریشه دار خواهد شد.

منابع:

http://sabzaneh.com/

https://namnak.com