بهترین میوه برای سوزش معده

در این مقاله با شما همراهان گرامی موضوع بهترین میوه برای سوزش معده را بررسی می‌کنیم و به معرفی آن میوه‌ها خواهیم پرداخت. به گفته برخی از پزشکان طب سنتی سوزش معده به دلیل رطوبت زیاد سر دهانه معده و وجود اخلاط مضر بر سر دهانه معده است. همچنین اگر معده پر شود این درد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین بسیاری از محققین علت سوزش معده را غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح می‌کنند و وقتی مقدار آنها از حد معمول بیشتر می‌شود می‌دانند. بسیاری معتقدند که با رژیم و مصرف برخی مواد غذایی می‌توان سوزش معده را برطرف کرد.

میوه‌های مفید در درمان سوزش معده

سوزش معده ممکن است بر اثر استفاده از برخی غذاها ایجاد شود و اگر مواد غذایی مناسبی استفاده شود این درد تسکین پیدا می‌کند. در ادامه به معرفی چند میوه برای درمان سوزش معده خواخیم پرداخت.
موز: این میوه می‌تواند یک پادزهر مفید و موثر برای ترش کردن معده باشد. موز به دلیل داشتن میزان بالای پتاسیم اسیدیته معده را کاهش می‌دهد که باعث کاهش سوزش معده می‌شود.
ملون: ملون‎‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند که در برابر علائم اسیدی شدن معده نقش مهمی را ایفا می‌کند. استفاده از ملون به دلیل کاهش میزان pH اثرات تسکین دهنده‌ای را بر سیستم گوارش می‌گذارد.
آب نارگیل: آب میوه نارگیل به عنوان درمان طبیعی مقابله با اسیدی شدن معده به حساب می‌آید. این مایع به دلیل اینکه PH معدا را متعادل می‌سازد از دردهای ناشی از اسیدیته شدن میوه جلوگیری می‌کند.
هندوانه: این میوه به‌ دلیل داشتن اسید کم، اغلب برای کاهش رفلاکس مناسب است.
مربای به و سیب: متخصصین طب سنتی استفاده ار مربای میوه به و سیب را برای تسکسن سوزش معده تجویز می‌کنند.

خوراکی‌های مفید برای کاهش سوزش معده

علاوه بر میوه‌هایی که برای درمان سوزش معده اشاره شد، برخی مواد خوراکی دیگر نیز به درمان سوزش معده کمک خواهند کرد. به طور مثال استفاده از شیر سرد در پیشگیری از ترشح اسید در معده موثر است. این ماده با جذب اسید اضافی موجود در معده، به متعادل شدن PH کمک می‌کند که این امر موجب تسکین درد معده خواهد شد.
علاوه بر شیر سرد، لبنیاتی مانند دوغ و کشک نیز برای تسکین سوزش معده اثرگذار هستند. کشک و دوغ با کاهش سوزش و ناراحتی ناشی از اسیدی شدن مقابله می‌کنن همچنین باعث خنک شدن میوه خواهند شد.
توجه داشته باشید که نوشیدن آب داغ در صورت ترش کردن معده روش موثری برای تسکین درد معده است. چرا که با دغع سموم و کاهش اسیدیته معده به دلیل نوشیدن آب گرم این تسکسن سوزش معده اتفاق خواهد افتاد. همچنین مصرف غلات و سیب‌زمینی با کاهش رفلاکس معده به مری همراه است.

خوراکی‌های مضر برای سوزش معده

[/textbox][textbox]همان طور که در بالا به این موضوع اشاره شد، رژیم غذایی نقش اساسی در سوزش معده دارد. بسیاری از مواد غذایی موجب شل‌شدن دریچه‌ی انتهایی مری می‌شوند. این امر باعث می‌شود که غذا به مری باز‌گردد و سوزش معده را به همراه دارد. بنابراین در هنگام سوزش معده از خوردن غذاهایی که در زیر آن‌ها را نام می‌بریم باید بپرهیزید.

  • غذاهای پُرچرب مثل آووکادو، پنیر و آجیل
  • دمنوش نعناع یا قرص نعنا
  • آب مرکباتی مثل پرتقال و گریپ فروت
  • شکلات به دلیل داشتن کافئین و سروتونین
  • مواد تند مثل فلفل قرمز
  • استفاده از غذاهای شور و نمکی
  • خوردن پیاز خام
  • نوشیدنی‌های الکلی و قهوه و نوشیدنی‌هلی گازدار

https://www.eghtesadonline.com
https://www.chetor.com/]