محصول سالم پیکا

سریال نوستالژی در برابر آینده

سریال دربرابر آینده از سریال های محبوب دهه 70 که از شبکه دو پخش می شد. این سریال یادآور شخصیتی به نام گری، که هر روز یک روزنامه در کنار یه گربه بدستش می رسید. روزنامه یک روز زودتر از وقوع حوادث واقعی بدست گری می رسید. او سعی می کرد از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کند و جان افرادی که اصلا هیچ شناختی نسبت به آنها نداشت را نجات دهد.

پیکا خود را شبیه به شخصیت گری میداند. ما از وقایع و اتفاقاتی با خبریم که احتمال می دهیم در آینده باعث بروز حوادث تلخ، ناگوار و جبران ناپذیر شود. پیکا تلاش می کند تا با آگاه سازی مردم مثل گری جان افراد را نجات دهد و از بروز وقایع تلخ آینده پیشگیری کند.
گری به تنهایی می توانست جان افراد را نجات و یا اتفاقات بد را تغییر دهد. اما پیکا با کمک شما می توانداین تغییر بزرگ را ایجاد کند.
برای شروع شما را در جریان اخبار و اطلاعاتی که ممکن است کمی کامتان را تلخ قرار می دهیم. شاید اینگونه بهتر بتوانیم به هم کمک کنیم.


										توسعه کشاورزی

همه ی ما میدانیم

همه ی ما برای حیات و ادامه ی زندگی به آب، غذا و هوا نیاز داریم. سلامت ما وابسته به سلامت این عناصر است.

مواد غذایی روزانه ی ما یا به صورت تازه یا فراوری شده مصرف می شود. به علت اینکه اکثر مواد فراوری شده، منبع تازه دارند؛ توجه ما به مواد اولیه و تازه باید بیشتر باشد. از جمله: منابع گیاهی، لبنیات، پروتئین.
در این سه دسته، منابع گیاهی اهمیت و جایگاه مهم تری دارند. چون هم طیف وسیع تری را در بر می گیرند هم وعده های اصلی ما اکثرا گیاهی است یا وابسته به گیاه.

با افزایش جمعیت و تقاضای بالا، تلاش های زیادی صورت گرفت تا میزان تولید و کیفیت محصولات افزایش پیدا کند. کشاورزی سنتی از هر عاملی که افزایش محصول را به دنبال داشت استقبال کرد. با استفاده ی بی رویه از نهاده های شیمیایی، پای انواع سموم شیمیایی، آنتی بیوتیک، کودها، مکمل های رشد و مواد هورمونی به سفره های ما باز شد.

شاید شما ندانید

روز به روز مواد شیمیای و سمی خطرناک وارد سفره های غذایی ما شد. البته علم هم بیکار ننشست. سعی و تلاش خودش را کرد تا کود ها و سمومی را تولید کند که آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند. یا زود تجزیه شوند و یا از مواد زیستی و طبیعی ساخته شده باشند.
خیلی از سموم خطرناک از دور خارج و مصرفشان ممنوع شد. اما هنوز این کنترل و نظارت علمی بر مصرف کشاورزان به صورت دقیق و کامل وجود ندارد.

متاسفانه در کشور ما با استفاده ی ناصحیح و مصرف بی رویه‌ی سموم و کودهای شیمیایی محصولات کشاورزی و باغی سالم نیستند.
با دانستن این اخبار و شیوع انواع بیماری و نارسایی پیش بینی ما گسترش بیشتر این اختلالات و زیاد شدن انواع بیماری های صعب العلاج مثل سرطان است. در کنار خطراتی که برای انسان ها و جامعه ی بشری تا نسل های آینده به وجود خواهد آمد؛ منابع زیستی، مخازن آب، خاک و هوا در معرض آلودگی و نابودی قرار خواهد گرفت.


										کشاورزی پیشرفته

غیرممکن نیست

در حال حاضر علم به مرحله ای رسیده که هم بتوان کشت گسترده و وسیع به همراه بالاترین میزان تولید داشت. هم کم ترین آسیب به محیط زیست و صرفه جویی در منابع ارزشمند طبیعی داشت. و از همه مهم تر کود و سموم به گونه ای مصرف شود که کمترین آسیب و خطر را برای سلامت انسان داشته باشد.


										تلاش پیکا

تلاش پیکا

پیکا ادعای معجزه و نجات کل دنیا یا حتی کل ایران را ندارد. اما تلاش می کند در حد توان این وضعیت نابسامان را سامان دهد.
همانطور که گفتیم پیشگیری و کنترل این بحران به تنهایی ممکن نیست. همه ی ما با هم می توانیم در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشیم.

کمک شما

شما در جایگاه:

  • مصرف کننده؛
    می توانید با تلاش حفظ سلامت خود متقاضی محصولات سالم، دارای گواهی و ضمانت شده ای باشید که تایید کند برای سلامت شما خطر ندارد.
  •  تولید کننده؛
    با استفاده از روش های علمی در کشت، بدون اینکه محصول دچار آسیب و خسارت شود، میتوانید محصولات سالمی تولید کنید که عاری از هرگونه ماده ی شیمیایی و آسیب زننده برای انسان باشد.
  • شما در جایگاه مسئول کنترل کیفی؛
    با استفاده از تخصص علمی و تجربه ی کاری می توانید به کشاورزان و باغدارن مشاوره دهید؛ انها را با روش های جدید پیشگیری، مبارزه و کنترل آفات و بیماری ها آشنا کنید تا مصرف سموم کاهش پیدا کند. و کود به صورت بهینه و به موقع مصرف شود.
  • شما در جایگاه بازرس؛
    با نظارت و بررسی های دقیق خود از محصول،زمین و نهاده های کشاورزی می توانید سلامت محصول را بررسی و کنترل کنید.
  • شما در جایگاه تکنسین آزمایشگاه؛
    با آزمایش نیترات، باقیمانده ی سموم و فلزات سنگین نتیجه ی نهایی سلامت محصول را اعلام می کنید. ضمانت سلامت محصولات به دقت و نظارت علمی شما وابسته است.
    همه ی شما می توانید در مزرعه ی خانگی خودتان با پیکا همراه شوید.

ما با هم عرضه ی محصولات سالم را ارتقا و اتفاقات تلخ پیش رو را تغییرمی دهیم.
آینده ی شیرین را با طعم واقعی محصولات پیکا تجربه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite