سود تولید رب گوجه فرنگی

تولید رب گوجه در خانه برای افرادی جنبه‌ی درامدزایی و کسب و کار خانگی دارد. در این مقاله همراه با شما همراهان به بررسی سود تولید رب گوجه فرنگی می پردازیم. جهت انجام موفقیت آمیز طرح تولید رب گوجه فرنگی، باید تمام جوانب آن سنجیده شود. برای تولید آن باید طرح توجیهی در نظر بگیریم. همچنین برای محاسبه سود تولید رب گوجه باید عوامل مختلفی را بررسی کنیم. هزینه راه اندازی خط تولید گوجه فرنگی، هزینه مواد اولیه، هزینه نیروی انسانی، قیمت تمام شده محصول و قیمت وارد شده به بازار از عوامل تاثیرگذار بر سود تولید رب گوجه فرنگی می‌باشد.


										خط تولید رب گوجه فرنگی

طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی

طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی با کد آیسیک “1513512419” فرآورده‌ای است که از حذف پوست و دانه‌های گوجه فرنگی و با تغلیظ آب گوجه فرنگی حاصل می‌شود. صنعت رب گوجه فرنگی جزء صنایع پرکاربرد در کشور ما می‌باشد. رب گوجه دارای کاربردهای فروانی از قبیل چاشنی و بهبود دهنده رنگ و طعم انواع غذا، ماده اولیه سس‌ها و غیره است.

با توجه به وضعیت آب و هوایی در کشور می‌توان گفت که گوجه های باکیفیت و مناسب قابل کشت است. اما با وجود وفور تولید گوجه های مرغوب حدودا ۳۰ درصد آن در مراحل مختلف کشت به ضایعات تبدیل می‌شوند. با این وجود در صنعت تبدیلی می‌توان زمان استفاده را افزایش دهیم و میزان ضایعات آن را کاهش دهیم.

رب گوجه فرنگی برخلاف بسیاری از مواد غذایی که در زمان پخت درصد بالایی از خواص خود را از دست می‌دهند، خواص گوجه فرنگی را حفظ می کند. مثلا، گوجه فرنگی دارای نوعی آنتی اکسیدان و ترکیب ضد سرطانی به نام لیکوپن است. لیکوپن با حرارت دهی، دیواره سلولی و بافت‌های آن از میان برداشته شده و مواد بیشتری آزاد و جذب بدن می‌گردد که برای بدن بسیار مفید است.
توجه داشته باشید که مطالعات مالی و اقتصادی طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی، با استفاده از نرم افزارهای خاصی انجام می شود. همچنین برخی از شرکت های مدیریت و مهندسی صنعتی می‌توانند طرح توجیهی تولید رب گوجه را به شما ارائه دهند.

برآورد هزینه راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید رب گوجه رابطه مستقیمی با مقدار ظرفیت و مقدار تولید کارخانه می‌باشد. و هر چه میزان تولیدات بیشتر باشد هزینه راه اندازی نیز بیشتر است. شما باید قبل از هر چیزی بوجه ای برای هزبنه ثابت کارخانه و هزینه جاری کارخانه رب گوجه تایین کنید. این هزینه ها در طرح توجیهه اقتصادی تایین می‌شود.


										سود تولید رب گوجه فرنگی

هزینه ثابت کارخانه رب گوجه فرنگی شامل چه مواردی است؟

هزینه موارد مربوط به اخذ مجوز که شامل: ثبت شرکت، مجوز تاسیس، مجوز بهره برداری، مجوز فنی و ثبت برند می باشد؛ به صورت زیر است:

  •  مکان در صورت خرید
  • فعالیت های عمرانی و اجرایی آماده سازی مکان
  • بخش وسایل و ماشین آلات مربوط به خط تولید

هزینه جاری کارخانه رب گوجه فرنگی شامل موارد زیر است:

  • اجاره محل کارخانه تولید
  • نیروی انسانی از پرسونل تولید تا بازاریابان شرکت
  • مواد اولیه تولید رب گوجه
  • قبوض انرژی
  • نگهداری و تعمیرات دستگاه ها و تجهیزات
  • خسارات غیر قابل پیش‌بینی

عوامل موثر در راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی

1. ظرفیت خط تولید
2. تعداد نیروی انسانی مشغول در کارخانه
3. نوع بهره وربی از محصول
4. نوع دستگاه های استفاده شده
5. محل اجرای برای خط تولید


										خط تولید رب گوجه فرنگی

قیمت دستگاه تولید رب گوجه فرنگی

قیمت دستگاه تولید رب گوجه فرنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ظرفیت تولید که ارتباط مستقیم با ظرفیت دستگاه های تولید دارد از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تولید رب می‌باشد.
نوع و برند، کشور سازنده ماشین ها و وسایل استفاده در خط تولید گوجه فرنگی نقش زیادی در میزان قیمت دستگاه ها دارد.

قیمت خط تولید رب گوجه فرنگی دست دوم

اگر قصد راه اندازی خط تولید گوجه فرنگی را دارید می‌توانید اقدام به خرید خط تولید دست دوم کنید. خط تولید دست دوم اگر سالم باشد و دچار فرسودگی و استهلاک نباشد، نسبت به نو توجیه اقتصادی دارد؛ چرا که هزینه آن نسبت به نو بسیار پایین تر است. قیمت خط تولید قیمت خط تولید رب گوجه فرنگی دست دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد.
نوع و تعداد وسایل موجود در خط تولید، میزان سلامتی دستگاه ها و ظرفیت آن ها جز عوامل تاثیرگذار بر قیمت خط تولید دست دوم می باشد.

سودآوری رب گوجه فرنگی

با توجه به این‌که تولید رب گوجه نسبت به بسیاری از مواد دیگر آسان‌تر و کم هزینه تر است. این بازار با توجه به ظرفیت و تولید مازاد گوجه فرنگی در کشور، دارای مزیت‌های ایجاد صنایع فراوری است. این روند تولید با شتاب بیشتر در سالیان آینده نیز ادامه خواهد داشت.
اگر رب گوجه شما از استانداردهای جهانی برخوردار باشد و در صورت تولید محصول ارگانیک می‌توان عرصه صادرات به ارویا و کشورهای آمریکای لاتین را نیز افزایش داد. از لحاظ نوع تولید، پیش بینی می‌شود که تولید رب گوجه ارگانیک در کشورهای در حال توسعه رشد زیادی داشته باشد. به علت وجود افزایش تقاضای جهانی برای مصرف محصولات ارگانیک، به خصوص در مناطق پیشرفته تر جهان، بازار رب گوجه فرنگی ارگانیک نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.
در ایران نیز رفته رفته با افزایش اطلاعات مردم تقاضا برای رب گوجه فرنگی ارگانیک در آینده بالا خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite