مادران بخوانند: 

در روز‌های کرونایی چی بخوریم؟

سوال متداول همه خونه‌ها قبل از دوران کرونا، حالا چی بپوشیم بود. اما کرونا با اومدنش داره تاریخ جهان رو به قبل و بعد خودش تبدیل می کنه. مثل همین سوال متداول حالا چی بپوشم به حالا چی بخورم تغییر کرده .
توی این روزا که همه‌ی اهالی خونه، قرنطینه هستن و هر سه وعده غذایی رو در منزل میل می کنن؛ کار مامانای خونه سخت‌تر شده . تصمیم گیری برای ناهار و شام به فکر دائمشون تبدیل شده .

ضمن تشکر از مادرای خونه، از اهل منزل هم می خوایم که هوای مامانا رو داشته باشن. با کم کردن نق و غرو لند ، هر چی براشون تدارک دیدن رو میل کنن تا به صحت و سلامت این روزا هم بگذره. تا دوباره به همون عادت سابق زندگی‌هامون برگردیم .
با همه این حرفا، سلامتی اهالی خونه برای هیچکس به اندازه مادرا مهم نیست. ما توی آماده کردن غذاهای روزانه بهشون کمک می کنیم .
خوندن این مقاله رو به همه‌ی مادرایی که دنبال حفظ سلامتی خانواده‌شون هستن پیشنهاد بدید..

خوردنی‌هایی که باید در وعده‌های غذایی روزانه باشند

پیاز:

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان شامل انواع توت‌ها ، سیر و پیاز که برای ایجاد سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس‌ها ضروری هستن
اون‌ها حاوی ویتامین‌های C ،B و E هستن که به کاهش خطر ابتلا به بیماری و مقابله با عفونت‌ها کمک می کنه. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان که شامل بادمجان ، کدو تنبل و هویج هستن و باید روزی یک بار در وعده‌های غذایی‌مون باشن.


										در روز‌های کرونایی چی بخوریم؟

زردچوبه:

مصرف غذاهایی که از التهاب جلوگیری می کنه برای سیستم ایمنی بدن ضروریه. یکی از مواد ضد التهابی زردچوبه است که در پخت گوشت خورشتی استفاده میشه. ترکیب موجود در زردچوبه که به عنوان کورکومین معروفه فواید زیادی داره.
مواد زینک‌دار یا روی‌دار: خوراکی‌ها و مواد غذایی زینک‌دار یا روی‌دار، برای مقابله با آنفولانزا و تقویت سیستم دفاعی بدن لازم و ضروریه . حالا این مواد غذایی شامل چیا میشن ؟
مواد غذایی مثل گوشت گاو ، گوسفند ، اسفناج و ماهی، روی و یا زینک دارن.
زینک یا همون روی به پوست و استخوان‌ها کمک می کنه. به ویژه در مبارزه با آنفولانزا بسیار مفیده. چون به سلول‌های آلوده حمله می‌کنه.

چای سبز:

این روزا همه، همدیگه رو به خوردن مواد غذایی که طبع گرم داره تشویق می کنن؛ تا سیستم دفاعی بدنشون تقویت شه. اما پزشکان می گن وعده عصرونه تون رو می تونید با چای سبز میل کنید. شاید چای سبز طبعش سرد باشه اما حاوی فلاونوئیدهاییه که به جلوگیری از تولید آنزیم‌های ویروس در بدن کمک می کنه.
آنتی اکسیدان چای سبز خیلی زیاده. می‌تونه برای بدنمون کمک بزرگی باشه برای مبارزه با علائم ویروسی.
چای سبز به عنوان تقویت کننده متابولیسم، برای حفظ سلامت بدن، تناسب اندام و خوش پوشی مهم و حیاتیه .

در ایام کرونا چی نخوریم ؟

برای جنگیدن با ویروس زیرک کرونا همون انداره که چی بخوریم مهمه، همون انداره هم چی نخوریم مهمه. غذایی که باعث سرایت و انتقال ویروس میشه کم نیستن و می تونن سلامت ما رو به خطر بندازن . خوردن غذاهای خام بخشی از اون خوردنی‌هایی هست که نخوردنش توصیه میشه. سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذاهای چرب، غذاهایی که خوب پخته نشده باشن، مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشدن، انواع شیرینی‌جات و روغن‌های جامد بخشی از غذاهایی هستن که باید قیدشون رو توی این ایام بزنیم و اسمشون رو هم نیاریم.


										تخم مرغ

با غذاهای محلی به جنگ کرونا بریم

کدبانو‌های خونه، بهتر از هر کسی می تونن با پختن غذا‌های محلی خوشمزه هم اهالی خونه رو راضی کنن و هم یه تنه به مصاف ویروس‌های قدرتمند برن .
آبگوشت نخود و لوبیا که توی فرهنگ ما به نام یخنی نخود یا یخنی لوبیا معروفه، سرشار از پروتئین و انواع مواد مغذیه که سلامت و ایمنی بدنمون رو تامین می‌کنه .
آش سبزی خونگی هم همین خاصیت رو داره و می‌تونه برای صبحونه، حال اهالی خونه رو حسابی جا بیاره و سلامتشون رو تضمین کنه. البته انواع و اقسام آش‌ها و سوپ‌های محلی مثل کوفته سبزی، آش رشته و آش ماست که تخصص خانوم‌های کدبانوی ماست .و همچنین انواع سوپ توی این روزا می چسبه و احیانا اگه علائم سرماخوردگی هم بین اعضای خانواده وجود داشته باشه، مفید و دوای درده .

دو پیازه آلو هم که پیاز داره و منبع خوب آنتی اکسیدانه و بدنمون رو تقویت می‌کنه. یه غذای محبوب شیرازی که مادر کدبانویی وجود نداره که اون رو بد بپزه. حالا اگه اون رو با سبزی خوردن هم میل کنید که کلی مواد مغذی به بدنتون رسوندین. فقط فراموش نکنید که سبزیجاتی رو که می‌خرید قبل مصرف حتما ضدعفونی کنید و خوب خوب بشویید که خدای نکرده بیماری سراغتون نیاد.
اگه این مطلب به دردتون خورد اون رو برای مامانای کدبانوی دیگه هم بفرستید تا کمی از نگرانی‌شون برای پخت غذا توی این روزای کرونایی رو کم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite