پودر نارگیل

طرز تهیه‌ی پودر نارگیل

نارگیل خشک شده این است که در مقایسه با نارگیل تازه ماندگاری بیشتری داشته و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.
پودر نارگیل را هم می‌توانید از سوپری‌ها بخرید؛ هم در خانه تهیه کنید. از پودر نارگیل خشک شده در انواع شیرینی و سایر خوراکی‌ها می‌توانید استفاده کنید.


										روش خشک کردن نارگیل
روش خشک کردن نارگیل

خشک کردن در فر

در ابتدا پوست سخت نارگیل را بگیرید و میوه‌ی نارگیل را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. اگر میخواهید پودر نارگیل بدست آمده کاملا سفید باشد؛ پوست قهوه‌ای را با پوست کن بگیرید.
برش‌های نارگیل را در غذا ساز چرخ کرده و روی کاغذ آشپزی بریزید. همچنین می‌توانید برش های نارگیل را از جهت گوشت سفید میوه رنده کنید.

فر را در دمای۲۵۰ درجه فارنهایت (۱۲۱ درجه سلسیوس) قرار دهید.
بگذارید نارگیل خنک شود سپس آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید. نارگیل را در یک جای خشک و خنک مثل یخچال نگهداری کنید.

خشک کردن در هوای آزاد

بعد از پوست کندن و قطعه قطعه کردن نارگیل؛ برش‌ها را در جای گرم و خشک مثل کنار شومینه، شوفاژ یا بخاری قرار دهید. بعد از یک روز که رطوبت میوه کمتر شد؛ نارگیل را رنده کنید یا در غذاساز پودر کنید. پودر نارگیل را در یک سینی مسطح پهن کنید و در جای گرم و خشک قرار دهید تا کاملا خشک شود.
بعد از خشک شدن کامل دوباره می‌توانید آن را در میکسر کامل پودر کنید تا دانه‌ها ریز تر شود.

دستورالعمل تهیه چیپس نارگیل

بعد از جدا کردن پوست سخت و پوست قهوه‌ای نارگیل، میوه را به صورت خلالی برش بزنید.
با استفاده از فر یا دستگاه خشک کن، تراشه‌های نارگیل را کاملا خشک کنید. شما باید با لمس کردن و فشردن آنها، می‌توانید بگویید که آنها خشک شده‌اند یا خیر. اگر هنوز کمی نرم و انعطاف پذیر هستند و براحتی نمی‌شکنند، باید زمان طولانی‌تری آنها را نگهدارید تا خشک شوند. باید به آسانی به دو نیم شوند. اگر از فر استفاده می‌کنید، پایین ترین دما و اگر از مایکروفر روی شماره یک بگذارید.

می‌توانید چیپس نارگیل را برشته کنید. در‌این حالت به حرارت دادن نارگیل در دستگاه خشک کن یا فر ادامه دهید تا آنها به آرامی برشته شوند. ابتدا شروع به طلایی شدن می‌کنند، در ادامه به رنگ قهوه ای تیره در می‌آیند.
شما می توانید این فرایند را با بالا بردن درجه حرارت تسریع کنید.
دقت کنید! چیپس نارگیل به‌سرعت و آسانی می‌سوزد. اگر بسوزد، مزه‌ی خوبی نخواهد داشت.

پوست قهوه‌ای نارگیل را چه‌کار کنیم؟

میتوانید پوست نازک نارگیل را پودر و سپس خشک کنید. از این پودر به عنوان یک لایه بردار عالی برای پوست استفاده کنید. یا مقداری از آن را در آب جوش بریزید و برای حالت دادن مو، از لعاب آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite