میوه خشک

فواید میوه خشک

میوه به هر صورت که مصرف شود برای بدن مفید است. میوه را به صورت تازه، خشک، آبمیوه، کنسرو، مربا و ترشی می‌توان مصرف کرد. میوه خشک یک میان وعده‌ی بسیار مقوی و خوشمزه است.
میوه خشک شده را مى توان براى مدت بسیار طولانى تر از میوه‌هاى تازه نگهدارى کرد. به ویژه در سفر‌هاى طولانى، کمپینگ و کوهنوردی که یخچال در دسترس نیست میوه؛ خشک شده مى تواند یک میان وعده مفید باشد. همچنین میوه خشک برای بچه‌ها یک تغذیه‌ی خوشمزه و پرخاصیت است.

مهم‌ترین وجه تمایز میوه‌های خشک شده با میوه‌های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است. البته میوه‌های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند.

میوه‌ها جزء تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش‌های غذایی را دارند. همچنین سرشار از ویتامین‌، فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند که برای حفظ شادابی و در امان ماندن از هر گونه بیماری باید آنها را مصرف کنید. از این رو در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که کالری میوه‌های خشک بیشتر است یا میوه های تازه:


										خواص میوه خشک

سیب:

یکی از میوه‌های خشک، که می‌تواند میان‌وعده‌ای کم کالری باشد، سیب خشک است. برخی از افراد عاشق سیب هستند. خوردن این میوه در صبح برای سلامتی بسیار مفید است. اما در کنار سیب تازه، سیب خشک هم به دلیل کم کالری بودن، می تواند یک میان وعده سالم برای افراد باشد.

زردآلو:

وقتی صحبت از میوه‌ خشک به میان می‌آید، شاید بتوان گفت برگه زردآلو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خشک است. زیرا علاوه بر مزه‌ی دلپذیرش، برای سلامتی فوایدی دارد که از هیچ‌کس پنهان نیست. زردآلو غنی از پتاسیم است. حتی میوه‌ خشک شده‌ی آن نیز سرشار از این ماده‌ی مفید است.
فایده‌ی عمده‌ی پتاسیم برای سلامتی بدن جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ی سدیم در جریان خون است. به این ترتیب می‌توان گفت با مصرف برگه زردآلو می‌توانید از بیماری فشار خون بالا، افزایش ناگهانی فشار خون، کلسترول و حتی قند خون به خوبی پیشگیری کنید.


										فواید میوه خشک

کشمش:

یکی از میوه‌های خشک مغذی و مفید برای انسان است. کشمش که از خشک شدن دانه‌های انگور به دست می‌آید دارای مواد مغذی، فیبر و پتاسیم است. خوردن آن برای افرادی که دچار دیابت و مرض قند و بیماری‌های قلبی هستند پیشنهاد می‌شود. مصرف روزانه و منظم کشمش قندخون و کلسترول بدن را کاهش می‌دهد. کشمش‌هایی که از انگورهای سیاه بدست می‌آیند فوق‌العاده مغذی‌اند. که به عنوان منبع بسیار خوبی برای مواد معدنی نظیر پتاسیم و منگنز شناخته می‌شوند.

برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مصرف کشمش پیشنهاد می شود. چون با خوردن کشمش فرد احساس سیری می‌کند.

معمولا در تولید کشمش از میزان بسیار زیادی دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. که می تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به حساسیت و آلرژی محسوب شود.

آلو خشک:

مسهل طبیعى است. آلو ممکن است به جلوگیرى از بیمارى قلبى و سرطان کمک کند. سطح قند خون را سریع بالا نمى برد و همچنین مى تواند در مبارزه با پوکى استخوان کمک نماید.
معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه ای در می آید. به همین علت نمی تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند.

آلبالو:

طعم ترشی برخی از آلبالو خشک هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند. علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آنها است. بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می کنید.
انجیر: انجیر خشک می تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیز باشد. اما توجه داشته باشید که میوه‌های خشک شده به نسبت تازه‌ی آنها، کالری بسیار بالاتری دارند. پس باید در مصرف آنها بیشتر دقت شود.

هلو:

فیبر از آن دست ترکیباتی است که به آسانی در هر کدام از میوه‌‌های خشک، از جمله هلو خشک یافت می‌شود. نصف فنجان میوه‌ خشک هلو حاوی حدود ۷ گرم فیبر، تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A، و مقدار اندکی مواد معدنی نظیر مس و پتاسیم است.

اگر از فواید فیبر برای سلامتی آگاه باشید، حتما می‌دانید چرا هلو خشک بهترین میوه‌ی خشک برای کمک به سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست است.
هلو خشک شده حاوی قند بسیار بالایی است که باید در مصرف آن بسیار احتیاط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite