نگهداری آب سیب تازه

نگهداری آب سیب

اگر هدف شما از خوردن آب سیب تازه بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر آن است؛ باید بلافاصله بعد از آبگیری آن را مصرف کنید. اگر مجبور به نگهداری آب سیب طبیعی هستید؛ سعی کنید بیشتر از چند ساعت آن را در یخچال نگهداری نکنید.

برخی اثرات مفید آبمیوه‌ها مثل برخی ویتامین‌های حساس به اکسیژن و نیز آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن بلافاصله پس از گرفتن آبمیوه شروع به از بین رفتن می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از ترکیبات مفید آن استفاده کنید، بهترین زمان مصرف بلافاصله پس از تهیه آن است.

ارزش غذایی آب سیب طبیعی

۲۵۰ گرم آب سیب شیرین نشده حدود ۱۱۴ کالری انرژی دارد. بیشتر این انرژی بخاطر قندهای طبیعی موجود درآن است. آب سیب اگرچه به اندازه آب پرتقال و مرکبات دیگر ویتامین C ندارد اما ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. علاوه براین آب سیب حاوی پتاسیم و منیزیم است. باید توجه داشته باشید که نگهداری طولانی آب سیب این خواص را کاهش می‌دهد.

به طور کلی آب میوه‌های تازه را نمی‌توان در مدت زمان طولانی نگهداری کرد. نوع آبمیوه نیز تعیین‌کننده مدت زمان نگهداری آن است. به عنوان مثال، آب سیب خیلی سریع بر اثر واکنش‌های قهوه‌ای ‌شدن آنزیمی تغییر رنگ می‌دهد. یا در مورد آب مرکبات تغییر رنگ با تاخیر اما مقدار زیادی از ویتامین C آن دستخوش واکنش‌های اکسیداسیون می‌شود.

آبمیوه را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟

بهترین ظرف برای نگهداری آبمیوه، ظروف شیشه‌ای است؛ پس از آن ظروفی از جنس استیل ضد زنگ. استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگهداری آبمیوه در یخچال توصیه نمی‌شود، زیرا بیشتر آبمیوه‌ها اسیدی بوده و باعث نشت مواد شیمیایی از بطری به داخل آبمیوه می‌شوند.


										نگهداری آب سیب طبیعی در یخچال

شرایط نگهداری آبمیوه‌ی خانگی

تا جای ممکن از تماس آبمیوه با اکسیژن جلوگیری کنید. به این معنی که ظرف را پر کنید تا هیچ اکسیژنی داخل آن باقی نماند. این اکسیژن عامل اصلی تغییر رنگ و افت ارزش غذایی است.
آبمیوه را به محض تولید حتما در یخچال نگهداری کنید.
می‌توانید مقدار کمی آب لیمو به عنوان نگهدارنده طبیعی به آن اضافه کنید.
به محض این‌که هر‌گونه تغییر طعم و رنگ غیر‌معمول در آبمیوه نگهداری شده مشاهده کردید، آن را دور بریزید. این تغییرات در نتیجه انجام نوعی واکنش‌های آنزیمی و اکسیداسیون در آبمیوه رخ می‌دهند.

شیوه‌های مختلف مصرف سیب

اگر سیب‌های خانه‌تان به سختی مصرف می‌شوند؛ می‌توانید علاوه بر تهیه‌ی آب سیب، مربا، کیک، دسر، فالوده‌ی سیب یا دمنوش درست کنید. فالوده‌ی سیب هم خوشمزه است هم خواص مفید بسیار زیادی دارد. در ادامه روش تهیه‌ی فالوده سیب را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای فالوده‌ی سیب

۱ کیلو سیب قرم
۲ لیوان عرق بیدمشک
۵ قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه
ابتدا سیب ها را رنده کنید و بقیه موارد را اضافه و مخلوط کنید. شب تا صبح در ظرف در بسته خارج از یخچال قرار دهید. سپس آن را به یخچال منتقل کنید.
هر روز همراه صبحانه ۵ قاشق غذاخوری از این معجون خوشمزه را میل نمایید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite