مهار گلو درد با میوه

شروع فصل پاییز و شروع انواع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا، که این روزا کرونا هم بهش اضافه شده. بعضی از سرما خوردگی‌ها با گلودرد همراه میشه. گاهی اوقات هم بعد از خوب شدن بیماری تا مدت‌ها سرفه کردنمون ادامه پیدا‌می کنه. در این مقاله میوه هایی به شما معرفی‌می کنیم که هم از گلو درد هنگام سرماخوردگی پیشگیری می‌کنه. هم درمان سرفه‌های طولانی مدت بعد از سرماخوردگیه. پس با ما همراه شوید.


										گلودرد

لیمو

اولین پیشنهاد ما مصرف لیمو هست. آب لیمو را با یک لیوان آب گرم و یک قاشق عسل مخلوط کنید و روزانه مصرف نمایید. این نوشیدنی به صورت ولرم در رفع عفونت موثر است و گلو درد را التیام می‌بخشد. لیموترش به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و تولید گلبول‌های سفید برای درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود. افزایش گلبول‌های سفید در بدن قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.


										دمنوش سرماخوردگی

پرتقال

ویتامین C موجود در پرتقال آن برای گلو درد مفید است. هنگام سرماخوردگی پرتقال تازه یا آب پرتقال را زیاد مصرف کنید.

هویج

سرشار از ویتامینی است که هر نوع عفونت گلو را از بین می‌برد. هویج را می‌توانید به صورت آبمیوه‌ی تازه مصرف کنید. یا در غذا‌های مایع و گرم مثل سوپ مرغ استفاده کنید.

گوجه‌فرنگی

مصرف روزی 2 بار آب گوجه‌فرنگی با مقداری نمک درمان مناسبی برای گلو درد است.

میوه برای درمان سرفه‌ی خشک

انار شیرین

می‌توانید با استفاده از انار شیرین تا حد زیادی جلوی سرفه های خشک را بگیرید. روش دیگر مصرف این است که یک قسمت از انار شیرین را سوراخ کرده و در آن روغن بادام بریزید.آن را روی آتش بگذارید تا روغن جذب انار شود سپس آن را میل کنید.

انجیر

انجیر نرم کننده سینه است اگر انجیر را در شیر بجوشانیم اثرش بیشتر خواهد بود.

سیب

سیب و آب به اندازه مساوی جوشانده شود. سپس روزی 3 بار هر بار یک سوم استکان با یک قاشق چایخوری عسل میل شود.

عناب

جوشانده عناب نرم کننده سینه است. یا می‌توانید شب تا صبح عناب را در آب جوش خیس کنید. صبح آب را بنوشید.

دانه‌ی به

لعاب به‌دانه و یا هرچیزی که لعاب داشته باشد؛ مثل صمغ آلبالو یا زردآلو برای تسکین سرفه مناسب است. دانه‌های خشک‌شده به برای درمان سرفه و تسکین گلودرد بسیار مفید است. کافی است تا این دانه‌ها را در آب حل و بهعنوان دارو ضد سرفه استفاده کنید.

در کنار مصرف میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه رعایت مسایل دیگری مثل استراحت و خواب کافی در بهبود بیماری بسیار اثرگذار است.

راهکارهای درمان گلودرد

										غرغره آب نمک

غرغره آب نمک

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که غرغره آب نمک گرم چند بار در روز به کاهش تورم گلو و شل شدن مخاط گلو کمک می‌کند. این شرایط به خروج راحت‌تر محرک‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. پزشکان به طور معمول حل کردن نصف قاشق چایخوری نمک در یک فنجان آب را توصیه می‌کنند. اگر مزه شور برای شما بیش از حد ناخوشایند است، افزودن مقدار کمی عسل به این ترکیب را امتحان کنید.

آب‌نبات دارویی

قرص‌های سرماخوردگی مکیدنی تولید بزاق را تحریک‌می کنند که به مرطوب نگه داشتن گلو کمک می‌کند. اما شاید هیچ چیز موثرتر از آب نبات‌های دارویی نباشد.


										قرص مکیدنی

مایعات

تامین آب مورد نیاز بدن، به ویژه هنگامی که بیمار هستید و با گلویی تحریک شده و ملتهب سر و کار دارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان نوشیدن مایعات باید به اندازه ای باشد که رنگ ادرار شما زرد کمرنگ یا بی‌رنگ باشد.
نوشیدن به اندازه مایعات غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می‌دارد. درنتیجه به مقابله با باکتری‌ها و محرک‌ها مانند آلرژن‌ها کمک می‌کند.
در مجموع، بدن شما شرایط بهتری برای مقابله با نشان‌های سرماخوردگی خواهد داشت. آب همواره گزینه ای کارآمد محسوب‌می شود.

سوپ

یکی از درمان‌های خانگی قدیمی سرماخوردگی، سوپ مرغ است؛ که‌می تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند. سدیم موجود در سوپ مرغ دارای ویژگی های ضد التهابی است؛ که می‌تواند احساس بهتری در بیمار ایجاد کند. اگر به گلو درد مبتلا شده‌اید خوردن و بلعیدن مواد غذایی‌می تواند دشوار و دردناک باشد. از این رو، تغذیه با غذاهای مایع که حاوی مواد مغذی ضروری برای مبارزه با عفونت هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite