نگهداری خیار شور


										خیار شور 1
در این مقاله با شما همراهان همیشگی به موضوع نگهداری خیار شور و نگهداری خیارشور در فریزر می‌پردازیم. خیار شور جز شوریجات محبوبی است که اکثرا با ساندویچ‌ها، سالادها و به عنوان دورچین غذاهای دیگر مصرف می‌شود. خیار شور در همه جای دنیا طرفدار دارد و در هر منطقه با توجه با ذائقه آن منطقه و کشور درست می‌شود.

شما ممکن است خیار شور را به مقدار زیادی درست کردید یا اینکه خریدید و احتیاج دارید که  آن را به مدت طولانی نگهداری کنید. در ادامه به روش‌های نگهداری خیار شور می‌پردازیم.

بهترین روش نگهداری خیار شور

خیار شور جز موادی غذایی است که اگر درست نگهداری نشود به شدت در معرض کپک و فساد قرار خواهد گرفت.

 نگهداری خیارشور در یخچال

یکی از روش‌های نگهداری خیارشور، نگهداری آن در یخچال است. هر چه محیط نگهداری خیارشور خنک باشد بیشتر می‌توان آن را نگه داشت.

نگهداری خیار شور در یخچال باعث می‌شود که تا از ورود میکروب و آلودگی به خیار شور جلوگیری شود. وقتی خیارشور را خارج از یخچال نگهداری می‌کنید باید سریع آن را مصرف کنید چرا که دچار فساد می‌شود و قابل خوردن نخواهد بود.

اگر روی خیارشور آب نمک باشد و آب خیار شور را جدا نکنید می‌توانید تا چند ماه خیار شور را در یخچال نگهداری کنید.


										خیارشور 2

نگهداری خیارشور در فریزر

گاهی اوقات برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که اگر خیار شور را در فریزر نگهداری کنند می‌توانند در طولانی مدت آن را نگهداری و استفاده کنند. این روش برای نگهداری خیار شور اشتباه است. این کار به علت انجماد و سپس باز شدن یخ درون خیارشور از کیفیت خیار شور کم می‌کند. بنابراین برای نگهداری خیارشور هرگز آن را در فریزر قرار ندهید.

نکاتی برای کیفیت بیشتر خیار شور


										خیارشور 3
برای داشتن خیارشوری با کیفیت مطلوب، جلوگیری از کپک زدن در مدت نگهداری خیارشور، به نکات زیر توجه کنید:

  1. سعی کنید در مراحل تهیه خیارشور حتما از آب جوشیده استفاده کنید. چرا که وجود آب نجوشیده باعث ایجاد کپک در خیار شور شما می‌شود.
  2. پس از شستن سبزی‌های معطر و خیارها حتما آن‌ها را کاملا خشک کنید.
  3. پس از انجام مراحل تهیه خیارشور حتما در قوطی را ببندید تا کاملا سفت کنید تا از ورود هوا به درون ظرف جلوگیری شود. اگر هوا وارد ظرف خیارشور شما شود چیزی طول نمی‌کشد که خیارشور را دچار کپک زدگی شود.
  4. میزان بودن نمک حل شده در آب خیارشور نیز از مواردی است که وجود کپک را کاهش می‌دهد. اگر به ازای هر لیتر آب در خیار شور 1 تا 2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید این میزان برا داشتن خیارشوری با کیفیت بالا مطلوب است. برای اطمینان از نمک خیار شور پس از درست کردن آب و نمک 1 عدد تخم مرغ را درون محلولتان بیاندازید اگر در وسط محلول شناور شد میزان نمک آن اندازه است. اگر تخم مرغ در ته ظرف رفت نمک شما کم است و اگر بالا آمد نمک زیاد است.
  5. توجه داشته باشید که وجود سرکه در خیار شور ماندگاری و کیفیت خیار شور را افزایش می‌دهد. مقدار استاندارد سرکه در خیار شور به ازای هر 14 لیوان آب 1 لیوان سرکه است.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite