روش سرخ کردن بادمجان

بهترین راه سرخ کردن بادمجان

از بادمجان غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه با شیوه های پخت متفاوت تهیه می شود. می توان آن را به صورت حلقه ای، مکعبی و یا … درآورد، سپس آن را جوشاند، سرخ یا کباب کرد.
بادمجان سرخ شده مانند سیب زمینی یکی از بهترین و محبوبتریت غذاهای ماهیتابه ای محسوب می شود. و یکی از خوش طعم ترین سرخ شده های دنیاست. اما خانم های خانه دار همیشه شکایت دارند که بادمجان مقادیر زیادی روغن سرخ کردنی را به خود جذب و طعم آن را خراب می کند. در ادامه، بهترین راه سرخ کردن بادمجان با کمترین میزان جذب روغن را به شما آموزش می دهیم.

روش اول سرخ کردن بادمجان

با استفاده از نمک

پس از پوشت کندن بادمجان ها هر دو طرف آن ها را نمک بپاشید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با آب، نمک را از روی بادمجان بشویید. هر تکه بادجان را بر روی یک حوله ی پنبه ای فشار دهید تا از آب آن خلاص شوید و آن را به خوبی سرخ کنید. این روش سرخ کردن به شما کمک می کند تا میزان روغن کمتری جذب بادمجان شما شود.
همچنین می توانید نمک را روی تکه هایی که از قبل پوست کنده و برای سرخ کردن آماده کرده اید بپاشید. سپس اندکی صبر کنید، درادامه متوجه خواهید شد که در اثر تورژسانس مقداری آب از بادمجان به بیرون چکه می کند، سپس آن را با دستمال خشک کنید و بعد از اینکه آن را سرخ کردید، آن را روی صافی قرار داده تا روغن اضافی و مضر آن از بادمجان خارج شود.

روش دوم:

استفاده از آرد

مقداری آرد را با کمی سرکه مخلوط کرده و سپس به بادمجان آغشته کنید. در ادامه مخلوطی را که به بادمجان آغشته کردیدن را از روی قطعات بادمجان پاک کنید و بلافاصله آنها را با روغن کافی سرخ نمایید. با انجام این روش سرخ کردن بادمجان در انتهای کار نتیجه ی فوق العاده خوش مزه ای خواهید داشت.


										بادمجان سالم پیکا

روش سوم

سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ

بادمجان تازه تهیه کنید، همیشه بادمجان‌های تازه روغن کمتری مصرف می‌کنند، بادمجان‌ها را بشویید، پوست بکنید، برش بزنید و به مدت حداقل نیم ساعت داخل آب نمک فراوان قرار دهید. (توجه شود که هرچه بادمجان‌ها بیشتر در آب نمک بماند روغن کمتری جذب می‌کند.)
پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را آبکش کنید تا شوری آن‌ها گرفته شود.
یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه بزنید تا از حالت غلیظ خارج شود.
کمی روغن درون تابه بریزید.
قبل از اینکه بادمجان را درون روغن بگذارید با یک قلمو یا با دست یک لایه‌ی بسیار نازک از سفیده تخم مرغ روی سطح آن بمالید. (نگران بوی بد تخم مرغ نباشید، چون در روغن سرخ می‌شود و هیچ بویی نمی‌گیرد.)
بادمجان‌های سرخ شده شما آماده مصرف برای هر نوع غذایی است.


										سرخ کردن بادمجان با ماست

روش چهارم

سرخ کردن بادمجان با ماست

این روش مانند روش اول است با این تفاوت که قبل از سرخ کردن بادمجان به جای سفیده تخم مرغ روی بادمجان‌ها را ماست بمالید و سپس آن‌ها را سرخ کنید. ولی طبق تجربه ثابت شده است که سفیده‌ی تخم مرغ انتخاب مناسب تری است.

روش پنجم

روغن زیتون

بصورت کاملا سالم و مقوی، بادمجانتان را با اندکی روغن زیتون آغشته کرده و آن را درون فر قرار داده و منتظر شوید تا سرخ شود.


										پوست گرفتن بادمجان

روش های پوست کندن بادمجان:

روند پوست کندن بادمجان بسیار ساده است. در ادامه به صورت گام به گام طریقه انجام صحیح  پوست کندن بادمجان را به شما خواهیم آموخت.

  1. ابتدا بادمجان را با آب به خوبی بشویید، سپس آن را با دستمال کاغذی تمیز خشک نمایید.

با اینکه قصد شما پوست کندن بادمجان است ولی، باز هم باید وقت بگذارید تا آلودگی های روی آن را پاک نمایید. باکتری ها و جرم های حاصل از پوست بادمجان هنگام دست زدن به آن می توانند به دستان شما انتقال یابند. سپس این باکتری ها و مواد آلوده می توانند از دستان شما به گوشت بادمجان منتقل شوند. شما با تمیز کردن سبزیجات قبل از پوست کندن، این خطر را به حداقل می رسانید.

2. ته بادمچان را ببرید. برای بریدن انتهای ساقه بادمجان می توانید از چاقوی تیز آشپزخانه استفاده کنید. بریدن و پوست کندن قسمت های متصل به ساقه و برگها در بادمجان به طور طبیعی سخت تر از بقیه گیاهان است. بریدن این قسمت می تواند در طهم غذا هم تاثیر مثبتی داشته باشد.

3. پوست روی بادمجان را مانند یک نوار از آن جدا کنید. بادمجان را در دست چپ خود نگه دارید. قسمت پایین آن را در برابر تخته برش قرار دهید. با استفاده از دست راست خود، پوست کن سبزیجات را بر روی گوشت و پوست بادمجان به آرامی بکشید. پوست کن سبزیجات را در تمام طول بادمجان به سمت پایین بکشید تا یک تکه از پوست بادمجان همانند یک نوار از سطح آن جدا می شود. وقتی بادمجان را بصورت طولی پوست می گیرید، می توانید بهتر بر روی سطح بادمجان و فرایند پوست کندن تسلط داشته باشید.

4. باقی مانده پوست بادمجان را نیز به همان روش از گوشت آن جدا کنید. تیغه پوست کن سبزیجات را مستقیماً در کنار پوست باقی مانده روی بادمجان قرار دهید. دوباره آن را از طول به سمت پایین بکشید. این کار را به آنقدر این روش ادامه دهید تا زمانی که کل بادمجان پوست کنده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite