رب انار‎

ما ایرانی‌ها از رب انار به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده می کنیم، سالانه در فصل انار ، با جوشاندن و غلیظ کردن آب انار ، رب انار تهیه می شود. علاوه بر طعم دادن به غذا خواص فراوانی برای بدن دارد. رب انار سرشار از ویتامین از جمله؛ ویتامین C، ویتامین A و گروه ویتامینی B است. علاوه بر این داری انواع فیبر، پتاسیم، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز نیز می‌باشد.


										نگهداری رب خانگی

نگهداری رب انار‎

رب انار را در حالت کلی می‌توان مدت طولانی نگه داشت. رب انار اگر در شرایط مناسب نگه داری شود ماندگاری بالایی دارد. اگر طعم آن تغییر نکند می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی رب انار باید در ظروف خاصی نگهداری شود. روش‌هایی برای نگهداری آن وجود دارد که به آن می‌پردازیم. هر چه رب انار غلیظ تر باشد احتمال خراب شدن آن کمتر است. و اگر رقیق باشد احتمال خراب شدن آن زیاد تر است. پس اگر در خانه رب انار درست می‌کنید بگذارید بیشتر بجوشد تا غلیظ تر شود. سعی کنید غلظت آن متعادل باشد. همچنین در آن شکر و مواد افزودنی دیگری نریزید.
سعی کنید رب انار را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید.  پس از ریختن در ظرف روی آن مقداری کمی روغن بزنید و درب ظرف را محکم ببندید. با انجام این کارها رب انار خود را می‌توانید تا نزدیک به دو سال نگهداری کنید.

رنگ رب انار

رنگ رب انار کاملاً وابسته به شرایط فرایند تولید آن می‌باشد. این فرایند به این شکل است که هرگاه تبدیل آب انار به رب در دمای پایین یا زمان حرارت‌دهی کوتاه انجام شود، رنگ محصول قرمز خوش‌رنگ خواهد شد. با افزایش میزان حرارت یا زمان حرارت‌دهی، رنگ به سمت قهوه ای سوخته می رود. همچنین هرچه از مدت زمان تولید رب انار گذشته باشد و غلظت رب انار بیشتر باشد معمولا رنگ آن تیره تر است.


										نگهداری رب انار در ظرف شیشه ای

نگهداری رب انار در یخچال

با نگهداری رب انار در یخچال روند خرابی و فساد را کاهش می دهید. چرا که محیط خنک باعث می‌شود میکروارگانیسم ها فعال نباشند. در نتیجه دیرتر خراب می‌شود. همچنین این کار باعث می‌شود کیفیت رب انار شما ثابت بماند.

نگهداری رب انار در ظرف پلاستیکی‎

ظرف های پلاستیکی از جمله ظروف پرکاربرد در نگهداری مواد غذایی هستند . دلیل پرکاربرد بودن ظروف پلاستیکی این است که به آسانی در دسترس قرار میگیرند و ظاهر متنوعی دارند. ولی به این نکته توجه داشته باشید که همین ظروف پلاستیکی پرکاربرد خطری جدی برای سلامتی انسان هستند. به همین خاطر این ظروف به عنوان بدترین ظروف در نگهداری مواد غذایی به حساب می‌آیند. اگر رب اناری که از بیرون تهیه می‌کنید در ظرف پلاستیکی قرار دارد بهتر است ظرف آن را عوض کنید. سپس آن را در ظرف شیشه ای قرار دهید تا هم سالم‌تر باشد و هم مدت زیادی بتوانید آن را نگهداری کنید. همچنین اگر امکان نگهداری رب انار در یخچال برای شما وجود ندارد؛ بهتر است آن را در جای خشک و تاریک که دمای آن کم است نگهداری کنید.

کلام پایانی:
در این مقاله سعی بر این بود که تمام اصول نگهداری و تهیه ی رب انار را به شما آموزش دهیم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله بتوانید طول مدت نگهداری رب انار را در خانه افزایش دهید. تا با کیفیت مطلوب تری از آن‌ها نگهداری و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite