نگهداری رب گوجه در خانه

نگهداری رب در خانه بسیار حساس و دقیق است. انواع رب شامل رب انار و رب گوجه‌فرنگی است؛ که به صورت صنعتی یا سنتی (در خانه) تهیه می شود. رب عصاره و شیره میوه یا آب میوه است که پس از حرارت غلیظ می شود.
رب گوجه فرنگی به عنوان چاشنی در طعم غذا نقش مهمی دارد. به دلیل رطوبتی که دارد ممکن است در معرض خرابی، فساد و کپک قرار گیرد. بنابراین باید آن را در شرایط خاصی نگهداری کنیم. به همین علت حوب است اصول نگهداری آن را بدانیم. در این مقاله شرایط نگهداری آن را بررسی می کنیم.


										نگهداری رب گوجه فرنگی

نگهداری رب گوجه

نگهداری رب گوجه از معضلات رایج در هر آشپرخانه می‌باشد. روش نگهداری رب گوجه فرنگی، کم هزینه است و وسایل خاصی نیاز ندارد. برای نگهداری رب گوجه، باید آن را از ظرف خود به یک ظرف پلاستیکی یا شیشه های شفاف انتقال دهید و درب آن را محکم ببندید. برای جابه جایی رب حتما باید از قاشق تمیز و خشک استفاده کنید. همچنین ظرفی که می‌خواهیم رب گوجه را به آن انتقال دهیم باید کاملا خشک و تمیز باشد. توجه داشته باشید که هوا بین آن نیفتد و پس از پر شدن ظرف درب آن را محکم ببندید.

نگهداری رب خانگی در فریزر

برای نگهداری رب خانگی پس از تهیه آن باید در ظروف مخصوص شیشه ای روشن و تمیز قرار دهید و سپس در یخچال یا فریزر آن را نگهداری کنید. بهتر است یکی از شیشه های مورد نیاز را در یخچال بگذارید و ما بقی را در فریزر بگذارید و پس از تمام شدن شیشه یخچالی به مرور از شیشه هایی فریزر استفاده کنید. برای این که شیشه های رب خانگی در فریزر نترکد باید آن را خیلی پر نکنیم و شیشه های رب را سر خالی بگذاریم.


										گوجه شور سالم پیکا

نکاتی برای نگهداری از رب خانگی:

  •  ظرف نگهداری تمیز و خشک باشد.
  • محل خنکی مثل یخچال یا فریزر را برای نگهداری ظروف حاوی رب انتخاب کنید، زیرا در محیط های سرد امکان فعالیت میکروارگانیسم ها کمتر است.
  •  برای طولانی تر شدن زمان نگهداری رب سعی کنید هیچ گاه قاشق خیس و یا چرب را وارد ظرف نکنید.
  •  می توانید روی رب گوجه فرنگی روغن بریزد تا هوا وارد رب نشود و رب کپک نزند. بهترین روغن برای این کار روغن جامد آب شده است.
  •  برای ماندگاری بیشتر رب خانگی در زمان پخت و در پایان پخت به رب مقداری روغن و در زمان پخت کمی نمک اضافه کنید.
  •  توجه داشته باشید درب ظرف رب حتما به طور کامل محکم بسته شود.
  • بهتر است پس از انتقال رب به ظرف، ظرف رب را یک شبانه روز برعکس از طرف درب ظرف گذارید تا هوای داخل شیشه از ظرف خارج شود.


										نگهداری رب گوجه خانگی

بهترین ظرف برای نگهداری رب گوجه فرنگی چیست؟

امروزه تنوع زیادی برای ظروف نگهداری رب و دیگر مواد غذایی وجود دارد. شما می‌توانید در پلاسکو ها انواع مختلف این ظروف را ببینید. ظروف شیشه ای به دلیل بهداشتی تر بودن، عدم تغییر در عطر و طعم رب، در معرض نبودن در برابر اکسیژن یا گازهای دیگر و اکسید و خراب نشدن بهترین گزینه برای نگهداری رب گوجه صنعتی و خانگی در آشپزخانه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Website Field Is Optional.

CommentYour Message
NameYour Name
EmailEmail
WebsiteWebsite